خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان:

بر اثر زلزله بندکشی دو کنگره و قطعاتی از آجرهای برج قلعه فلک‌الافلاک آسیب دید

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۱۱۸

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: در پی زلزله ظهر امروز در شهر فیروزآباد، بندکشی دو کنگره برج قلعه فلک الافلاک و در یک قسمت هم قطعات آجر برج جدا شد.

به‌گزارش ایلنا، سیدامین قاسمی (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان) با اشاره به زلزله ای که اتفاق افتادگفت: بلافاصله پس از وقع این زمین‌لرزه نسبتاً شدید در لرستان، بررسی‌های لازم به‌عمل‌آمد، خوشبختانه به‌جز تخریب درجای دو کنگره برج‌های قلعه، خسارت جدی به این اثر ارزشمند وارد نشده است.

او با بیان اینکه بر اثر این زمین‌لرزه قلعه فلک الافلاک آسیب چندانی ندیده و فقط بندکشی دو کنگره برج قلعه و در یک قسمت هم قطعات آجر برج جدا شده است، افزود: بررسی بیشتر برای خسارت احتمالی به دیواره‌های این اثر ارزشمند ادامه دارد و بروز هر گونه خسارت به اطلاع مردم خواهد رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در خصوص خسارت به خانه تاریخی آخوند ابو خرم آباد بر اثر این زمین‌لرزه، گفت: سقف و دیواره سالن ضلع شرقی این بنا تاریخی فرهنگی نیز متأسفانه بر اثر زلزله دچار آسیب جدی شده است.

او تصریح کرد: تیم‌های کارشناسی این اداره‌کل در سطح استان دیگر ابنیه تاریخی را بررسی و خسارت احتمالی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز