خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث و گردشگری کرمانشاه:

برگزاری کرمانشاه ۲۰۲۰ به بعد از کرونا موکول شد/ خسارت هنگفت کرونا به صنایع دستی کرمانشاه/ هتل‌ها هیچ مسافری را پذیرش نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۱۱۱

درحالیکه استان کرمانشاه خود را برای برگزاری رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ آماده می‌کرد، شیوع کرونا برگزاری این رویداد را به زمانی دیگر موکول کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری باتوجه به آنکه در آستانه تعطیلات نوروز قرار گرفتیم، مسئولان از مردم درخواست کردند تا در این ایام نه به مسافرت بروند و نه میزبان مسافرانی از دیگر استان‌های کشور باشند. در این میان کرمانشاه نیز با وجود آنکه مدت‌ها درخصوص برگزاری رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ و توسعه اکوتوریسم در استان تبلیغ انجام داده بود، از گردشگران درخواست کرد تا به این استان سفر نکنند. 

امید قادری (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه) با اشاره به اینکه این استان در ایام نوروز میزبان مسافران نخواهد بود، گفت: مراکز پذیرایی، اقامتی، تفریحی و گردشگری ازجمله طاق بستان، بیستون، غار قوری قلعه و سایر مکان‌های گردشگری استان تعطیل هستند. موزه‌ها، تکایا و تمام مکان‌های تاریخی نیز تعطیل هستند و امکان بازدید وجود ندارد.

 به گفته او، تقریباً تمام مراکز اقامتی استان کرمانشاه با حکم و مصوبه ستاد کرونا استان تعطیل هستند. در این میان دو هتل برای مواقع اضطراری باز نگاه داشته شده است و در حال حاضر کمتر از تعداد انگشتان یک دست مسافر دارند که آنها نیز با حکم ماموریت و انجام وظایف خود در استان حضور دارند. ضمن آنکه هیچ مسافر جدیدی را پذیرش نمی‌کنند. 

قادری تصریح کرد: امسال هیچگونه استقبالی از نوروز نداریم، اما برای شرایط بعد از پایان بحران کرونا برنامه‌های خاصی برای بازدید گردشگران در نظر گرفته‌ایم که در قالب رویداد بین‌المللی کرمانشاه ۲۰۲۰ با محوریت اکوتوریسم محقق خواهد شد. قطعاً بعد از پایان کرونا میزبانی بسیار شایسته‌ای از مسافران و گردشگرانی خواهیم داشت که به کرمانشاه سفر می‌کنند. در واقع در حال انجام برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیق برای آن ایام هستیم.

 به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در حال حاضر کارهای عمرانی در محوطه‌های باستانی و تاریخی این استان در حال انجام است که برای میزبانی جشنواره‌ها و بازدید کننده‌ها که در ماه‌های آینده محقق خواهد شد آماده شوند.

قادری با اعلام این مهم که در سال گذشته واحدهای اقامتی کرمانشاه با ۱۰۰ درصد ضریب اشغال در نوروز فعال بودند، گفت:  تمام واحدهای اقامتی استان از هتل‌ها گرفته تا خانه مسافرها و واحدهای بوم گردی سال گذشته مملو از مسافر بودند؛ اما امسال باتوجه به لغو تورها و سفرهای نوروزی و کنسل شدن اقامت‌ها نه تنها واحدهای اقامتی و هتل‌ها بلکه آژانس‌های مسافرتی نیز خسارت‌های هنگفتی را متحمل شدند. استان کرمانشاه ظرفیت ۵۰۰۰ تخت روز را دارد که در کنار آن ۷۵ دفتر خدمات مسافرتی فعالیت می‌کنند ولی اکنون تمام این تاسیسات گردشگری تعطیل هستند.

 به گفته او، حوزه صنایع دستی کرمانشاه به واسطه فعالیت بسیار زیاد بازارچه‌ها که اکنون تعطیل هستند خسارت زیادی را متحمل شده است چراکه در گذشته این استان علاوه بر میزبانی از گردشگران داخلی تعداد زیادی از گردشگران خارجی و به خصوص عراقی‌ها را میزبانی می‌کرد اما امسال باتوجه به شرایط پیش آمده حضور تمام گردشگران در استان لغو شده است.

 به گفته قادری، استان کرمانشاه در شش ماهه نخست سال ۹۸ با افزایش ۴۰ درصدی حضور گردشگران نسبت به سال ۹۷ روبه‌رو شد. در این میان شاهد حضور ۱۲ هزار  گردشگر خارجی در استان بودند که حدود ۸۰ درصد آن را عراقی‌ها دربرمی‌گرفتند اما در حال حاضر هیچ گردشگری در استان باقی نمانده. مسئولان نیز در حال برآورد خسارت وارده به تاسیستات گردشگری استان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز