خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث و گردشگری استان کرمان:

۲ هتل در کرمان به دوره نقاهت بیماران کرونایی اختصاص یافت/ مسافران استان‌های پرخطر با هزینه شخصی به قرنطینه فرستاده می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۱۵۸

مدیرکل میراث و گردشگری استان کرمان با اشاره به آنکه درحال حاضر ۲ هتل با ۱۸۰ تخت به گذراندن دوره نقاهت بیماران کرونایی اختصاص یافته، گفت: مسافران از استان‌های پرخطر در صورت سفر به کرمان با هزینه شخصی‌‌شان به قرنطینه فرستاده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریدون فعالی (مدیرکل میراث  فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمان) در خصوص وضعیت این استان در پذیرش مسافران نوروزی در وضعیت شیوع ویروس کرونا گفت: هرچند ستاد تسهیلات خدمات سفر از آذر ماه فعالیت خود را آغاز کرد و برنامه‌های متنوعی را برای نوروز در نظر گرفته بود اما باتوجه به شرایط بحرانی که شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آورد تمام محورهای فعالیت ستاد خدمات سفر در استان در قالب  ستاد کرونا  فعالیت خود را در پیش گرفت و مرحله به مرحله در صدد ابلاغ و عملیاتی کردن مصوباتی  برآمد که توسط ستاد ملی کرونا و وزارتخانه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اعلام می‌‌شد.

او ادامه داد: در ابتدای امر برگزاری تورهای گروهی کنسل و از انجام بازدیدهای گروهی ممانعت به عمل آمد. در عین حال پروتکل‌های بهداشتی در اماکن گردشگری و تاریخی و سایر تأسیسات گردشگری رعایت شد. در ادامه  شیوع ویروس  کرونا، تمام موزه‌ها، سایت موزه‌ها، اماکن و محوطه‌های تاریخی تعطیل شدند و دیگر به بازدیدکنندگان خدمات ارائه ندادند. در عین حال واحدهای بوم‌گردی نیز تعطیل شدند. در عین حال مجوز فعالیت به خانه مسافرها نیز ارائه نشد تا نتوانند مسافر پذیرش کنند. اعلام کردیم که تحت هیچ شرایطی پذیرش مسافر نخواهیم داشت. آنچه که برای ما مهم است سلامت هم وطنان است.

فعالی تصریح کرد: هر چند در حال حاضر تمام محوطه‌های تاریخی و باستانی و گردشگری کرمان برای بازیدکنندگان تعطیل است اما تمام فعالیت‌های عمرانی و مرمتی ما حتی در ارگ بم ادامه دارد و ما کار را متوقف نکرده‌ایم. 

مدیرکل میراث و گردشگری استان کرمان با اشاره به آنکه در حوزه فعالیت هتل‌ها با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا عمل می‌شود، یادآور شد: ستاد ملی کرونا اعلام کرده است که هریک از تاسیستات اقامتی که بتواند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند می‌تواند خدمات ارائه دهد. در این میان هیچ یک از هتل‌های استان پذیرش مسافر ندارند اما تعدادی از افراد در استان حضور دارند که بر اساس ماموریت‌های کاری در هتل‌ها اسکان داده شده اند. در این میان برخی از هتل‌ها که مسافر نداشتند تعطیل کردند و برخی از واحدهای اقامتی که در سطح شهر فعال هستند در صورتی که بتوانند تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تعطیل نشده‌اند. بازهم می‌گویم که خدمات به مسافران ارائه نمی‌دهند و مسافر پذیرش نمی‌کنند.

او همچنین از فعالیت ۲ هتل در کرمان در حوزه اقامت برای دوره نقاهت بیماران  کرونایی خبر داد و گفت:  یک هتل با ۸۰ تخت و هتل دیگر با ۱۰۰ تخت به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده‌اند تا امکان اقامت بیمارانی که دوره نقاهت خود را می‌گذراند در این هتل‌ها فراهم شود. در واقع می‌توان گفت، کرمان نخستین استانی است که این اقدام را انجام داده‌. اکنون نیز این هتل‌ها در حال پذیرش بیماران کرونایی هستند که قرار است دوره نقاهت بیماری خود را بگذرانند.

با توجه به آن که کرمان یکی از استان‌هایی است که طی سال‌های گذشته با چالش‌های متعددی برای قرار گرفتن در بسته سفر گردشگران روبه‌رو بود و طی چند سال گذشته موفق شد تا این چالش‌ها را پشت سر بگذارد و تبدیل به یکی از مقاصد سفر شود. اما این روزها بحران ویروس کرونا تبدیل به چالش دیگری برای حوزه گردشگری این استان شده است. مدیرکل میراث و گردشگری استان کرمان در خصوص برنامه‌هایی که برای برون رفت از این چالش در نظر گرفته‌اند، گفت: آنچه اکنون گردشگری کرمان تجربه می‌کند تمام گردشگری کشور را تحت پوشش قرار داده و فقط مختص به کرمان نیست. با این وجود معتقد هستیم حساسیت‌هایی که در خصوص گردشگری وجود دارد این حوزه را با چالش‌های بیشتری روبرو می‌سازد و در این حوزه تاثیر بیشتری می‌گذارد. از این روباید اقدامات لازم برای به حداقل رساندن چالش‌های پیش رو را مدنظر قرار دهیم. استان کرمان نیز تمام مصوبات ابلاغ شده توسط وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی را در خصوص ارائه تسهیلات و مهلت پرداخت مالیات و حامل‌های انرژی اجرا خواهد کرد.

به گفته او، فقط در حوزه هتل‌ها، استان کرمان با خسارت ۶۰ میلیارد تومانی روبرو شده است این در حالی است که با توجه به در نظر گرفتن سایر تاسیسات گردشگری قطعا رقم این خسارت بیشتر خواهد بود. 

فعالی همچنین  به این مهم اشاره داشت که هتل‌های کرمان نوروز سال ۹۸ با ضریب اشغال حدود ۱۰۰ درصد فعال بودند و امسال باتوجه به تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی در این استان بسیاری از مسافران برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور بر سر مزار این شهید را در نظر گرفته بودند که با توجه به شیوع ویروس کرونا لغو شد. در این میان این احتمال داده می‌شد که ضریب اشتغال هتل‌های استان کرمان امسال نیز به صد درصد برسد حتا تمهیدات خاصی برای این مهم در ستاد خدمات سفر اندیشیده شده بود که باتوجه به شرایط موجود محقق نخواهد شد. 

مدیرکل میراث و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۱۵ مبادی ورودی استان کرمان کنترل می‌شوند از ورود ماشین‌هایی با پلاک استان‌های پر خطر ممانعت به عمل می‌آید حتی اگر در سطح شهر نیز خودرو با پلاک استان‌ها و شهرهای پرخطر رویت شود با هزینه شخصی خودشان ۱۴ روز به قرنطینه فرستاده می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز