خبرگزاری کار ایران

رمان «تو را ‌در ‌بازی‌‌کشتند» روانه بازار شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۶۷۳

رمان «تو را ‌در ‌بازی‌‌کشتند» نوشته الن راسکین با ترجمه آیدا پورنگ‌فر از سوی نشر خزه منتشر شد.

به گزارش ایلنا، ماجرا از آنجا شروع می‌شود که مرده‌ای ثروتمند سال‌ها پس از مرگ به دنیای زندگان بازمی‌گردد تا خودش ناظر بر اجرای وصیت‌نامه‌اش باشد. او شانزده وارث را برمی‌گزیند و معمایی را طرح می‌کند که هر کدام بتوانند راز معمای او را بگشایند، صاحب ثروت هنگفتش می‌شوند. همین طرح داستانی متفاوت و شگفت، سرآغاز ماجراهایی است رازآلود، هیجان‌انگیز و تودرتو؛ ماجراهایی که سرشار است از تعلیق، فانتزی و بازی‌های کلامی و زبانی عجیب و غریب. اما اینها فقط روساخت رمان «تو را ‌در ‌بازی‌‌کشتند» به شمار می‌آید و در لایه‌های زیرین آن، فضیلت‌ها و رذیلت‌های انسانی در قالب داستانی معمایی طرح می‌شود.

الن راسکین، نویسنده رمان «تو را ‌در ‌بازی‌‌کشتند» در ادبیات امریکا چهره‌ای مشهور و تثبیت‌شده بود، اما با انتشار این رمان بود که ناگهان به شهرتی جهانی رسید؛ «تو را ‌در ‌بازی‌‌کشتند»  شش سال پیش از مرگ راسکین، در سال ۱۹۷۸ منتشر شد و در همان سال، جایزه‌ بوستون گلوب/هورن بوک را از آن خود کرد. سال بعد هم جایزه‌ معتبر «مدال جان نیوبری» را به دست آورد. در سال ۱۹۸۱ نیز نامزد نهایی جایزه‌ کتاب ملی شد. «تو را ‌در ‌بازی‌‌کشتند» به عنوان آخرین و محبوب‌ترین کتاب راسکین، اولین اثر اوست که پس از ۴۲ سال به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

این رمان سومین کتابی است که نشر خزه در قالب مجموعه‌ای تحت عنوان «کلاسیک‌های مدرن» منتشر می‌کند. پیشتر از این مجموعه، رمان‌های «گرندل» (جان گاردنر/ مرتضی زارعی) و «زائر سینما» (واکر پرسی/ آزاده اتحاد) منتشر شده است و به زودی رمان «مادر پسر» نوشته فرانسوا موریاک با ترجمه کاوه میرعباسی به عنوان چهارمین کتاب از مجموعه «کلاسیک‌های مدرن» به چاپ خواهد رسید.

«تو را ‌در ‌بازی‌‌کشتند» در ۲۶۴ صفحه و با بهای ۳۵ هزار تومان انتشار یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز