خبرگزاری کار ایران

«فریاد در سکوت» خواندنی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۶۲۸

محمد مختاری از آماده‌سازی اولین مجموعه شعرش با عنوان «فریاد در سکوت» برای چاپ از سوی انتشارات سیب سرخ خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد مختاری از آماده‌سازی اولین مجموعه شعرش با عنوان «فریاد در سکوت» برای چاپ از سوی انتشارات سیب سرخ خبر داد.

محمد مختاری شاعر ضمن اعلام این خبر گفت: «فریاد در سکوت» عنوان اولین مجموعه‌ای از اشعارم است که قرار است به چاپ برسد و در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه این کتاب، دربرگیرنده دو بخش مثنوی و غزل است که اشعارشان بین سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۸ سروده شده‌اند. این کتاب حدود شصت شعر را در حجم ۱۱۶صفحه در بر می‌گیرد.

شاعر مجموعه «فریاد در سکوت» به هریک از دفترهای این مجموعه اشاره کرد و گفت: دفتر نخست در برگیرنده ۴۰غزل‌ عاشقانه و عاطفی است. دفتر دوم ۱۰ مثنوی بلند با نگاه اجتماعی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه شعر  برای کسی که شعر می‌گوید یک الهام است، گفت: در دفتر شعر «فریاد در سکوت» احساساتی که قابل بیان کردن نیستند و نمی‌توانیم آنها را با کسی درمیان بگذاریم را در قالب شعر سروده‌ام. 

مختاری ادامه داد: «فریاد در سکوت» حرف‌های ناگفته‌ای است که گوشی برای شنیدن آن وجود ندارد اما در قالب شعر نمود پیدا می‌کند. 

مختاری اسامی غزل‌ها و مثنوی‌های دفتر شعرش را نام برد و گفت: دل شیدا، باده‌ی عشق، شرار عشق، دل غمگین، کوچ‌دل، طلب، توبه، شوق وصال، اندوه بی‌پایان، مسیر زندگی، آخر پاییز، جمعه‌های بی‌قرار، دلبر‌شیرین و داغ دل  از جمله غزلیات این دفتر شعر است. همچنین در بخش مثنوی شعرهایی با عنوان‌های آزمون زندگی، عالم رؤیا، جسم و جان، شکر انعام خدا، عقل و دل، سبوی غم، داغ فراق، آیین حق، اسیر و لوح سپید سروده‌ام.

در یکی از شعرهای این کتاب با عنوان ‌"آخر پاییز" می‌خوانیم:

دوستت دارم و این جمله غم‌انگیز شده

آخر قصه‌ی ما وصل به پاییز شده

رفتی و یک چمدان خاطره‌ات جا مانده

مانده‌ام با دلی از خاطره لبریز شده

رفتی و دیده‌ام از رفتن تو خونبار است

کاسه‌ی دیده‌ام از اشک تو سرریز شده

عکس روی مه تو در دل من جا مانده

قاب عکس رُخ تو بر دلم آویز شده

رفتی از کوی من و با دگَری دمسازی

رفتنت با دگَری مسئله آمیز شده

عقل هرگز نشود همره و همراه دلم

عقل با دل، سر تو باز گلاویز شده

این چه سری است که پاییز به غم مأنوس است

باز هم آخر خط آخر پاییز شده

محمد مختاری متولد ۱۳۵۸ در تهران است و «فریاد در سکوت» عنوان اولین مجموعه شعری اوست که به‌زودی از سوی انتشارات سیب سرخ راهی پیشخوان کتابفروشی‌ها می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز