خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ارائه طرح اکران اینترنتی فیلم‌های اکران نشده به سازمان سینمایی/ تجربه کنسرت‌های آنلاین موفقیت‌آمیز بود

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۳۳۳

مدیرعامل فیلمنت از ارایه طرح اکران اینترنتی فیلم‌های به نمایش درنیامده به سازمان سینمایی خبر داد.

محمد صراف در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تعطیلی سینماها گفت: به دنبال تعطیلی سینماها بسیاری از فیلم‌هایی که تولید شدند و می‌خواستند اکران شوند فرصت نمایش خود را از دست دادند و مشخص نیست که اگر بعد از فروکش کردن شیوع کرونا سینماها باز شود امکان نمایش برای همه فیلم‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: طرحی را آماده کردیم و از آنجا که این طرح ملیست به معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان سینمایی و همچنین به سیدضیاء هاشمی به نمایندگی از شورای عالی تهیه‌کنندگان ارایه کرده‌ایم که بر اساس آن فیلم‌های اکران نشده که تمایل دارند می‌توانند در بستر اینترنت به نمایش دربیایند. 

وی ادامه داد: در این طرح به نام «سینما آنلاین» که به روی بستر «فیلمنت» به عنوان تجمیع کننده اجرا می‌شود فیلم‌ها و آثار سینمایی که اکران نشده‌اند به شکل سانس‌بندی روی تمام پلتفرم‌های VODو IPTV بلیت‌فروشی می‌شود و مخاطبان فقط با خرید بلیت و به صورت آنلاین فیلم‌ها را تماشا می‌کنند.     

صراف افزود: در این طرح هر مخاطب در یک سانس مشخص بلیت خود را می‌خرد و فقط می‌تواند فیلم مورد نظرش را در همان سانس و به صورت آنلاین تماشا کند و امکان دانلود نخواهد داشت و حتی اگر نیز بتواند دانلود کنند به دلیل رمزگذاری‌هایی که شده فایل دانلود شده قابل اجرا نخواهد بود. 

وی ادامه داد: در این طرح فیلم‌نت به عنوان تجمیع کننده اصلی لینک استریم را در اختیار همه وی‌ او دی‌ها قرار می‌دهد چراکه پخش به صورت آنلاین خواهد بود و قرار است هر شب تسویه حساب شود. این امر به مدیریت این سیستم کمک شایان یخواهد نمود. از طرف دیگر برای هر تهیه‌کننده‌ای که فیلمش را ارایه می‌کند یک پنل کاربری تعیین می‌شوند و حساب بانکی نیز مشخص است و تهیه‌کنندگان می‌توانند میزان نمایش فیلم‌هایشان را و تعداد بلیت‌های خریداری شده را مشاهده کنند و هر 24 ساعت نیز مبالغی که برای بلیت‌ها واریز شده مستقیما به حساب تهیه‌کننده واریز خواهد شد.

صراف در پاسخ به این سوال که آیا اجرای این طرح این خطر را ایجاد نمی‌کند که مثلا از روی تلویزیون فیلمبرداری کنند یا فیلم‌ها به صورت غیرمجاز به نمایش دربیاید، گفت: چنین مشکلاتی در تمام دنیا وجود دارد و حتی نت فیلیکس نیز اعلام کرده است که حدود 20 درصد آثارش در سال گذشته به صورت غیرمجاز عرضه شده است. اما ما از لحاظ فنی زیرساختی را فراهم آورده‌ایم که این آثار فقط به صورت آنلاین قابل نمایش باشد و اگر فردی مثلا از تلیویزیون فیلمبرداری کند باید باز هم آن را در فضای مجازی عرضه کند و باتوجه به اینکه امروز بیشتر سایت‌های عرضه آثار سینمایی زیر نظر سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر هستند و باید مجوز بگیرند کسی که این کار را بکند نمی‌تواند اثرش را جایی عرضه کند و با برخورد فوری قضایی روبرو خواهد شد. همچنین با ثبت آثار در یوتوب از این پلتفرم هم به طور غیرقانونی قابل پخش نیست. البته باید در این زمینه فرهنگ‌سازی نیز انجام شود.

صراف در پاسخ به این سوال که میزان استقبال از این طرح چه میزان خواهد بود، گفت: ما تجربه پخش کنسرت‌های آ‌نلاین را داشتیم که فقط در سه روز ابتدایی بیش از پنج میلیون نفر به صورت زنده کنسرت‌ها را نگاه کردند و هم اکنون نیز که مردم در خانه هستند، تصور می‌کنیم که استقبال خوبی از این طرح بشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز