خبرگزاری کار ایران

بازدید متفاوت از موزه ملی ایران در وبگاه آپارات

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۰۴۲

رییس کل موزه ملی ایران گفت: معرفی اشیای موجود در موزه ملی ایران، رویدادهای فرهنگی گذشته و برنامه‌های جاری بر روی سایت آپارات بارگذاری خواهد شد.

به گزارش ایلنا، به دنبال شیوع بیماری کرونا ویروس و اعمال محدودیت در ترددها و بازدید از موزه‌ها، موزه ملی ایران تصمیم گرفت تا ویدیوهای مربوط به حوزه فعالیت‌های خود را در شبکه اجتماعی پرمخاطب آپارات بارگذاری کند تا علاقمندان بتوانند از طریق این وبگاه به آنها دسترسی داشته باشند.

جبرئیل نوکنده (رییس کل موزه ملی ایران) با اعلام این خبر گفت: شیوع بیماری کرونا منجر به تغییر شکل بسیاری از فعالیت‌های معمول و روزمره اجتماعی شده و باتوجه به تعطیلی موزه‌ها، بازدید سنتی فعلن امکان‌پذیر نیست و یا با مشکلات بسیاری مواجه شده است، لذا در این شرایط مانند سایر موزه‌های جهان نیازمند تغییر نگرش هستیم.

وی با بیان اینکه "چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید" حضور موزه ملی ایران در فضای مجازی را فرصتی مناسب ارزیابی کرد که دوستداران و علاقمندان می‌توانند ضمن بازدیدی متفاوت با فرهنگ، هنر و تمدن غنی ایرانی آشنا شده و از آموزه‌های فرهنگی آن بهره‌مند شوند. 

وی، تلاش موزه ملی ایران را در خصوص بهره‌مندی از قالب‌های متنوع رسانه‌های اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: با بهره‌گیری از ظرفیت خدمات اشتراک‌گذاری ویدئویی آپارات ضمن معرفی موزه در این وبگاه اقدام شده و تلاش داریم با بارگذاری متنوع ویدئویی مخاطبین عزیز در منزل خود موزه را بازدید کنند.

او در تشریح این برنامه‌ها گفت: معرفی اشیای موجود در موزه ملی ایران، رویدادهای فرهنگی گذشته و برنامه‌های جاری روی سایت آپارات بارگذاری خواهد شد.

به گفته نوکنده، بارگذاری این کلیپ‌ها به تازگی آغاز شده و انتظار می‌رود استقبال خوبی از این اقدام صورت بگیرد.

رییس کل موزه ملی ایران با تاکید بر اینکه تعداد آثار بارگذاری شده به مرور ارتقا پیدا خواهد کرد، افزود: در این راستا برنامه‌های متنوع مانند بازدید زنده نیز در دستور کار قرار گرفته که متعاقبا اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محتواها به صورت مستقیم توسط موزه ملی ایران روی سایت آپارات بارگذاری می‌شود و علاقمندان برای دسترسی به کلیپ‌های بارگذاری شده می‌توانند به نشانی https://www.aparat.com/irannationalmuseum مراجعه نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز