خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

درگذشت کیومرث درمبخش به دلیل ابتلا به کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۱۳۲

کیومرث درمبخش (مستندساز) به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

 کامبیز درمبخش (برادر کیومرث درمبخش) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام خبر درگذشت برادرش گفت: کیومرث درمبخش حدود دو هفته در بیمارستانی در پاریس به دلیل بیماری بستری بود که متاسفانه در همان بیمارستان به ویروس کرونا آلوده شد و شامگاه چهارشنبه 12 فروردین در سن 74 سالگی درگذشت.

وی ادامه داد: مشخص نیست که آیا می‌توانیم پیکر او را به تهران منتقل کنیم یا خیر اما به احتمال فراوان باتوجه به اینکه همسر و فرزندانش در پاریس هستند، مراسم خاکسپاری او در فرانسه برگزار می‌شود.

کیومرث درمبخش در سال ۱۳۲۴ به دنیا آمد. وی در ۱۳ سالگی به فراگیری هنر عکاسی پرداخت و در ۱۸ سالگی به شکل حرفه‌ای عکاسی می‌کرد. وی در سال 1968 به فرانسه رفت و همانجا بود که به سینما علاقمند شد. با دیدن فیلم‌های برادران لومیر و روبر برسون این اشتیاق شکل گرفت.

درمبخش همزمان با عکاسی به تحصیل ادامه داد و در رشته سینما فارغ التحصیل شد، بعد به ایران بازگشت و به عکاسی در سینما پرداخت. عکس‌های او از فیلم‌های تنگسیر و گوزن‌ها از آثار او در آن دوران به شمار می‌آیند.

وی اولین فیلم مستند خود را با نام جرس در سال 1351 ساخت و 2 سال بعد تنها فیلم داستانی خود را با نام بوف کور ساخت و با این فیلم به شهرت رسید.

کیومرث درمبخش را در سینما به عنوان نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده، تدوینگر و عکاس می‌شناسند. او فیلمسازی است که در ژانر مستند فعالیت دارد. او در سال ۵۴ فیلم سفر بهاری را ‌ساخت. در این فیلم به نیما و اشعارش پرداخته است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دو فیلم دیگر به نام‌های کسوف و شب را جلوی دوربین برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز