خبرگزاری کار ایران

ساراکو منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۹۴۵

مجموعه‌داستان «ساکورا» نوشته محمدتقی حسن‌زاده توکلی به‌زودی توسط انتشارات سیب سرخ منتشر و راهی بازار نشر می‌شود

به گزارش خبرنگار ایلنا،  کتاب «ساکورا» دربرگیرنده ۱۰ داستان کوتاه است که در  صفحه ۱۱۵ به سبک رئالیست جادویی از سوی محمدتقی حسن زاده توکلی نوشته شده است و انتشارات سیب سرخ آن را  راهی کتابفروشی‌ها خواهد کرد. 

حسن زاده توکلی در این کتاب تلاش کرده داستان‌های کتاب به فضای قصه‌ها نزدیک باشد. از این رو در جای جای کتاب از اسطوره‌ها و قصه‌ها استفاده می‌کند. بنابراین این کتاب را برای کسانی که در حوزه  تحلیل اسطوره‌شناسی فعالیت می ‌کنند، مناسب می‌داند.

به گفته حسن‌زاده توکلی، تاریخ انتهای هر داستان زمان نوشتن هر داستان را نشان می‌دهد و اتفاقات فانتزی زیادی در این کتاب رخ می‌دهد که آن را برای فضای ذهنی جوانان مهیا می‌کند. داستان‌های این مجموعه مستقل هستند به جز سه داستان اول که با عنوان سه‌گانه‌ی هورُستان (شهر شکوفه‌های نارنج، دختری با شکوفه‌های نارنج و عروسی درخت نارنج) مشخص شده‌اند. 

مجموعه داستان‌های کوتاه ساکورا شامل سه گانه هورستان، شهر شکوفه‌های نارنج، دختری با شکوفه‌های نارنج، عروسی درخت نارنج، ساکورا، نگهبان چاه مرگ، شب باران، ناخدای پرنده‌ها، قارچ‌هایی که به پدرم زندگی می‌بخشند و پابندهایی که ابرها را صدا می‌زنند، است.

در بخشی از داستان نگهبان چاه مرگ می‌خوانیم:"

دو شب گذشته و هیچ اتفاقی تو دهکده نیفتاده. اگر امشب هم بگذرد و اتفاقی نیفتد معلوم نیست با من چیکار کنند. انگار همه چیز از بخت و اقبال من بوده که همان اولین روز وقتی پا گذاشتم توی دهکده خبر آوردند، شب قبل یکی غیبش زده و از آن روز هر شب یکی غیبش زده و حالا که دو شب است آوردنم اینجا و در را به رویم بستند، اتفاقی نیفتاده.

 آن روز وقتی از پای کوه درخت‌های بلند کاج را می‌دیدم و هرچی چشم‌هایم را جمع کردم نتوانستم حتی پشت‌بام یکی از خانه‌ها را از لابه لای تنه‌ی درخت‌ها ببینم، با خودم فکر کردم، برای خدمت، مرا را به چه دهکده زیبایی فرستادند! جاده پیچ می‌خورد. کمر کوه را می‌گرفت و بالا می‌رفت. افتاده بودم میان درخت‌های کاجی که حتی شاخه‌های پای تنه‌شان هم هنوز سبز بودند و از تنه‌ای که داده بودند معلوم بود قرن‌هاست کوهستان در تصاحب آنهاست و قرار است تا قرن‌ها توی این کوهستان فرمانروایی کنند. دوباره جاده پیچ می‌خورد و این بار انتهای جاده تا شانه‌های کوه می‌رسید. کناره جاده پر از الوارهای قطوری بود که روی هم چیده شده بودند و مرا به این فکر می‌انداختند که اگر من را از پاسگاه به یکی از این چوب‌بُرها معرفی کنند، معلوم نیست چند روز بتوانم دوام بیاورم. هنوز به پاسگاه نرسیده بودیم و نتوانسته بودم گروهبان را ببینم که ماشین ایستاد. 

های! ...پاشو احترام بزار!... گروهبانه! ...."

محمدتقی حسن‌زاده توکلی متولد دی ماه ۱۳۶۳ و کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی است و تاکنون کتاب‌های "سخنی از بی سخنی: بررسی روایت‌های تحول شخصیت در تذکره الاولیای عطار"، "پرستشگاه ایزدان مدفون" و "ماه و دختری که عطرش را می‌فروخت" را منتشر کرده است. 

مجموعه داستان کوتاه «ساکورا» نوشته محمدتقی حسن‌زاده توکلی در ۱۱۵ صفحه با ۱۰ داستان کوتاه به زودی از سوی انتشارات سیب سرخ روی پیشخوان کتابفروشی ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز