خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث و گردشگری گیلان خبر داد:

افزایش ۵۰۰ برابری اشیای کشف شده و کاهش ۲۰ درصدی حفاری‌های غیرمجاز در سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۳۴۲

مدیرکل میراث و گردشگری گیلان با اشاره به عملکرد یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان به مقایسه فعالیت این یگان در طول سال ۹۷ و ۹۸ پرداخت.

 شهرود امیر انتخابی (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان) با اشاره به عملکرد یگان حفاظت این استان در سال ۱۳۹۸ به خبرنگار ایلنا گفت: بر اساس عملکرد یگان حفاظت میراث‌فرهنگی می‌توان گفت در حوزه تعداد افراد دستگیر شده در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ با تغییر ۱۸۶ درصدی روبه‌رو بوده‌ایم چنانکه در طول ۱۲ ماه سال ۹۸ شاهد دستگیری ۲۴۴ نفر بودیم و این رقم در سال ۹۷، ۱۳۱ نفر بود.

او در ادامه درخصوص تعداد اشیای کشف شده، گفت: در طول ۱۲ ماه سال ۹۷ یگان حفاظت محیط زیست موفق شد ۱۹۱ اثر کشف کند البته این رقم با افزایش ۵۰۰ درصدی در سال ۹۸ به رقم ۹۵۳ قلم رسید.

به گفته امیر انتخابی در طول سال ۹۷ تعداد کشفیات فلزیاب‌ها ۴۲ دستگاه بود و در سال ۹۸ این رقم به ۵۴ دستگاه رسید و با ۲۶ درصد رسد همراه بود. در این میان در سال ۹۷ شاهد شکل‌گیری ۶۲ پرونده قضایی بودیم که تعداد این پرونده‌ها در سال ۹۸ با افزایش ۴۵ درصدی به ۸۸ فقره پرونده قضایی رسید.

مدیرکل میراث و گردشگری گیلان یادآور شد: تعداد نظارت بر پروژه‌های عمرانی در سال ۹۸ با ۱۰۵ درصد رشد روبه‌رو بود چراکه بیش از ۵۷۰۰ مورد نظارت انجام شد. درعین حال در سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ هزار سرکشی از آثار تاریخی انجام شد که ۶۰ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

او با اشاره به قاچاق، خرید و فروش، کلاهبرداری و ساخت و ساز اموال تاریخی که در گیلان طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ شاهد بودیم، گفت: این مورد در هر دو سال برابر بود و ۱۳ مورد شناسایی شده‌است. در این میان شاهد کاهش میزان حفاری‌های غیرمجاز در سال ۹۸ بودیم چنانکه در سال ۹۷ شاهد ۱۷ مورد حفاری غیرمجاز بودیم و این تعداد حفاری‌ در سال ۹۸ به رقم ۱۴ مورد رسید و ۲۰درصد کاهش یافت.

امیر انتخابی اظهار کرد: در سال ۹۸ شاهد ۵۵ مورد اسکورت محموله‌های تاریخی بودیم و درعین حال ۳۹ مورد بازدید فرماندهی از پایگاه‌های تابعه انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز