خبرگزاری کار ایران

به بهانه درگذشت موسیقیدان و خنیاگر منطقه مازندران؛

اجرای کمتر دیده شده از ابوالحسن خوشرو +فیلم

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۴۳۷

ابوالحسن خوشرو موسیقیدان خطه مازندران، شامگاه روز گذشته شنبه دهم اسفند ماه دار فانی را وداع گفت. به بهانه درگذشت این هنرمند فیلمی از اجرای او منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به بهانه در گذشت ابوالحسن خوشرو، پیشکسوت، خنیاگر و استاد موسیقی نواحی مازندران، تماشای بخشی از اجرای او با همراهی یکی از برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان خالی از لطف نیست.

 ابوالحسن خوشرو سال ۱۳۲۵ در روستای سیاهرود کلا (ساروکلا) در شهر قائم شهر زاده شد. او از کودکی به نواختن ساز لله‌وا روی آورد و برای تکمیل دانش و سواد موسیقایی خود هنرستان موسیقی تهران رفت و سپس در سال ۱۳۳۹ گروه موسیقی تشکیل داد و به همکاری با رادیو مازندران پرداخت.

اولین آلبوم موسیقی ابوالحسن خوشرو «هژبر سلطون» نام داشت. اثر «مشتی» در سال ۱۳۵۹ منتشر شد که همین امر باعث شد مردم منطقه تا سال‌ها او را «مشتی» صدا کنند. وی در اجرای لیلی جان‌ها و آوازهای مازندرانی، تلفیقی از شیوه‌های استادان قدیم و نیز سبک و لحن شخصی خود را ارائه می‌کرد و این ویژگی، او را از دیگران متمایز می‌کرد.ا

ازجمله فعالیت‌های هنری این موسیقیدان و خنیاگر  می‌توان به داوری بخش موسیقی نواحی جشنواره موسیقی جوان اشاره نمود. حسین خوشرو (روزبه) (نوازنده تنبک و نقاره) و بابک خوشرو (نوازنده تار) فرزندان ابوالحسن خوشرو هستند.

ابوالحسن خوشرو طی سال‌های آخر حیات به مبارزه با بیماری اش پرداخت و عاقبت شامگاه روز گذشته شنبه دهم اسفند ماه، پس از تحمل یک‌دوره سخت بیماری در سن ۷۳ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

فایل تصویری ذیل به اجرای ابوالحسن خوشرو و امیررضا محمدی یکی از برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان اختصاص دارد. ابوالحسن خوشرو با وجود بیماری و  اوضاع بد جسمی این اثر را اجرا کرده است.

اجرای ابوالحسن خوشرو با نوازندگی امیررضا محمدی برگزیده جشنواره موسیقی جوان؛

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز