خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با یک تهیه‌کننده تلویزیونی مطرح شد؛

هرکس را نقد کنید، در همان شبکه ممنوع‌الکار می‌شوید/ اگر ۴ مدیر بخواهند کسی را نابود کنند، مانند آب خوردن این کار را می‌کنند/ فصل دوم «ستاره ساز» در انتظار فروکش کردن کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۵۲۸

جواد فرحانی درباره وضعیت تولید فصل دوم برنامه «ستاره ساز» می‌گوید: با وجود تمام مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده، در حال انجام کارهای فصل دوم این مجموعه هستیم. به محض اینکه شرایط کرونا مقداری فروکش کند، کار را جلو می‌بریم و انشالله سری دوم آن را می‌سازیم.

جواد فرحانی (تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی) درباره وضعیت فصل دوم برنامه «ستاره‌ساز» که به استعدادیابی در حوزه فوتبال می‌پردازد، به خبرنگار ایلنا گفت: با وجود تمام مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده، در حال انجام کارهای فصل دوم این مجموعه هستیم. به نوعی اگر کرونا نبود، تا به حال کارهایی زیادی از آن جلو رفته بود. فصل اول «ستاره ساز» برنامه خوب و پرمخاطبی بود که شبکه هم دنبال آن است. انشالله بعد از این قضایای کرونا کار را با سرعت بیشتری جلو می‌بریم.

وی ادامه داد: دلیل این اتفاق پرداکشن خیلی بزرگ برنامه است. به هر ترتیب ما به غیر از آماده‌سازی استودیو پخش «ستاره‌ساز»، باید کارهای دیگری را هم انجام دهیم چراکه یک برنامه ایرانی هستیم که از سراسر ایران برای حضور در آن حاضر می‌شوند. بنابراین برای تست گرفتن از بچه‌ها باید به تمام شهرها سفر کنیم که متاسفانه الان در شرایط کرونا امکان چنین اتفاقی نیست. به محض اینکه شرایط کرونا مقداری فروکش کند، کار را جلو می‌بریم و انشالله سری دوم آن را می‌سازیم.

تهیه‌کننده برنامه ستاره ساز درباره تغییرات در تیم داوران و مجریان نیز اظهار داشت: مجری‌ها و داورها همان تیم قبلی هستند و تغییری در این زمینه نداشتیم.

فرحانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ادامه پیدا کردن ویژه برنامه ماه رمضانی مکث که این روزها از شبکه دو روی آنتن می‌رود نیز بیان کرد: بخشی از موفقیت یک مجموعه و ادامه پیدا کردن آن برای مدت طولانی به مدیران بستگی دارد. به نوعی تا مدیران پای کار نباشند، اتفاقی رخ نمی‌دهد. هر شبکه تلویزیون مدیریتی داشته که باید بخواهند از کاری حمایت کنند تا آن کار قوام بگیرد و بتواند تداوم داشته باشد.

وی افزود: همین برنامه «عصر جدید» احسان علیخانی را در نظر بگیرید که علی فروغی به عنوان مدیر شبکه چه حمایتی از آن کرد. به هر حال جواب این حمایت را هم گرفتند چراکه در شرایط کنونی ۶۸ درصد بیننده تلویزیونی شوخی نیست. البته احسان علیخانی هم کار خودش را بلد بوده اما اگر تلویزیون از آن حمایت نمی‌کرد هم کارش دیده می‌شد؟

این تهیه‌کننده در ادامه با اشاره به ادامه پیدا نکردن برنامه «هزار داستان» که در شبکه نسیم تولید می‌شد، عنوان کرد: تیم ما در مدت نسبتا کوتاهی توانست برنامه «هزار داستان» را به عنوان یک برنامه برند تلویزیون معرفی کند. به نوعی این برنامه در عرض دو سال در کنار برنامه ماه عسل به عنوان بهترین برنامه جشنواره جام‌جم معرفی شد. هزارداستان زمانی ساخته شد که ماه عسل هم از تلویزیون پخش می‌شد؛ ولی دو برنامه با دو رویکرد مختلف بودند و کپی اتفاق نیفتاده بود.

فرحانی ادامه داد: به عنوان مثال از چشمان یک نفر در برنامه هزار داستان، یک قطره اشک نریخته است. به نوعی تکلیف آن برنامه به عنوان ویژه برنامه ماه رمضانی شبکه نسیم مشخص بود و برای مخاطبان نیز جا افتاده بود. رویکرد کاملا مستقلی داشت و تیتراژش را هم گروه پالت می‌خواند. اما با وجود این موفقیت‌ها نتوانست ادامه پیدا کند. از شما می‌پرسم کدام مدیر آمد و پرسید که چرا هزار داستان ساخته نشده است؟ و چرا تیم آن برنامه مجبورند به شبکه دیگری بروند و برنامه‌ای با اسمی دیگر (برنامه مکث) بسازند؟

وی در پاسخ به این پرسش که چرا «هزار داستان» ادامه پیدا نکرد، توضیح داد: مدیران شبکه باید جواب این سوال را بدهند. متاسفانه آدم همه چیز را هم نمی‌تواند بگوید. به عنوان مثال شما فکر می‌کنید چند درصد مدیران تلویزیون نقدپذیر هستند. شما از هرکسی نقد کنید، فردا در آن شبکه ممنوع‌الکار می‌شوید. البته ممنوع‌الکار غیرنامحسوس. فقط کافی‌ست که به آنها بگویید بالای چشمتان ابروست. به نوعی دیگر کاری به شما نمی‌دهند و اذیت‌ها شروع می‌شود.

این تهیه‌کننده در ادامه بیان کرد: واقعا اگر ۴ مدیر یک جا باشند و بخواهند کسی را نابود کنند، عین آب خوردن این کار را انجام می‌دهند. به طور کل سختی‌هایی زیادی داریم و با چنین مصیبت‌هایی در حال برنامه‌سازی هستیم.

فرحانی در پایان گفت: برنامه‌سازی برای ما مقوله جدی بوده و این را در ساخت برنامه‌هایی همچون خندوانه و هزار داستان و ستاره ساز و... ثابت کردیم. اگر به «مکث» هم فرصت داده شود، قطعا این برنامه هم تا سال‌های سال می‌تواند به کار خود ادامه دهد و با سوژه‌های تازه‌تر برای مردم پخش شود چراکه در این سری نیز با نشان دادن مردم دغدغه‌مند در تلویزیون مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز