خبرگزاری کار ایران

فمینیسم و مردان منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۵۰۷

کتاب «فمینیسم و مردان» با نگاهی به مساله فمینیسم، نگرش‌ها و جنبه‌های اجتماعی آن، از سوی انتشارات چترنگ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «فمینیسم و مردان» نوشته نیکی ون در گاگ ترجمه ایمان سلطانی‌نسب توسط انتشارات چترنگ روانه بازار نشر شد.

این کتاب با موضوع روانشناسی اجتماعی به مساله فمنیسم، نگرش‌ها و جنبه‌های اجتماعی آن می‌پردازد و «فراسوی دوگانگی‌ها: فمینیسم و مردان»، «دگرگونی نگرش‌های فرهنگی و اجتماعی»، «آموزش و پرورش و بهداشت: حوزه‌ای عاری از برد و باخت»، «دست شستن از قدرت؟ زنان، ‌مردان و کار»، «انقلاب پدرانه؟»، «مردان و خشونت: اثبات مردانگی»، «نتیجه‌گیری: ارتباط و اتحاد» فصل‌های آن را تشکیل می‌دهند.

این کتاب با اشاره به ضرورت مشارکت مردان در فعالیت‌های برابری‌خواهی می‌گوید: «در سرتاسر جهان شاهدیم که مردان زیادی شانه به شانه زنان، علیه خشونت مبارزه می‌کنند. روندی که باید تقویت شده و ادامه پیدا کند. ما به مردانی نیاز داریم که برای فرصت‌های برابر شغلی، دستمزد برابر و عدالت اقتصادی پابه‌پای زنان فعالیت داشته باشند. به علاوه باید اراده به چالش کشیدن الگوهای سنتی مردانه را از خود نشان دهند. چراکه تبعیض جنسیتی، زنان را از حقوق خود و مردان را از انسانیت خود محروم خواهد ساخت.»

کتاب‌های زیادی درباره فمینیسم نوشته شده است، همین‌طور درباره مردانگی، اما تعداد اندکی سعی در آشتی دادن و تجمیع فمنیسم و مردان داشته‌اند. این کتاب، به دیدگاهی اشاره دارد که در یک زمانه خاص منظری فراگیر به خود گرفته و سعی دارد گفتار فمنیستی را با جنبش مردان در موضوع برابری جنسیتی در بستری جهانی همگرا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز