خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت مدیرعامل موسسه خانه کتاب به مناسبت درگذشت ثریا قزل ایاغ

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۸۷۴

نیکنام حسینی پور با ارسال پیامی درگذشت ثریا قزل ایاغ داور جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و نویسنده کودک و نوجوان را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب در پیامی درگذشت زنده‌یاد  ثریا قزل‌ایاغ پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان، داور جایزه کتاب سال، مترجم و استاد دانشگاه را تسلیت گفت که متن این پیام به این شرح است:

"درگذشت زنده‌یاد ثریا قزل ایاغ نویسنده برجسته کودک و نوجوان که با خدمات فرهنگی و ادبی و آثار درخشان  خود به ادبیات و کودکان این سرزمین یاری رساند، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است.

 او که عاشق ادبیات کودک بود و عمری را مادرانه برای کودکان سرزمین مان سپری کرد، همزمان با روز جهانی کتاب کودک  دارفانی را وداع گفت و متاسفانه با توجه به شرایط موجود در کشور و لزوم اجتناب از تجمعات به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که دوست دارانش را از برگزاری و حضور در مراسم وداع محروم کرده است، داغ فراقش را سنگین‌تر می‌کند.

وی با آثاری چون «راهنمای بازی‌های ایران»، «ادبیات کودکان: تولد تا سه سالگی (خواندن و کتاب ...)»، «لالایی‌ها و ترانه‌های نوازشی از تولد تا سه سالگی»، «ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن»، «پرنیان و آب: با لالایی‌ها تا سرزمین خواب»، «خواندن با کودک از تولد تا سه‌ سالگی» و ده‌ها کتاب دیگر و همچنین نگارش مقالات و حضور در کنفرانس‌های تخصصی در راه نشر و گسترش ادبیات کودک و نوجوان از هیچ کوششی فروگذار نکرد؛ هرچند امروز آن نویسنده توانا در میان ما نیست، اما آثار ارزشمند او برای ما و آیندگان به یادگار خواهد ماند.

زنده یاد قزل ایاق علاوه بر سهم بزرگی که در معرفی آثار ایرانی حوزه ادبیات کودک و نوجوان به جهانیان داشت، با بیش از دو دهه تلاش مستمر و حضور خالصانه در نظام دانشگاهی کشور به دنبال آموزش علاقه‌مندان به ادبیات کودکان بود و حق مسلم معلمی بر دانش آموختگان این حوزه دارد.

اینجانب فقدان این شخصیت ماندگار و برجسته عرصه فرهنگ و ادب را که موسسه خانه کتاب افتخار همکاری با وی را در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به عنوان داوری بسیار  منصف و نکته سنج داشته است، به جامعه فرهنگی کشور تسلیت عرض می‌کنم.

روحش شاد و یادش گرامی باد."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز