خبرگزاری کار ایران

«رستاک» عواید «لیلو» را به پزشکان و پرستاران تقدیم کرد

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۴۷۳

گروه «رستاکـ» با پروژه جدید خود، «در خانه، بی‌مرز» در آخرین فعالیت خود به بازآفرینی موسیقی کشورهای همسایه پرداخته و در مرحله پنجم این پروژه، تک آهنگ «لیلو» از کشور ترکیه را آماده کرده است.

به گزارش ایلنا، گروه «رستاک» پس از سال ها پژوهش، تولید و انتشار آثار گوناگون در حوزه موسیقی فولکلور ایرانی، با پروژه جدید خود، «در خانه، بی‌مرز» اینبار به بازآفرینی موسیقی کشورهای همسایه پرداخته و در مرحله پنجم این پروژه، تک آهنگ «لیلو» از کشور ترکیه را آماده کرده است.

«لیلو»، از قطعات کردی کرمانجی است که پس از انتشار قطعاتی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، افغانستان و عراق، پنجمین اثر از این پروژه فرامرزی گروه «رستاک» به شمار می‌رود.

کردهای کرمانج در کشور ترکیه بخش قابل توجهی از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و باتوجه به اشتراکات زبانی با کردهای کرمانج ایران، ضمن پایبندی به آداب و رسوم خود، موسیقی را به عنوان بخش مهم و جدایی‌ناپذیر از فرهنگ خویش حفظ کرده‌اند.

به گفته روابط عمومی گروه «رستاک»، این اثر از ۱۷ اردیبهشت منتشر خواهد شد و در وبگاه‌های معتبر داخلی و خارجی ازجمله «بیپ تونز» ، «آی تونز» و «آمازون» قابل دسترس عموم علاقمندان خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز