خبرگزاری کار ایران

سفر گروهی اعضای کمپین "جای جاگات" به ایران:

مردم ایران خارق‌العاده هستند و همیشه لبخند می‌زنند/ سعی داریم همه با هم دنیای بهتری را بسازیم+فیلم

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۷۴۹

چند نفر از اعضای کمپین بین‌المللی "جای جاگات" با سفر به ایران از زیبایی‌ها و خارق‌العاده بودن مردم ایران سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "جای جاگات" کمپین بین المللی است به مناسبت  یکصد و پنجاهمین سالگرد تولد گاندی و برای تحقق بخشیدن به شعار گاندی «صلح و دوستی بین ملت‌ها» و همچنین برای مطالعه و پژوهش برای پروژه‌های سال آینده سازمان ملل راه پیمایی جهانی را اغاز کرده است.

طول مدت سفر این گروه یک سال است و بعد از گذشت از ۱۰ کشور ازجمله هند، ایران، ارمنستان، گرجستان، بلغارستان، صربستان، بوسنی و هرزگوین، کرواسی و ایتالیا به ژنو سوئیس می‌رسند. این کمپین در ۵۰ کشور عضو فعال دارند و شهردار ژنو حامی این کمپین است.

پروانه امیریان (دبیر اجرایی کمپین "جای جاگات" در ایران) در این خصوص گفت: این راهپیمایی سه ماه پیش از هند آغاز شد و اعضای آن بعد از سه ماه وارد ایران شدند و طی ۱۳ روز سفر خود در ایران بخشی از داشته‌ها و جاذبه‌های ایران را دیدند.

راجا کوپال (رییس کمپ جای جاگات)، یان فورگیت، ایزالین و یو گیش چهار نفر از گروه  کمپین "جای جاگات" هستند که در این رویداد و با سفر به ایران از استان فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، یزد، کاشان و تهران گذر کردند و در ادامه مسیر برای پیوستن به دیگر اعضای گروه به ارمنستان خواهند رفت تا مسیر یکساله خود را ادامه دهند. 

مردم ایران خارق‌العاده هستند و همیشه لبخند می‌زنند/ سعی داریم همه با هم دنیای بهتری را بسازیم+فیلم

این گروه که به نمایندگی ازدیگر اعضا این راهپیمایی را انجام می‌دهند در سال آینده در سالروز تولد گاندی در ژنو حضور پیدا خواهند کرد و گزارش این سفر را به سازمان ملل ارائه می‌دهند.

این گروه در سفر به شهرهای مختلف ایران فیلم‌هایی درخصوص مهمان‌نوازی و زیبایی جاذبه‌های ایران منتشر کرده‌اند. 

راجا کوپال (رییس کمپ جای جاگات) در یکی از فیلم‌‌ها گفته است: من در ساحل خلیج فارس هستم؛ در این کشور زیبایی به نام ایران و به عنوان بخشی از یک سفر طولانی که از دهلی تا ژنو ادامه دارد.

 او ادامه داد: در ۲ اکتبر سفر خود را آغاز کردیم. از ۲ اکتبر تا ۳۰ ژانویه در هند بودیم و دو هزار کیلومتر راه رفتیم سپس نیمه دوم سفر خود در ایران آغاز کردیم که این بخش از تهران آغاز شد بنابراین ما به این کشور زیبا آمدیم تا سفر کنیم و آنچه که مردم ایران به ما گفتند را به عنوان بخشی از سفرمان بیاوریم. ما از اینجا به ارمنستان می‌رویم سپس گرجستان و بعد تا ژنو راه را ادامه می‌دهیم اما جالب‌ترین بخش این است که این کمپین سعی دارد سوالات جدی را به دنیا عرضه کند تا ما بتوانیم همه با هم دنیای بهتری را بسازیم.

یان فورگیت (یکی از اعضای کمپین "جای جاگات") نیز در فیلمی کوتاه از حضور خود در مکانی خارق‌العاده سخن گفت و ادامه داده است: من در این مکان خارق‌العاده هستم و دعوت می‌کنم تا همه به ایران بیایند و این مکان را ببینند. 

ایزالین و یو گیش نیز هریک در دعوت‌های جداگانه از مردم دنیا خواسته‌اند تا به ایران سفر کنند و زیبایی‌های آن را از نزدیک ببینند. 

یوگیش در این خصوص گفته است: من نیز دعوت می‌کنم از همه دوستان و گردشگران دنیا تا یکبار هم که شده در زندگی خود به اینجا سفر کنند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند. هوا اینجا بسیار مطبوع و خوب است. مردم ایران بسیار مهربان و خیلی مهمان‌نواز هستند. این بسیار خوب است که ما برنامه این سفر را گذاشتیم تا یک هفته به ایران بیاییم و از شهرهای آن دیدن کنیم.

 او ادامه داده است: ما هر روز مردم خارق‌العاده‌ای را در ایران ملاقات می‌کنیم که بسیار مهمان‌نواز و مهربان هستند و با محبت بسیار زیاد به ما لبخند می‌زنند و همیشه لبخندهای زیبایی را روی صورت مردم شاهد هستیم.  قلب‌های مردمان ایران و هند به یکدیگر نزدیک است من از بودن در اینجا لذت می‌برم چراکه مردم به اندازه‌ای خارق‌العاده هستند که مرا جذب می‌کنند. من در این مکان بسیار شکرگزار هستم از اینکه آنها  بسیار مهربان هستند.

کمپین JAGI JAGAT در حرکت برای صلح و عدالت سعی دارد تا پیروزی جهانی را برای تمام بشریت به اشتراک بگذارد. افرادی که متعهد به تغییر خشونت‌آمیز در سراسر جهان هستند، از هند، بلژیک، فرانسه، آلمان، سوئد، سنگال، اسپانیا و سایر کشورها به ژنو (سوئیس) می‌روند و این راهپیمایان با استقبال شهر ژنو روبرو خواهد شد.

ریشه‌کن کردن فقر، رفع محرومیت‌های اجتماعی، اقدام به بحران آب و هوا و متوقف کردن درگیری و خشونت ازجمله موضوعاتی است که این کمپین به دنبال تحقق آن است.

پیش‌بینی می‌شود این کمپین بتواند طی یک سال، حدود ۱۰ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار دهد. در این میان کمیته‌های محلی در طول مسیر رویدادهای می‌توانند کارگاه‌های آموزشی را برگزار کنند. این امر عملی برای جلوگیری از خشونت و آموزش‌های لازم برای این مهم است. در بعضی از کشورها افراد جدیدی به این کمپین می‌پیوندند که می‌تواند برای تحقق اهداف کمپین که مبارزه با خشونت و فجر و محرومیت‌های اجتماعی است مفید فایده باشد.

هدف کلی آموزش‌های غیرخشونت‌آمیز برای توسعه صلح و چگونگی مدیریت اختلافات است. این کمپین سعی دارد تا درکی درست از تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی را ایجاد کند و آن‌را رشد دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز