خبرگزاری کار ایران

پیام تبریک خانه تئاتر برای قادر آشنا/ چشم به صدای پای بهار داریم

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۴۰۶

خانه تئاتر به مناسبت انتصاب قادر آشنا به سمت مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی پیام تبریک صادر کرد.

به گزارش ایلنا، قادر آشنا به تازگی به سمت مدیرکل هنرهای نمایشی منصوب شده است. خانه تئاتر بابت این اتفاق پیام تبریکی صادر کرده است.

پیام تبریک خانه تئاتر برای انتصاب قادر آشنا به شرح زیر است:

«خانواده‌ی شریف و بزرگِ تئاتر، دو سالِ سخت را با بردباری پشت سر گذاشت. دوسال بی‌توجهیِ تام و تمامِ دولت به مشکلاتِ جدی تئاتر در سراسرِ ایران. دریغ از یک روز آرامش یا داشتنِ کمترین امنیتِ  شغلی، اقتصادی، جسمی و روحی برای پیران و جوانانِ هنرهای نمایشی. شدت‌ِ سخت‌گیری‌های قوای قهریه، فراخوانده شدن‌های مدام به دادگاه‌های قضایی، بازپرسی و جواب پس دادن‌های گاه و بی‌گاه، سانسور شدیدِ متونِ نمایشی و برخورد با نمایش‌های روی صحنه بخشی از کابوس‌های این دو سالِ ما بود؛ اگرچه در تمامِ این روزها آقای شهرام کرمی پاپس نکشید و در برابر آن شدائد ایستاد، تلاش کرد، و گاه در تعامل با خانه‌ی تئاتر برای رفع بحران‌ها کوشید. خانه‌ی تئاتر قدردانِ خدمات ایشان و همه‌ی کسانی که جان‌شان برای تئاتر می‌تپد بوده، هست و خواهد بود.

در این روزهای پایانِ سال ۱۳۹۸ و در این لحظاتِ سختِ بیماری که همه‌ی ملت ایران و جهان با آن درگیر و یا مبتلا هستند، گوش و چشم به صدای پای بهار داریم. نوروز ایرانی همواره امیدبخش و راهگشاست. پایان دوره‌ی مدیریتِ آقای شهرام کرمی را با آمدن آقای قادر آشنا به فال نیک می‌گیریم؛ چراکه او را مردی صالح، دغدغه‌مند، شجاع و مدیر می‌دانیم. 

اما این بیت از حافظ شیرازی پرسش ما نیز هست:

عارفی کو که کند فهم زبانِ سوسن

تا بپرسد که چرا رفت و چرا باز آمد

امید که در سال نو و با حضور ایشان شاهد روزهای سپید و همیشه بهاری برای تئاتر ایران و همکاری و هماهنگی همه‌جانبه‌ی مرکز هنرهای نمایشی با خانه‌تئاتر باشیم.»

در پی استعفای شهرام کرمی از مدیریت اداره‌کل هنرهای نمایشی، ظهر روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۹۸ قادر آشنا در حکمی از سوی سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی به عنوان مدیر این اداره‌کل منصوب شد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز