خبرگزاری کار ایران

کارگردان سریال نوروزی «کامیون» مطرح کرد؛

تابع نظامی هستیم که در حال مبارزه با کرونا است/ برای تعطیل کردن کار به ما چیزی نگفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۲۳۱

مسعود اطیابی با بیان اینکه ۹۰ درصد تصویربرداری سریال کامیون انجام شده اما برای اتمام کار گروه حداقل باید تا دهم فروردین به کار ادامه دهد، درباره انتقادها به عدم توقف برخی پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی گفت: در مسئله تعطیل کردن پروژه ما تصمیم‌گیرنده نیستیم و تاکنون از جایی برای تعطیل کردن کار به ما چیزی گفته نشده است.در واقع ما سربازیم و هر توصیه‌ای که مسئولان بهداشتی کشور بگویند را انجام می‌دهیم.

مسعود اطیابی (کارگردان سریال نوروزی کامیون) درباره آخرین وضعیت مجموعه «کامیون» که سریال شبکه دو برای نوروز ۹۹ به شمار می‌آید، به خبرنگار ایلنا گفت: ما نزدیک به ۹۰ درصد کار را انجام دادیم اما صحنه‌های سخت سریال باقی مانده که باید فیلمبرداری شود. به این ترتیب فکر می‌کنم تا ۱۰، ۱۵‌ام فروردین مجبور به کار کردن باشیم. البته خودمان هم خیلی راغب به فعالیت به این صورت نیستیم چراکه کار خیلی سخت شده است. به عنوان مثال هر روز صبح ضدعفونی کردن محیط و معاینه عوامل گروه را داریم که به هر ترتیب شرایط سختی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: همچنین در شرایط کنونی مکان حضور بازیگران در هر سکانس باید کمترین میزان نزدیک شدن به یکدیگر را داشته باشد. به همین دلیل برای رعایت بیشتر مسائل بهداشتی باید قاب‌ها و میزانسن‌هایی که از پیش طراحی شده بود را تغییر می‌دادیم. بر همین اساس فکر می‌کنم کار خیلی سخت شده است. از سوی دیگر نیز باید بگویم در مسئله تعطیل کردن پروژه هم ما تصمیم‌گیرنده نیستیم؛ چون متعهدیم که برای مردمی که الان دچار این بحران هستند، سریال را تولید کنیم. 

اطیابی در ادامه بیان کرد: به نوعی عید نوروز نزدیک بوده و مردم در این شرایط امکان سفر و دید و بازدید را هم ندارند؛ در نتیجه از آنجایی که حس نشاط و شادی مردم برای ما مهم است؛ مجبوریم فعالیت کنیم تا یک کار مفرحی را تحویل آنها بدهیم تا حداقل از لحاظ روانی مقداری به آنها کمک کنیم. به هر حال باتوجه به صحبت‌هایی که پزشکان می‌گویند، یکی از راه‌های تقویت بدن در مقابل ویروس‌های این چنینی، حفظ نشاط و شادابی بدن است. بنابراین فکر می‌کنم مجموعه‌های نمایشی هم می‌توانند به این اتفاق کمک کنند. 

این کارگردان درباره خبر ابتلای عوامل چند پروژه سینمایی به کرونا و انتقاداتی که در روزهای گذشته به عدم توقف مجموعه‌های نمایشی و برنامه‌های تلویزیونی مطرح شده است، اظهار داشت: ما به عوامل خود آزادی دادیم تا خودشان درباره اینکه در این شرایط در کار حضور داشته باشند، تصمیم‌گیری کنند. همانطور که اکنون کسانی هستند که در فیلمبرداری حضور ندارند و افراد دیگری جایگزین شده‌اند. خود ما هم خیلی رغبتی به کار کردن در شرایط کنونی نداریم ولی این تصمیمی است که باید بالادستی‌ها بگیرند؛ ما تابع نظامی هستیم که الان در حال مبارزه با کرونا است. در واقع ما سربازیم، اگر بگویند اینجا بمانید، می‌مانیم و اگر بگویند خالی کنید، خالی می‌کنیم.  

وی افزود: هنوز حرفی مبنی بر تعطیلی پروژه به ما گفته نشده است. اگر گفته شود، سعی می‌کنیم تابع مراجعی باشیم که این بحران را تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و ساماندهی می‌کنند. اگر آنها بخواهند و از طریق رئیس سازمان یا هر کس دیگری این موضوع به ما ابلاغ شود، قطعا برنامه‌ریزی دیگری می‌کنیم. اما تا اینجای کار نیاز تلویزیون به تامین این برنامه‌ها مشهود بوده و ما به هر سختی باید این کار را انجام دهیم.

اطیابی در ادامه نیز اظهار داشت: به نظر من امکان تعطیلی پروژه‌های سینمایی وجود دارد. به این خاطر که اکنون سینماها فعالیتی ندارند. اما درباره سریال‌ها باید کمی منصفانه قضاوت کرد و اجازه دهیم تا همان ستاد بحران و رئیس سازمان صداوسیما الویت‌بندی کنند و تصمیم بگیرند که چه اتفاقی رخ دهد. اکنون صحبت‌ها در فضای مجازی دوگانه شده است. از طرفی از تلویزیون می‌خواهیم که برنامه‌های جدید داشته باشد و از تکرار پرهیز کند؛ از طرفی هم با درخواست‌هایی مواجه می‌شویم که خواستار تعطیلی پروژه‌ها هستند. هر دو تقاضا خواسته‌های درستی است. اما باید اجازه دهیم تا تصمیم‌گیران اصلی مسئله را خوب بررسی کنند و اعلام کنند. ما تصمیم‌گیری درباره این مسئله را برعهده آنها گذاشته‌ایم. 

این کارگردان در ادامه عنوان کرد: به شخصه از سختی‌های کار و شرایط و خطرات جدی که وجود دارد حرف زده‌ام. به نوعی خطرات این ویروس خیلی جدی است و به این صورت نبوده که با یک ضدعفونی کردن و کنترل در سر صحنه بتوانیم آن را کنترل کنیم. به همین دلیل تمام تلاش خود را کرده‌ام تا بازیگران کمترین تماس را با یکدیگر داشته باشند. به هر حال همین موضوع تاثیری در کیفیت کار هم خواهد گذاشت. با همه این توضیحات باید این نیاز به قدری قطعی و لازم باشد که در واقع ما کار را ادامه دهیم. تا این جای کار اگر شخصا از خود من نظر بپرسند؛ باید بگویم که فکر می‌کنم، این کار فضای مفرحی دارد و برای مردمی که در حال سپری کردن یک بحران سنگین هستند،‌ لازم است.

وی ادامه داد: به هر ترتیب اگر فضای مجازی بیشتر از اینکه بخواهد خودش قضاوت کند و تصمیم بگیرد و عامل ستاد بحرانی کشور شود، اجازه دهد که مسئولین مربوطه کارشان را انجام دهند، شاهد اتفاق بهتری باشیم. به شخصه در رابطه با خودم همین کار را انجام دادم. به نوعی با وجود اینکه در خطر هستیم ، ادامه کار را به نظر مسئولین ذی‌ربط سپرده‌ام. به هر حال ما برای ویروس کرونا ستاد بحرانی داریم که با روسای سازمان صداوسیما در تماس هستند و قطعا الویت‌بندی می‌کنند و اگر نظر خاصی باشد به خود پروژه‌ها اعلام می‌کنند. تاکنون هیچکس صحبت از تعطیلی پروژه با ما نداشته است. حتی چند وقت پیش که از مدیران خانه سینما با بنده تماس گرفته بودند هم درک می‌کردند که این پروژه باید ادامه پیدا کند.

اطیابی ضمن بیان اینکه توصیه شخصی‌اش به اکثر پروژه‌های سینمایی متوقف کردن کار است، اظهار داشت: اکنون شرایط کار به شدت سخت شده است. به همین دلیل به نظر من سریال‌هایی که زمان پخش آنها برای بعد از خردادماه است می‌توانند برنامه‌ریزی خود را تغییر دهند تا تراکم کمتر شود. ما هم تلاش خود را می‌کنیم که انشاالله با سلامت از این بحران عبور کنیم و این کار را به انتها برسانیم. خدا را شکر تا اینجا هیچ یک از عوامل به این ویروس مبتلا نیست. هر روز شخصا خودم روی ضدعفونی و معاینه تب و نفس‌تنگی بچه‌ها نظارت می‌کنم. تا الان حتی اگر چیزهای جزئی در افراد مشاهده شده به استراحت رفته‌اند و بعد وقتی متوجه شدند که چیز دیگری بوده به سر کار برگشته‌اند. ما تا اینجای کار اعتمادمان فقط به مسئولان اصلی بهداشت کشور است و هر توصیه‌ای که آنها بگویند را انجام می‌دهیم. 

کارگردان سریال کامیون در پایان درباره داستان و ویژگی‌های این مجموعه توضیح داد: کامیون روایت زندگی سه دانشجو بوده که بنا به اشتباه مالی که کرده‌اند، سرمایه‌اشان توسط شرکت‌های دروغین از بین رفته و آواره می‌شوند. از سوی دیگر هم پیشکسوت فوتبالی داریم که این روزها روی کامیون کار می‌کند و بار مردم را به شرکت‌های باربری می‌برد. در یک اتفاق این افراد به هم می‌رسند و داستانش با هم گره می‌خورد و با هم همراه می‌شوند. این دو داستان در واقع روایتی از زندگی بوده که هم در غالب طنز و هم ملودرام بیان می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «کامیون» به کارگردانی مسعود اطیابی، تهیه‌کنندگی مشترک ابراهیم آرزو و شهرام دانشپور کاری از شبکه ۲ سیما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز