خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری کشور خبر داد:

آغاز فاز اجرایی حساب‌های اقماری از تیرماه/ کرونا تدوین برنامه ملی گردشگری را به تعویق انداخت

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۳۰۳

معاون گردشگری کشور با اشاره به آنکه شیوع ویروس کرونا و لغو سفرها در نخستین فصل سال سبب شد تا فاز اجرایی حساب‌های اقماری گردشگری به تعویق بی‌افتد، گفت: فاز اجرایی حساب‌های اقماری از تیرماه کلید خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی تیموری (معاون گردشگری وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) با اشاره به وضعیت نهایی حساب‌های اقماری گردشگری گفت: سال گذشته تمام صحبت‌ها، شرح خدمات، مطالعات و آنچه درخصوص حساب‌های اقماری نیاز بود با مرکز آمار به اتمام رسید. درواقع تمام آنچه طی سال‌های گذشته درباره آن صحبت کرده بودیم و از آن به عنوان حساب‌های اقماری یاد کرده بودیم، سال گذشته بالاخره به مرحله اجرا رسید و  قرار بود از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۹ به صورت رسمی فاز اجرایی آن در حوزه گردشگری آغاز شود.

او ادامه داد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و لغو سفرها از آنجا که هیچ سفری در ماه‌های اول سال وجود ندارد، قطعا با اجرایی کردن حساب‌های اقماری، داده‌ها ازجمله سر شماری‌ها، نظرسنجی‌ها و... درست درنخواهند آمد و مرکز آمار نیز قطعا چیزی در دست ندارد تا در فرمول‌های مورد نظر حساب‌های اقماری وارد و نتیجه را اعلام کند. از این رو، درصدد آن شدیم تا اجرایی کردن حساب‌های اقماری را تا تیرماه و آغاز مجدد سفرها به تعویق بیاندازیم.

تیموری خاطرنشان کرد: هرچند درحال حاضر یک فصل را برای آغاز فاز اجرایی حساب‌های اقماری از دست داده‌ایم اما آغاز سال اجرایی حساب‌های اقماری را تیرماه قرار می‌دهیم و بازه زمانی تغییر کرده است و هر سال از این تاریخ تا پایان تاریخ تیرماه سال آینده محاسبه می‌کنیم.

معاون گردشگری کشور درخصوص برنامه ملی گردشگری نیز گفت: هماهنگی‌های لازم درخصوص برنامه ملی گردشگری بین ایران، سازمان جهانی گردشگری و یونسکو اتفاق افتاد و چند ارزیاب به ایران آمدند و مصاحبه‌ها و سئوالات خود را با بخش‌های مختلف گردشگری اعم از فعالان بخش خصوصی، دانشگاه، دولت و ... مطرح کرد. حتا طی مدتی که درگیر ویروس کرونا هستیم، همچنان سئوالات مطرح و پاسخ‌ها ارسال می‌شود.

او ادامه داد: با وجود آنکه کار درحال انجام است اما نیاز بود تا ارزیابان برای بررسی بهتر و بیشتر بتوانند ۹ ماه در ایران مستقر شوند تا تمام جوانب گردشگری را از نزدیک بسنجند. باتوجه به وضعیت موجود و شیوع ویروس کرونا، استقرار آنها امکان‌پذیر نیست و درحال حاضر در فضای مجازی کارها را پیش می‌بریم. تا زمانی که وضعیت عادی نشود، قطعا امکان استقرار ارزیابان نیز وجود نخواهد داشت.

تیموری درپاسخ به این سئوال که اگر بتوانیم تیرماه را به عنوان نخستین زمان عادی شدن وضعیت ویروس کرونا در نظر بگیریم و با در نظر گرفتن زمان ۹ ماهه‌ای که ارزیابان برای بررسی درنظر گرفته‌اند، ‌آیا می‌توان گفت تا پایان سال ۹۹ برنامه ملی گردشگری ایران بالاخره تدوین خواهد شد، گفت: بله دقیقا همینطور است. ضمن آنکه وقفه به وجود آمده در دست هیچکس نبود.

او تصریح کرد: درحال حاضر درخصوص ساختار، پروژه‌های پیشران، مدیریت شوراها و ... کلیات حوزه گردشگری صحبت به میان آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز