خبرگزاری کار ایران

جشنواره «عکس۵» برگزار می‌شود/ اعلام برندگان همزمان با سالروز تولد کیارستمی

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۷۸۶

مهدی شادی‌زاده از برگزاری جشنواره «عکس ۵» و نصب مجسمه عباس کیارستمی در زیر تک درخت بعد از اتمام این جشنواره خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی شادی زاده (کارگردان و عکاس) گفت: قرار بود مجسمه عباس کیارستمی اسفند ماه سال گذشته در زیر تک درخت معروف در شهرستان آرو نصب شود که به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا این کار به تعویق افتاد در نتیجه تصمیم گرفتیم این مجسمه را تبدیل به یک عنصر فرهنگی در قالب یک جشنواره کنیم.

شادی زاده در ادامه بیان کرد: با اینکه کرونا کار را به زمان دیگری موکول کرده است ولی تصمیم گرفتیم جشنواره «عکس ۵» را هر سال همزمان با تولد عباس کیارستمی برگزار کنیم که علاقمندان و هنرمندان می‌توانند آثار خود را ارسال کنند. همچنین هیئت سیاستگذاری به این نتیجه رسیدند که اول جشنواره برگزار شود و یکم تیر ماه همزمان با تولد عباس کیارستمی برندگان اعلام شوند و بعد از اتمام جشنواره مجسمه این کارگردان بزرگ در زیر تک درخت نصب شود.

این کارگردان افزود: این جشنواره امسال درباره عکس‌های دوران قرنطینه است و شامل ویدئو آرت و عکس می‌شود که رده سنی خاصی برای این جشنواره در نظر نگرفتیم.

دبیر جشنواره «عکس ۵» در ادامه تاکید کرد: همچنین با همکاری موزه سینما مانند مجسمه‌ای که قرار است در زیر تک درخت نصب شود و عنوان آن دست طلای عباس کیارستمی است روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در موزه سینما رونمایی و به موزه سینما اهدا شد که مسئولین و روابط عمومی موزه سینما به ما در این راه خیلی کمک کردند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره هر سال با رویکردهای مختلف برگزار می‌شود که امسال درباره تاثیر دوران قرنطینه بر انسان معاصر است و علاقمندان می‌توانند آثار خود را به 5photo Award@gmail.com ، Www.5photo Award.ir ، #5photo Award_Quarantine  ارسال کنند. همچنین اطلاعات دقیق تر درباره این جشنواره به زودی انعکاس می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز