خبرگزاری کار ایران

علی هاشمی:

«کامیون» یک کمدی خیلی پاک است/ میزان فالوئر مهمتر از جوایز بازیگری شده/ اینستاگرام معیار مخاطب شده است

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۵۱۸

بازیگر سریال کامیون درباره شرایط کنونی ورود بازیگران به عرصه تصویر می‌گوید: اکنون در شرایطی هستیم که برای تهیه‌کنندگان میزان فالوئر اینستاگرام مهمتر از جوایز بازیگران شده است. متاسفانه اینستاگرام معیار مخاطب شده و به همین دلیل اکنون اینفلوئنسرهایی در حال ورود به عرصه بازیگری هستند؛ درحالیکه تخصصی در این زمینه ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجموعه «کامیون» به کارگردانی مسعود اطیابی یکی از سریال‌های نوروز ۹۹ بود که این  هر شب ساعت ۲۱ برای مخاطبان از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این سریال داستان زندگی سه دانشجوی جوان را روایت می‌کند که سرمایه خود را از دست داده و با صاحب‌خانه خود مشکل پیدا کرده‌اند.

یکی از بازیگران اصلی این مجموعه، علی هاشمی، از بازیگران فعال در عرصه تئاتر، است. او درباره این مجموعه گفت: «کامیون» یک کمدی خیلی پاک است که هیچ چیز زننده‌ای در آن نیست. این مجموعه به شدت از قشر متوسط جامعه بوده و ما نماد یکسری از دانشجوهایی از قشر متوسط جامعه هستیم. ما در این سریال خیلی مخاطب خاص هنری عجیب و غریب نداریم ولی فکر می‌کنم مردم با کار خیلی ارتباط بگیرند چراکه عمده جامعه ما همان قشر متوسط و شاید متوسط رو به پایین باشند که به نوعی در این اثر نشان داده می‌شوند.

وی درباره مقایسه این سریال با پایتخت ۶ گفت: سریال پایتخت مجموعه بسیار خوبی است که تاکنون شش فصل از آن ساخته شده و مردم با آن زندگی عادت کرده‌اند. بر همین اساس و باتوجه به زمان پخش سریال کامیون که نوروز است، خواه ناخواه مخاطبان مقایسه‌ای بین این مجموعه و پایتخت انجام می‌دهند. 

وی ادامه داد: به هر حال مجموعه پایتخت برای بسیاری از مردم دوست‌داشتنی است و برخی نسبت به آن رگ‌گردنی هستند و بسیاری از نقدها به سریال ما نیز بر این اساس شکل گرفته است. به عنوان مثال برادر خود من (هدایت هاشمی) در پایتخت نقش اوس موسی را بازی کرده و همین موضوع سبب شده بسیاری در نقدهای خود که در جاهای مختلف درباره کامیون منتشر شده، بگویند؛ این پسر در حال تلاش است تا ادای اوس موسی را دربیاورد. در صورتی که هدایت در پایتخت مشهدی حرف زده و من اینجا بچه سبزوار هستم و به زبان شهر مادری‌ام حرف می‌زنم که نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر با مشهد فاصله دارد. اما همچنان باهم مقایسه می‌شوند.

هاشمی در ادامه عنوان کرد: یکی از خوبی‌های سریال ما این بوده که در ۳۰ قسمت ساخته شده و اکنون که پایتخت به پایان رسیده، سریال کامیون ادامه پیدا می‌کند. حال بیشتر و بهتر می‌توان نظرات را خواند که دید مردم چطور با کار ارتباط برقرار کردند. در کل پایتخت سریال جا افتاده‌ای است که مردم برای تماشای فصل بعدی آن یک سال انتظار می‌کشند. از طرفی هم شاید پایتخت شبیه به کامیون بوده که اکنون بعد از ۶ فصل تا این اندازه موفق شده است چراکه در زمان پخش فصل اول پایتخت، احمد مهران‌فر و محسن تنابنده آنچنان شناخته شده نبودند.

وی افزود: اگر ما هر سریالی که مردم به آن علاقمند هستند را به همین صورت از یک تا شش ادامه دهیم، به هر حال شاهد اتفاقاتی خوبی خواهیم بود و هم نویسنده، هم کارگردان و هم تک‌تک بازیگران متوجه می‌شوند که با ارائه چه چیزهایی می‌توانند بیش از پیش توجه مردم را به خود جلب کنند. 

هاشمی درباره شرایط کلی بازیگری و ورود بازیگران تئاتر به عرصه تصویر هم اظهار داشت: اکنون همه بازیگران طراز اول کشورمان از بازیگرهای تئاتر هستند که نوید محمدزاده، محسن تنابنده، امیر جعفری، ریما رامین‌فر و پانته‌آ بهرام ازجمله همین افراد به شمار می‌آیند. همه این افراد روزی بازیگر تئاتر بودند و اکنون جزو بازیگران طراز اول کشور ما به حساب می‌آیند. ولی قصه این است که مهلت برای بازیگران کم شده یعنی یک بازیگر تئاتر کار خود در عرصه تصویر را باید از مرحله‌ای شروع کند که خیلی زجرآور و زمان‌بر است. این در حالی‌ست که خیلی از افراد به راحتی موقعیت بازی در مقابل دوربین را پیدا می‌کنند که شاید دلیلش فضای مجازی است. به نوعی در شرایطی هستیم که در بین تهیه‌کنندگان ما میزان فالوئر اینستاگرام خیلی مهم‌تر از میزان جایزه‌های تئاتری یک بازیگر است. 

بازیگر سریال کامیون در ادامه بیان کرد: این مسئله اکنون یک معضل بزرگ به شمار می‌آید. کسانی در فضای مجازی تحت عنوان اینفلوئنسر فعالیت می‌کنند و دنبال‌کنندگان بسیار بالایی دارند اما قرار نیست که بازیگران خوبی باشند. چراکه ممکن است نتوانند به چند سوال ساده تخصصی درباره بازیگری پاسخ دهند. شاید بامزه باشند و قابلیت استندآپ کمدی یا کمدین‌هایی از جنس دنیای مجازی را دارا باشند ولی فکر می‌کنم برای ارائه بازیگری به هر شکلی، دچار مشکل و معضل هستند. 

هاشمی ادامه داد: چون این افراد مخاطب بیشتری دارند و این روزها دنیای مجازی و اینستاگرام معیار مخاطب شده، برای بازیگری انتخاب می‌شوند. به شخصه فکر می‌کنم این موضوع بالاخره به کارها آسیب وارد کند. البته من مخالف ورود افراد مختلف نیستم. به عنوان مثال وقتی پژمان جمشیدی از فوتبال وارد بازیگری شد، اول همه نسبت به او جبهه گرفتند ولی خودش را نشان داد و الان به عنوان یک بازیگر پرفروش و خیلی خوب شناخته می‌شود. ولی قرار نیست که همه به این صورت باشند و چنین اتفاقی را داشته باشند. 

وی در پایان گفت: از کلیت بازیگرانی که در ایران به یکباره به عنوان ستاره درخشیدند، معدود افرادی بدون داشتن پیشینه بازیگری کاری از پیش بردند، الباقی اگر از تئاتر نیامدند و پیشینه خوبی نداشتند، اصولا بازیگر خوبی هم نبودند. در نهایت اگر توانسته باشیم در این شرایط سخت اقتصادی و شیوع کرونا، لبخندی کوچک روی لب مردم سرزمین‌مان بیاوریم، خیلی خوشحالم. چراکه این نهایت پاداشی است که ما می‌توانیم از این کار بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز