خبرگزاری کار ایران

سپند امیرسلیمانی پاسخ داد؛‌

مشکلات سریال‌های بدون سناریو برای بازیگران چیست؟

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۷۰۳

بازیگر سریال کامیون می‌گوید: شرایط برای همه اذیت‌کننده است. یعنی شاید اصلی‌ترین نفر کارگردان باشد که الان در حال گرفتن صحنه‌ای است و بعد نمی‌داند قرار است در داستان چه اتفاقی رخ دهد!

به گزارش خبرنگار ایلنا، سپند امیرسلیمانی در این سال‌ها در سریال‌های کمدی بیشتر ظاهر شده است. این بازیگر که آخرین بازی او در سریال کامیون است، از نحوه تولید سریال‌ها انتقاد کرد و گفت: اگر بخواهم صادقانه درباره دلیل بازی در این نقش توضیح دهم، باید بگویم علت اصلی آن همکاری با آقای اطیابی بود که چند بار به من پیشنهاد کار داده بودند اما چون سر کار دیگری بودم، نتوانستم در آن پروژه‌ها حضور پیدا کنم. به نوعی هر دو می‌خواستیم این همکاری به وقوع بپیوندد و کامیون این فرصت را فراهم کرد. از طرفی تاکنون کمتر نقش آدم‌های خل و چل را بازی کرده بودم و از این حیث تجربه خوبی بود.

بازیگر سریال کامیون تصریح کرد: در ابتدا فیلمنامه‌ای وجود نداشت و من هم هیچ ایده‌ای نسبت به نقشی که قرار بود در مجموعه «کامیون» بازی کنم، نداشتم. به نوعی نمی‌دانستم، نقشم یک سکانس، سه قسمت یا ۳۰ قسمت است و درباره آن اطلاعات زیادی نداشتم. در واقع هیچکس نمی‌دانست و فقط شهاب عباسی (نویسنده) یک چیزی در ذهنش بود.

وی ادامه داد: این شخصیت در ابتدا اصلا به صورتی که اکنون دیده می‌شود، نبود و ما در مرحله تست گریم با امید گلزاده به نتیجه موهای خاص آن رسیدیم که همان سبب شد تا در بازی از آن استفاده کنم. نقش من یک شخصیت خل‌وچل است اما باتوجه به نبود فیلمنامه، وقتی کار شروع شد، نگارش هم آغاز شده و ما آرام آرام‌ با مشورت هم به سمتی رفتیم که امروز دیده می‌شود.

امیرسلیمانی در رابطه با تاثیراتی که نبود فیلمنامه کامل روی کیفیت فیلم و سریال‌ها و بازی‌های ارائه شده در آن می‌گذارد، توضیح داد: این شرایط برای همه اذیت‌کننده است. یعنی شاید اصلی‌ترین نفر کارگردان باشد که الان در حال گرفتن صحنه‌ای است و بعد نمی‌داند قرار است در داستان چه اتفاقی رخ دهد! من هم به عنوان یک شخص که مسئولیت ایفای نقش را برعهده دارد، می‌توانم خیلی لطمه بخورم. حتی امکان دارد که ناگهان در کاری به صورتی لطمه بخورم که موجب نابودی‌ام بشود.

وی در ادامه بیان کرد: وقتی با یک ایده و ذهنیت سرکار بروم ولی با چیز دیگری مواجه شوم، تقریبا می‌توانم بگویم که هیچ حسنی ندارد و صفر تا ۱۰۰ آن مشکل‌ساز است چراکه در این مدل هیچکس چیزی نمی‌داند. حتی آن کسی که می‌خواهد برنامه‌ریزی پروژه را برای تولید انجام دهد، نمی‌داند هفته آینده چه خبر است تا بر اساس آن برنامه‌ریزی کند. مرتب باید از این لوکیشن به لوکیشن دیگری بروید و زحمت زیادی ایجاد می‌شود.

این بازیگر افزود: با وجود همه این مشکلات، متاسفانه سال‌هاست که کارها به همین صورت پیش می‌رود مثلا ما با اینکه می‌دانیم نوروز و ماه رمضان چه زمانی از تقویم واقع شده، ولی باز کارها را به این ترتیب جلو می‌بریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر مشکلاتی که شیوع کرونا برای افراد شاغل در سینما و تلویزیون ایجاد کرده، درباره امکان حمایت دولتی از افراد بیکار شده در این وضعیت اظهار داشت: در طول تاریخ هیچگاه حمایتی از حرفه ما صورت نگرفته و این خیلی به بحث کرونا مربوط نمی‌شود. اصولا به خاطر ندارم که بگویند دولت فلان حمایت را انجام داد.

سلیمانی ضمن بیان اینکه در این شرایط نباید امید خود را از دست داد، گفت: بهتر است که ما نسبت به کرونا رویکرد امیدوارانه داشته باشیم و فکر کنیم به زودی تمام می‌شود. در این شرایط ما که اجاره خانه نمی‌دهیم باید به آدم‌هایی فکر کنیم که اجاره خانه می‌پردازند یا مجبور به اسباب‌کشی هستند. افرادی مانند دستفروش‌ها و مشاغل روزمزد دیگر. بسیاری از افراد درگیر مشکلات مالی ناشی از کرونا شده‌اند که باید برایشان کاری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز