خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان خبر داد:

هیچ‌یک از تئاتری‌های گیلان کرونا نگرفته‌اند/ هنرمندان شهرستانی دغدغه نان دارند/ کرونا افتتاح یک سالن رشت را به تعویق انداخت

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۷۱۳

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان که یکی از اصلی‌ترین مراکز درگیر کرونا در روزهای اخیر بوده است، از سلامتی هنرمندان تئاتر این استان خبر داد و با اشاره به اینکه مهم‌ترین مساله هنرمندان تئاتر گیلان در هفته‌های اخیر، مشکلات اقتصادی بوده است، گفت: امروز هنرمندان تئاتر گیلان دچار مشکل اقتصادی هستند و دغدغه نان دارند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان که یکی از اصلی‌ترین مراکز درگیر کرونا در روزهای اخیر بوده است، درباره وضعیت سلامتی خانواده تئاتر این استان به خبرنگار ایلنا گفت: خوشبختانه تا این لحظه هنرمندان تئاتر این استان دچار بیماری نشده و در سلامت به سر می‌برند.

بهمن صادق حسنی تصریح کرد: با این‌وجود همه هنرمندان تئاتر در آستانه عید بیکار شده‌اند و درآمدی ندارند؛ ۲۰ آموزشگاه تئاتر که همگی در ساختمان‌هایی استیجاری هستند در این روزها تعطیل شده و دست از فعالیت کشیده‌اند.

او مهم‌ترین مساله تئاتر گیلان را در هفته‌های اخیر، مشکلات اقتصادی خواند که گریبانگیر هنرمندان شده است و گفت: در صحبتی که با آقای شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی داشتم از گرفتاری هنرمندان تئاتر استان‌مان به ایشان گفتم و خواستم در صورت امکان برنامه‌ریزی کنند تا هنرمندان استان با کمک دولت از زیر این فشار اقتصادی خارج شوند و بتوانیم به آنها کمک کنیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی ایران خاطرنشان کرد: اکنون ۳۵ گروه نمایشی پروانه‌دار در استان فعال هستند که همگی در طول سال کار تئاتر می‌کنند. به طوری که نوبت سالن‌های شهر رشت تا پایان اردیبهشت ماه پربود.

صادق حسنی ادامه داد: در شهر رشت ۴ سالن تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و ۶ سالن در بخش خصوصی داریم. علاوه بر اینها، سالن‌های ادارات و نهادها هم هستند که گاهی برای اجرای تئاتر استفاده می‌شوند.

او یادآور شد: قرار بود در چند روز آینده یک سالن خصوصی دیگر را هم که آماده بازگشایی شده بود، افتتاح کنیم که متاسفانه به دلیل شیوع کرونا این اتفاق به تعویق افتاد.

صادق حسنی با اشاره به اینکه قرار بود در اسفند ماه حداقل ۶ نمایش در شهر رشت روی صحنه برود که با شیوع کرونا همگی تعطیل شدند، گفت: حتی یکی از این تئاترها در روز اول و در حالی که تماشاگران پشت در سالن منتظر شروع اجرا ایستاده بودند، تعطیل شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان با بیان اینکه برآوردی از ضرر و زیان تعطیلی تئاترها به دلیل کرونا در این استان ندارد، گفت: تئاتر شهرستان معمولاً مانند تهران به گیشه وابسته نیست که بگوییم دچار ضررهای کلان شده‌اند، اما  همین خسارت چند میلیونی هم برای بچه‌های تئاتر شهرستان که با کم‌ترین درآمد کار می‌کنند رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

صادق حسنی خاطرنشان کرد: اما امروز هنرمندان تئاتر گیلان دچار مشکل اقتصادی هستند و امروز است که دغدغه نان دارند. اگر نه می‌توانند اجراهایشان را بعد از اردیبهشت و رفع اپیدمی کرونا، دوباره از سر بگیرند. در روزهای اخیر بسیاری از هنرمندان تئاتر با من تماس گرفته و از مشکلات‌شان می‌گویند. برای مثال، درآمد اصلی فعالان تئاتر خیابانی از حضور در جشنواره‌هایی است که اکنون تعطیل شده‌اند.

او با اشاره به گستردگی تبعات این تعطیلی و زیان آن به هنرمندان گفت: به نظر من می‌توان با مدیریت و تخصیص منابعی اندک، حمایت‌هایی از گروه‌های تئاتر شهرستان‌ها و همچنین آموزشگاه‌های آنها انجام داد تا در این تعطیلی‌های ضروری و خسارت‌های ناشی از آن، انشالله اتفاقات مثبتی برای بچه‌های فعال تئاتر بیفتد و بتوانیم با کمترین میزان خسارت، این بحران عمومی را سپری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز