خبرگزاری کار ایران

یک تهیه‌کننده تلویزیونی مطرح کرد؛

باید با کمک به تلویزیون مردم را در خانه نگاه داریم/ صداوسیما موظف است برای اوقات فراغت مردم برنامه‌سازی کند

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۱۰۴

مجتبی کشاورز درباره انتقادها نسبت به تولید برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی که همچنان در حال انجام است، می‌گوید: صداوسیما موظف بوده که برای مردم در تلویزیون اوقات فراغت بسازد. همچنین موظف است که در تولید این برنامه‌ها همه موارد بهداشتی و توصیه‌ها را رعایت کند.

مجتبی کشاورز (تهیه‌کننده تلویزیون) درباره برخی انتقادها نسبت به پخش برخی برنامه‌های تلویزیونی که تا چندی پیش با حضور تماشاگران ضبط می‌شد و همچنین ادامه کار گروه‌های فیلم و سریال به خبرنگار ایلنا گفت: حقیقتا در این موضوع مدافع سازمان و تهیه‌کننده برنامه‌ها هستم. اینکه کرونا وضعیت بدی دارد، طبیعی است. اینکه تجمع برای آن خطرناک بوده نیز درست است اما قطعا شبکه و تهیه‌کننده‌ای که این برنامه‌ها را ضبط می‌کند، حتما به حواشی آن و موارد بهداشتی هم توجه کرده است. به هر حال اگر الزامات را رعایت کرده باشند که دوستان شبکه می‌گویند رعایت کردند، تولید برنامه هیچ اشکالی ندارد.

وی ادامه داد: باید رویکرد تلویزیون را به گونه دیگری نگاه کنیم. خب اگر مردم در این شرایط سفر نروند و در هیچ مراسم که جمعی است حضور پیدا نکنند و از رفتن به سینما و کنسرت هم منع شوند، تنها تلویزیون باقی می‌ماند که اگر آن هم برنامه خوبی به آنها ارائه ندهد، خب مردم چه کاری انجام دهند؟ شکر خدا تلویزیون در حال رعایت الزامات خود بود و با رعایت دستورالعمل‌های لازم به تولید برنامه‌ها می‌پردازد. کما اینکه شبکه نسیم هم در روزهای گذشته فیلم ضدعفونی کردن لوکیشن برنامه و مردم در هنگام ورود به برنامه دورهمی را منتشر کرده بود و همه دیدیم که مردم قبل از ورود به برنامه به چه صورت مورد ضدعفونی قرار می‌گیرند.

کشاورز در ادامه بیان کرد: در این شرایط باید به چند برنامه خوبی که در تلویزیون فعال هستند، کمک و زمینه را برای هرچه بهتر کار کردن آنها فراهم کنیم. اکنون سازمان صداوسیما در این شرایط هم در حال هزینه برای تولید این کارها بوده تا برنامه‌ها همچنان زنده بمانند و مخاطب خود را داشته باشند. به شخصه در شرایط دست‌اندرکاران این برنامه‌ها نیستم که بتوانم نظر دقیق بدهم اما قطعا به همه موارد فکر کردند و اقدامات لازم را انجام دادند.

وی همچنین درباره صحبت‌های انتقادی وزارت بهداشت که در روزهای گذشته نسبت به برنامه دورهمی مطرح شده بود، اظهار داشت: در رابطه با این موضوع یک پزشک باید نظر می‌داد اما من به عنوان یک فرد معمولی همچون تمام مردم می‌توانم صحبت‌هایی کنم و باید بگویم که در بسیاری از موارد از شرایط ایجاد شده گله‌مندم. به عنوان مثال اگر قرار است برنامه‌ای به خاطر کرونا مردم را همراه خود نداشته باشد، چرا مردم همچنان به بانک‌ها می‌روند و مترو و اتوبوس‌ها به کار خود ادامه می‌دهند. چراهای زیادی در این باره وجود دارد. به شخصه اگر بخواهیم به صورت بیانیه‌های وزارت بهداشتی به موضوع نگاه کنیم، می‌توان نظرات مختلفی را به عنوان یک فرد غیرمتخصص، نقد اجتماعی کرد.

این تهیه‌کننده ضمن بیان این پرسش که آیا تردد مردم در برنامه‌های تلویزیون بیشتر از تردد آنها در یک شعبه بانک بود، اظهار داشت: قدرت انتقال کرونا در یک شعبه بانک بیشتر است یا شرکت در برنامه‌های تلویزیونی که موارد ضدعفونی و معاینه افراد هم در آن انجام می‌شد. به نظر من خطر ویروس کرونا در یک صف عابر بانک که در این روزها در خیابان‌ها تشکیل می‌شود، خطرناک‌تر از سه برنامه دورهمی است.

کشاورز در ادامه بیان کرد: احساس می‌کنم تلویزیون در شرایط کنونی تا حد زیادی مظلوم واقع شده است. به نوعی اگر دورهمی ضبط شود و همه الزامات آن رعایت شود، یک جور مورد نقد قرار گرفته و اگر ضبط برنامه‌ها متوقف شود هم به گونه دیگری آن را مورد نقد قرار می‌دهند و می‌گویند همه جا تعطیل شده ولی تلویزیون هیچ برنامه‌ای ندارد.

وی افزود: اگر می‌بینید خیلی از اجتماعات دیگر را تعطیل می‌کنند، اولین دلیل آن این بوده که مجبور نیستند در این شرایط اجرا داشته باشند. اما صداوسیما موظف بوده که برای مردم در تلویزیون اوقات فراغت بسازد. همچنین موظف است که در تولید این برنامه‌ها همه موارد بهداشتی و توصیه‌ها را رعایت کند. اما اگر کسی برنامه‌های تلویزیون که در حال حاضر تولید می‌شود را کنترل کرد و دید که به حد اعلا توصیه‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود می‌تواند معترض باشد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: شکر خدا در دوره‌ای هستیم که نمی‌توان چیزی را پنهان کرد و مطمئن باشید اگر یک نفر در یک برنامه مبتلا شود، الان حیثیت دوستان می‌رفت. پس به قدری رعایت کرده‌اند که این اتفاق رخ ندهد. به هر حال می‌شود به مدل‌هایی دیگری هم برنامه‌ها را تولید کرد که اکنون هم در حال انجام است، اما به شرط آنکه این تغییر رویه در همه جا اتفاق می‌افتاد.نه اینکه همچون شرایط عادی همگی به اداره خود بروند و همه کارها طبق روال انجام شود اما بگویند که برنامه‌سازی تعطیل شود. مگر جریان‌های دیگر مملکت تعطیل شده که جریان برنامه‌سازی تعطیل شود؟

کشاورز در ادامه بیان کرد: در حال حاضر و تا قبل از این هم کسی خلاف جریان آب شنا نکرده است. ای کاش اگر از سویی به مردم می‌گوییم که خانه بمانید، یک جریان حاکمیتی و ملی صورت بگیرد که واقعا در همان تلویزیون بتوانیم مردم را در خانه نگه داریم. ما در شرایطی هستیم که به مردم می‌گوییم در خانه بمانید ولی برای در خانه ماندن آنها چه کار کردیم، یکی از اصلی‌ترین قسمت‌ها برای این کار تلویزیون است؛ پس بیاییم و به تلویزیون کمک کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز