خبرگزاری کار ایران

رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان خبر داد:

۷۰ درصد هتل‌های خوزستان فعال هستند/ خسارت ۱۷ میلیاردی کرونا در اسفندماه هتل‌داران

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۷۱۱

حدود ۷۰ درصد هتل‌های خوزستان همچنان در شرایط شیوع ویروس کرونا فعال هستند هرچند ضریب اقامت آنها ۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحمید حرمتی (رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان) درخصوص فعالیت یا عدم فعالیت هتل‌های این استان در پذیرش مسافران در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: تعدادی از هتل‌های استان خوزستان که امکان اجرای پروتکل‌های بهداشتی را نداشتند و شرایط آنها مهیا نبود، اعلام تعطیلی کردند اما درحال حاضر عمده هتل‌های استان باز هستند و با اجرای پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

او ادامه داد: درواقع می‌توان گفت بیشتر هتل‌های خوزستان باز هستند و فقط تعداد اندکی از هتل‌‌ها فعالیت خود را متوقف کرده‌اند. درحال حاضر حدود ۷۰ درصد هتل‌های خوزستان فعال هستند و فقط ۳۰ درصد هتل‌ها تعطیل کرده‌اند. با  این وجود شرایط استان خوزستان به گونه‌ای نیست که مسافران زیادی در آن تردد کنند و از چند روز آینده شاهد اجرای محدودیت تردد در مسیرهای دسترسی به استان خوزستان خواهیم بود.

رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان با تاکید برآنکه هتل‌های استان همچنان به وظایف خود عمل می‌کنند، گفت: عمده تخت‌ها و واحدهای اقامتی استان فعال هستند. اما درحال حاضر ضریب اشغال هتل‌ها حداکثر ۵ تا ۶ درصد است. البته بسیاری از این هتل‌ها در انتظار اتفاقاتی هستند که طی ۱۰ روز آینده می‌افتد تا تصمیم نهایی برای ادامه فعالیت یا تعطیلی را بگیرند چراکه تعطیلی هتل و راه‌اندازی مجدد آن، هزینه هنگفتی بر دوش هتلدار می‌گذارد. از این رو هتل‌ها شرایط فعلی را تحمل می‌کنند و همچنان باز هستند تا ببینند چه می‌شود.

او درخصوص لغو و کنسلی رزرو اقامتی‌های نوروز استان خوزستان در پی شیوع ویروس کرونا گفت: حقیقت آن است که برای نوروز رزرو خاصی نداشتیم که اکنون کنسل شود. فقط تعداد معدودی از هتل‌های استان که برخی از آنها در شوشتر و اهواز فعال هستند، رزرو اقامت برای نوروز داشتند که اکنون کنسل شده‌اند. اما تعداد آنها به اندازه‌ای زیاد نیست که خسارت هنگفتی را متحمل شده باشند. در استان خوزستان بیش از ۵۰ واحد اقامتی و هتل فعال است که از این میان تنها حدود ۵ هتل رزروی داشتند که اکنون کنسل شده‌اند.

حرمتی در ادامه به وضعیت اقامتی هتل‌های خوزستان در نوروز ۹۸ اشاره کرد و گفت: تا ۵ و ۶ فروردین ۹۸ وضعیت اقامت در هتل‌های خوزستان بسیار خوب بود و حتا ضریب اشغال آنها به ۱۰۰ رسیده بود اما در هفته دوم فروردین ماه با سیل و اتفاقاتی از این دست روبه رو شدیم که منجر به کنسل و لغو اقامت‌ها شد و ضریب اشغال به ۵ درصد رسید. 

به گفته رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان، ضریب اشغال هتل‌های این استان در اسفند ماه سال گذشته بیش از ۷۰ درصد بود اما امسال با کنسلی‌هایی که شاهد بودیم ضریب اشغال به ۵ درصد رسید و خسارتی حدود ۱۷ میلیارد تومان را متوجه هتل‌داران کرد. این درحالی است که ضریب اشغال هتل‌ها در بهمن ماه سال جاری بیش از ۸۰ درصد بود و با شیوع ویروس کرونا افت شدیدی پیدا کرد.

این درحالی‌ست که سیدحکمت‌اله موسوی (دبیر اجرایی ستاد دائمی خدمات سفر خوزستان) تاکید کرده است: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، به لحاظ حفظ سلامت و بهداشت همگانی، به هم‌میهنان عزیز در خصوص سفر به استان خوزستان هشدار داده می‌شود؛ چراکه قریب به اتفاق شهرستان‌های استان درگیر شیوع این ویروس هستند و خوزستان در شرایط کنونی همانند سایر نقاط کشورمان نمی‌تواند مقصد مناسبی برای سفر باشد.

او با بیان این‌که همه مراکز اقامتی، پذیرائی، تفریحی، تاریخی، موزه‌ها، بخش‌های خصوصی و دولتی در ایام نوروز از چرخه پذیرش بازدیدکننده و مراجعه‌کننده‌ها خارج شده‌اند و تعطیل هستند، ادامه داده است: براساس دستور رئیس ستاد خدمات سفر استان، پذیرش مهمانان نوروزی در مدارس، کمپ‌ها، مأموریت‌سراها، زائرسراها، مهمانسراهای دستگاه‌های دولتی و خصوصی، خوابگاه‌های دانشجویی، مسافرخانه‌ها و مهمانپذیرها، خوابگاه‌های خصوصی، بوم‌گردی‌ها و خانه‌مسافر ممنوع است و این مراکز مجاز به ارائه  خدمات به مهمانان نوروزی نخواهند بود و هرگونه پذیرش ممنوع و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرده است: براساس تصمیم و ابلاغیه شورای تأمین استان، همه اماکن گردشگری، محوطه‌های تاریخی و موزه‌های استان را تعطیل اعلام کردیم و این مراکز نیز تا اطلاع بعدی که پیش‌بینی می‌شود پس از برچیده شدن آثار اشاعه ویروس کرونا و اعلام وضعیت سفید از سوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا باشد، پذیرای گردشگران نخواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز