خبرگزاری کار ایران

آرامگاه سعدی در یادروز او تعطیل است/ اعلام برنامه‌های مجازی روز بزرگداشت

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۳۷۱

به دلیل شیوع بیماری کرونا، آرامگاه سعدی شیرازی در روز بزرگداشت این شاعر بلند آوازه، تعطیل است.

به گزارش ایلنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس خبر داد به دلیل شیوع بیماری کرونا، آرامگاه سعدی شیرازی در روز بزرگداشت این شاعر بلند آوازه، پذیرای بازدیدکنندگان نخواهد بود و تعطیل است.

امسال به دلیل گسترش بیماری کرونا و برای جلوگیری از انتشار این ویروس همزمان با اول اردیبهشت که یادروز سعدی تعیین شده، برنامه‌هایی تدارک دیده شده که به صورت مجازی به سمع و نظر دوستداران شیخ اجل خواهد رسید.

همزمان با یکم اردیبهشت ۹۹ برنامه‌هایی از جمله همنوازی و موسیقی، شعر، غزل و حکایت‌خوانی، سخنرانی و... به صورت زنده از شبکه‌های مجازی مرکز سعدی‌شناسی و اداره‌کل میراث فرهنگی فارس و صداو سیمای این استان پخش خواهد شد.

مدیر مرکز سعدی‌شناسی نیز پیش‌تر گفته بود: امسال  همزمان با اول اردیبهشت و یاد روز سعدی، چون ۲۲ سال گذشته، بر خوان سعدی می‌نشینیم؛ اگرچه به دلیل شرایط کنونی و شیوع کرونا، به‌صورت مجازی و بی‌حضور فیزیکی سعدی‌پژوهان و سعدی‌دوستان این رویداد را رقم خواهیم زد.

این برنامه‌ها از ۳۱ فروردین با اجرای زنده گروه موسیقی همنوازان ایران، سخنرانی و شعرخوانی از ساعت ۲۰:۳۰ در آرامگاه سعدی آغاز خواهد شد و به مدت هفت روز، با سعدی خواهیم بود و هفت حکایت، هفت غزل، هفت کتاب، هفت سخنرانی، هفت قطعه موسیقی و هفت اثر خوشنویسی از اینستاگرام مرکز سعدی‌شناسی: @sadishenasi و دیگر نهادهای فرهنگی، پخش خواهد شد.

اول اردیبهشت هر سال بنا بر تاریخ نگارش گلستان باعنوان روز سعدی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز