خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری خبر داد:

تغییر رویکرد حوزه آموزش گردشگری در سال جدید

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۵۳۲

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تغییر رویکرد حوزه آموزش گردشگری بر مبنای نیازسنجی به‌روز و بازبینی کیفیت در نحوه برگزاری دوره‌ها در دستور کار سال جاری قرار دارد.

به گزارش ایلنا، ولی تیموری (معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) در نشست با اعضای انجمن حرفه‌ای موسسات آموزش گردشگری که در محل معاونت گردشگری برگزار شد؛ گفت: یکی از اصلی‌ترین نیازهای حوزه آموزش صنعت گردشگری کشور، تغییر رویکرد و حرکت آن به سوی بازبینی و تعریف دوره‌های تخصصی به شمار می‌آید که این امر منطبق با نیاز صنعت گردشگری کشور، پایش و نیازسنجی  انجام خواهد گرفت تا بر مبنای آن ضمن پوست‌اندازی و گذر از تکرار در برگزاری دوره‌های آموزشی بدون در نظر گرفتن عرضه و تقاضا با انعطافی بیشتر پاسخ مناسبی به آموزش در بخش‌های متنوع صنعت به ویژه حوزه های مرتبط با کسب و کارهای جدید، نیروی انسانی و ارتقای کیفیت آموزش ها داشته باشیم.

تیموری با بیان اینکه تعریف عناوین و محتوای دوره های آموزشی جدید با در نظر گرفتن شرایط خاص سال جاری در برنامه معاونت گردشگری قرار گرفته است؛ افزود: ایجاد تعییرات در محتوای آموزشی رشته‌های گردشگری با همکاری وزارت علوم که پیش از این آغاز شده بود؛ با تمرکز بیشتر پیش خواهد رفت تا با به روزرسانی و مهارت محوری، دو بعد تئوری و عملی همزمان منطبق با نیاز صنعت گردشگری کشور محقق شود. 

معاون گردشگری همچنین در تشریح وضعیت آموزش در شرایط جدید ایجاد شده به واسطه انتشار ویروس کرونا در کشور گفت: آموزش مجازی گردشگری نه تنها یک انتخاب بلکه یک ضرورت به شمار می‌آید؛ از این رو ناگزیر هستیم خود را با شرایط به‌روز کنیم و ضمن گردآوری محتوای متناسب و تعریف سازو‌کارهای مناسب، بخش‌های غیرمهارتی دوره‌های آموزشی گردشگری را وارد فضای مجازی کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: این اقدام منطبق با فناوری‌های روز و هماهنگ با فضای آموزش‌های مجازی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم پیش خواهد رفت و علاوه بر امکان ارتباط بیشتر با اساتید آموزش‌های مجازی یا    e-learning‌  ارتباطات بین‌المللی بیشتری را نیز فراهم خواهد آورد. 

وی در ادامه تاکیدکرد: فعالیت های آموزشی وزارت گردشگری به هیچ عنوان حتی در شرایط خاص امروز متوقف نخواهد شد و مطابق برنامه ریزی و تقویم آموزشی موجود، دوره های آموزشی گردشگری فعلا در بستر فضای مجازی و به تدریج با گذر از بحران کرونا به شکل حضور فیزیکی استمرار خواهد یافت. 

معاون گردشگری همچنین درباره متضرر شدن موسسات آموزشی گردشگری ناشی از شرایط حاکم بر کشور ناشی از انتشار ویروس کرونا ، افزود: طبق برگزاری نشست‌ها و تلاش‌های متعدد صورت گرفته وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دولت، موسسات آموزشی نیز جزو ۱۰ رسته شغلی متضرر شده قرار گرفته است و مشمول دریافت تسهیلات مورد نظر خواهند شد. 

تیموری همچنین خطاب به اعضای انجمن موسسات آموزشی گردشگری اظهار کرد: اگرچه نظارت بر ساختار و نحوه برگزاری دوره‌ها از وظایف دفتر مطالعات و آموزش گردشگری معاونت گردشگری به شمار می‌آید اما همکاری انجمن و حضور همه جانبه در دستیابی به نتایج دلخواه تاثیرگذار خواهد بود و سبب می‌شود تا نظارت و نظرسنجی‌های مورد نظر در تحقق راهبردهای این حوزه موثر واقع شود. 

معاون گردشگری در ادامه تاکید کرد: برنامه‌های معاونت گردشگری در سال جاری در سه بخش اصلی جای می‌گیرد که شامل عبور از بحران کرونا، اقدامات پساکرونا و نیز پیشبرد پروژه های کلان از قبل تعریف شده همانند برنامه ملی گردشگری، نظام جامع آموزش، حساب های اقماری و غیره به شمار می‌آید و تغییر در رویکرد حوزه آموزش گردشگری نیز یکی از مهم‌ترین ارکان برنامه ریزی های صورت گرفته خواهد بود.  

تیموری همچنین با اشاره به اینکه بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های انجمن موسسات آموزش گردشگری نیز با تدوام در برگزاری جلسات منظم و پیشبرد برنامه‌های مشترک در دستور کار قرار دارد؛ یادآور شد: با توجه به اینکه ارتقای دانش منابع انسانی از دغدغه‌های این حوزه به شمار می‌آید؛ از این رو تعریف طرح‌های مشترک با محوریت آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی و همکاری گروهی بخش‌هایی از جمله بازاریابی و تبلیغات گردشگری و صدا و سیما می‌تواند گامی ماندگار در این حوزه به شمار آید. 

معاون گردشگری در پایان از اعضای انجمن خواست تا با تشکیل کمیته‌های تخصصی در ساختار موجود، موضوعات مختلف از جمله بازبینی کیفیت آموزش، بررسی محتوای دوره‌های نظارت و نیز ارزیابی دقیق عملکرد موسسات آموزشی را در دستور کار قرار دهند. 

تیموری در پایان ضمن تشکر از یک سال زحمات اعضای انجمن موسسات آموزش گردشگری کشور، حضور مستمر و ورود جدی به ابعاد مختلف در تغییر رویکرد این حوزه در سال جدید را خواستار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز