خبرگزاری کار ایران

یادداشت گروه رستاک درباره از خودگذشتگی‌های کادر پزشکی کشور؛

فداکاران نیازی به شناخته شدن ندارند

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۹۰۹

گروه موسیقی «رستاک» پس از اعلام اینکه عواید فروش قطعه جدید «لیلو» به پزشکان و پرستاران اختصاص دارد، درباره زحمات و فداکاری‌های این قشر از جامعه و ایثارگری‌های آنها یادداشتی منتشر کرد.

«خبر کوتاه بود و به سرعت پیچید؛ مشاهده‌‌ اولین بیمار مبتلا به کرونا در ایران.

خبری که ظرف چند ساعت، تمام ایران را شوکه کرد. تبی تاب رُبا، فراگیر شد و هر کسی تلاش می‌کرد در حد امکان، خود را از ابتلا دور نگهدارد.

در روزهایی که به پیشنهاد همه پزشکان کشور، در قرنطینه ماندیم، بر هیچ کدام‌مان، وخامت اوضاع پوشیده نبود. اخبار مربوط به مبتلایان و تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی کادر پزشکی را از طریق جناب آقای دکتر فربود که از متخصصین و اساتید بنام بیهوشی کشورمان (و از بستگان نزدیک سیامک سپهری) هستند، بارها شنیدیم. در طی زمانی که گذشت، بسیار صحبت ِ ازخودگذشتگی این عزیزان بود و هرکسی به طریقی به یاری آن‌ها شتافت. ما نیز به عنوان بخش کوچکی از هنرمندان این کشور، بر آن شدیم تا قدمی برداریم، هرچند ناچیز؛ در راستای قدردانی از زحمات این عزیزان. از همین رو تصمیم گرفتیم که به نحوی، به بهترین راهِ کمک به این عزیزان دست پیدا کنیم. طی تماس‌هایمان با جناب دکتر فربود و توضیحات کامل ایشان، از عمق بحران پدید آمده و تاثیر این ویروس بر کادر پزشکی و آنچه در این مدت بر آنها گذشته آگاهی پیدا کردیم. ایشان در طی این تماس، یکی از دوستان خود را به ما معرفی کردند، انسانی آگاه، شریف و سرشار از احساسات لطیف و انرژی مثبت "جناب دکتر بابک فروتن" (از متخصصین بیهوشی و مراقبت‌های ویژه‌ی‌ کادر درمانی سازمان تأمین اجتماعی).

در قدم اول، آنگونه که تمام پزشکان و پرستاران به ما نشان داده‌اند، نیک می‌دانیم که تعهد، کاراترین چیزی است که می‌توان به جامعه و هم‌وطنان پیشکش کرد؛ اما شاید کمتر کسی، از خدمات و مخاطرات بی‌شمار متخصصین بیهوشی و مراقبت های ویژه کشورمان و آنچه که در آخرین و خطرناک‌ترین مرحله این بیماری رخ می‌دهد، آگاه باشد. عزیزانی که جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و برای مردم کشورشان جان‌فشانی می‌کنند، چراکه به تعبیری بسیار زیبا و درست: کانون نبرد ایشان، نه در «خط مقدم جبهه نبرد»، بلکه در «خاکریزهای دشمن» است.

طی صحبت ما با دکتر فروتن، شجاعت‌شان را در استقامت برای طی این راه سخت ستودیم، وقتی شنیدیم با وجود تمام مشکلات و مسائل پیش آمده؛ خود، جریانی را در جهت کمک به آسیب‌پذیر‌ترین‌ بخش‌های کادر درمان و برای رسیدن به بالاترین حد محافظت، آغاز کرده‌اند.

دکتر فروتن در طی درمان بیماران کوید ۱۹، به همراه تعدادی از همکارانشان، به این بیماری مبتلا شدند و شوربختانه، تنی چند از دوستان و همکاران‌ خود را نیز در این مسیر از دست دادند و خود مراحل بسیار دشواری را برای بهبودی طی کردند، اما وقتی با ایشان صحبت کردیم به یک نتیجه رسیدیم که فرد، فقط زمانی قدرت دارد که از فرد بودن می‌رهد.

اکنون ایشان با وجود گذراندن دوران نقاهت، با انرژی بسیار عالی و اعتقاد به این که، کرونا دورانی گذرا در این روزگار است که با حال خوب و انرژی مثبت، سریع‌تر و بهتر پایان می‌یابد، با توضیحات مناسب خود، نکات بسیاری را ذکر کردند و با راهنمایی‌های کامل ایشان، بنا شد به همراه شرکت «بیپ تیونز» تمام عواید فروش قطعه جدید گروه «رستاک» با نام «لیلو» که پنجمین قطعه از پروژه «در خانه، بی مرز» است، در مسیری که ایشان راهنمایی می‌کنند هزینه گردد. در نهایت امیدواریم کمک ناچیز ما، راهی هر چند کوچک برای سپاس از این عزیزان باشد.  

با آرزوی بهبودی هرچه سریع‌تر برای دکتر فروتن و تمام مردم ایران و گذر از روزهای سخت و بهبود شرایط در آینده‌ای نزدیک.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز