خبرگزاری کار ایران

یک ترانه‌سرا:

اهالی موسیقی در شرایط کنونی بدون حمایت، امکان تولید اثر ندارند

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۰۵۷

امیر ارجینی گفت: شرایط کنونی برای شاعران و خوانندگان بسیار سخت است و بدون حمایت ارگان ها امکان تولید آثار وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، برنامه گفتگوی فرهنگی رادیو گفتگو با موضوع اقتصاد هنر در تهدید کرونا و در ارتباط تلفنی با حمید شش جوانی عضو پیوسته انجمن جهانی اقتصاد فرهنگ و امیر ارجینی ترانه‌سرا، شاعر و خواننده کشورمان روانه آنتن شد.

شش جوانی بیان داشت: در این شرایط کرونایی بخشی که بیشتر از همه متضرر می شود صنعت هنر و هنرمندانی‌اند که خدمات حضوری مانند نوازندگی در صحنه، خوانندگی و بازیگری تئاتر ارائه می‌دهند.

عضو پیوسته انجمن جهانی اقتصاد فرهنگ در رابطه با اهمیت مدیریت بحران در حوزه هنر گفت: ما دائما در بحران زندگی کردیم و بحران جزو شرایط عمومی زندگی ماست، هنرمند هم همیشه پول اندکی داشته و با این پول کم از هنر قادر به چرخاندن زندگی نبوده است.

وی متذکر شد: خدمات‌دهی برخی هنرمندان اجباراً به صورت حضوری است و قطعاً آسیب بیشتری از این شرایط می‌بینند اما برخی هنرمندان هم مانند نقاشان می توانند به صورت غیرحضوری فعالیت تجاری داشته باشند و لذا کمتر دچار خسارت می‌شوند.

شش جوانی با بیان اینکه هنرمندان برای مواجهه با چنین شرایطی مانند دیگر مشاغل آمادگی حضور در فضای مجازی را نداشتند گفت: البته از یک منظر هم هنرمندان معمولاً روابط اجتماعی محدودتری دارند و از این بابت در این شرایط کرونایی کمتر ضرر می‌بینند.

عضو پیوسته انجمن جهانی اقتصاد فرهنگ، اقتصاد دیجیتال را اقتصاد گریز ناپذیر آینده دانست و گفت: رشد سالانه فروش آنلاین آثار هنری در دنیا نشان می‌دهد که نمی‌توان از اقتصاد دیجیتال فرار کرد و باید به سمت آن حرکت کرد.

وی افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کسب وکارهای سنتی، کسب و کارهای مربوط به نمایش آنلاین موسیقی و فیلم و همچنین برگزاری کنسرت‌های آنلاین خانگی به عنوان بیزنس در این شرایط را مثبت و گامی رو به جلو ارزیابی کرد و بیان داشت: یکی از راه‌حل‌ها در این شرایط، استفاده از دنیای مجازی است و هرچه قدر که مردم به این سمت گرایش پیدا کنند پیشرفت بیشتری خواهیم کرد.

شش جوانی با بیان اینکه شرایط حداقلی برای ارتباط مستقیم هنرمندان با مخاطبان فراهم است گفت: مدل‌های تجاری هنر به سمت تجارت آنلاین در حال تغییر است از این رو هنرمندان و کسب و کارهای هنری دیجیتال هم باید آمادگی لازم برای درآمدزایی از طریق فعالیت در فضای مجازی را کسب کنند.

همچنین در ادامه، ارجینی در رابطه با تاثیرات منفی کرونا بر حوزه موسیقی و اهالی موسیقی گفت: فضای مجازی به اندازه زیادی به تبلیغات و کارهای روزمره سطح پایین می پرداخت اما احساس می‌کنم با ایجاد گروه‌های لایو در فضای مجازی و پخش آنلاین کنسرت‌های خانگی در شرایط کرونایی، فضای مجازی برای ما جدی‌تر و به دردبخورتر شده است.

این ترانه‌سرا و شاعر متذکر شد: البته فضای مجازی قبلاً هم این قابلیت را در همه عرصه‌ها داشت اما ما به این موضوع بی‌توجه بودیم یا اینکه خساست به خرج می‌دادیم و فکر می‌کردیم تماشاچی حتما باید حضور فیزیکی داشته باشد و بلیط بخرد.

وی در رابطه با سطح فعالیت هنرمندان در شرایط کرونایی و امیدبخشی به جامعه اظهار کرد: ما از قابلیت‌های موجود در این حوزه به اندازه کافی استفاده نکردیم و برخی هنرمندان بیشتر به دنبال پر کردن جای خالی خود در فضای بودند و برخی آثار هنرمندان هم بیشتر از امیدبخشی به جامعه حالت شعاری داشتند.

ارجینی ادامه داد: البته برخی هنرمندان موسیقی هم آثار شادی در این شرایط تولید کردند اما محتوای امیدآفرینی که مورد نظر ما باشد در سطح زیادی تولید نشده است.

این خواننده گفت: ما شاعران شدیداً به فضای جلسات شاعری عادت کرده ایم و به همین خاطر فضای مجازی در این ابتدا برایمان غریبه بود اما به نظرم این اتفاق خیلی بزرگی است و می‌توانیم تاریخ معاصر را به دوره قبل از کرونا و بعد از کرونا تقسیم و این موضوع را در کتاب‌هایمان لحاظ کنیم.

ارجینی در خاتمه با اشاره به اهمیت ویژه چرخه اقتصادی در حوزه موسیقی گفت: خواننده و هنرمند فعال در حوزه موسیقی حتماً به برگشت مالی فکر می کند و به همین خاطر شرایط کنونی برای آنها به شدت سخت شده و بدون حمایت ارگان‌ها امکان تولید آثار را ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز