خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خبر داد:

ابطال پروانه فعالیت ۲ دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری/ ضریب اشغال مراکز اقامتی رسمی صفر است

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۳۴۹

مدیرکل میراث و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: بیشتر مسافرانی که به استان می‌آیند هم‌استانی‌هایی هستند که در سایر شهرها زندگی می‌کنند و هیچ اقامتی در مراکز اقامتی رسمی انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد جوادی (مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری) با اشاره به آغاز بارندگی‌های شدید در این استان گفت: از روز سوم فروردین بسیاری از شهرستان‌های استان با بارش برف مواجه شدند؛ چنانکه در کوهرنگ شاهد نشستن برف تا ارتفاع ۳۰ تا  ۴۰  سانتیمتر هستیم. باران کماکان ادامه دارد و احتمالاً این بارش طی چند روز آینده نیز به صورت متناوب ادامه پیدا کند.

 او در خصوص وضعیت حضور مسافران در استان چهارمحال و بختیاری گفت: تمام تاسیسات گردشگری در استان تعطیل هستند و هیچ پذیرش مهمان در این مراکز انجام نمی‌شود. فقط دو هتل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز هستند که البته هیچ مسافری در این هتل‌ها اقامت ندارد. در واقع می‌توان گفت، ضریب اشغال اقامت در استان چهارمحال و بختیاری صفر است.

جوادی از کنترل مبادی ورودی به استان خبر داد و گفت: جلوی ماشین‌هایی که از استان‌های دیگر به چهارمحال و بختیاری می‌آیند، گرفته می‌شود و کنترل‌های بهداشتی در خصوص ویروس کرونا انجام می‌پذیرد. همچنین به آنها گفته می‌شود که به استان وارد نشود. البته بسیاری از افرادی که به این استان سفر می‌کنند در واقع هم‌استانی‌هایی هستند که در شهرهای دیگر زندگی می‌کنند و برای دید و بازدید و سرزدن به اقوام و خانواده آمده‌اند. البته آمار دقیقی از این تعداد از مسافران در دست نداریم با این وجود می‌دانیم هیچیک از این افراد در مراکز اقامتی  رسمی استان اسکان داده نشده‌اند.

 به گفته مدیرکل میراث و گردشگری چهارمحال و بختیاری، کنترل‌های زیادی در خصوص نظارت بر فعالیت دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری انجام می‌شود تا هیچ گونه تبلیغاتی برای برگزاری تور و حضور مسافران در استان نداشته باشند. در این میان پروانه فعالیت ۲ دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری که تخلفاتی در این حوزه داشتند، باطل شده است.

جوادی یادآور شد: درحال حاضر هیچ گزارشی از فعالیت واحدهای اقامتی غیرمجاز نداریم و کنترل‌ها در این خصوص انجام می‌شود.

 او تصریح کرد: ضریب اشغال مراکز اقامتی استان در نوروز ۹۸ حدود ۶۰ درصد بود و در نوروز ۹۹ نیز تمام تورها و رزروهای اقامت به دلیل شیوع ویروس کرونا کنسل شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز