خبرگزاری کار ایران

ترانه‌های فولکوریک و نوستالژیک مازندرانی کتاب شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۶۸۳

کتاب و آلبوم مجموعه ترانه‌های دهه ۵۰ مازندران با نگاهی به آثار خوانده شده توسط بیش از ۲۰ خواننده قدیمی این استان و با نام «سرواد» به بازار نشر عرضه شد.

به گزارش ایلنا، کتاب و آلبوم مجموعه ترانه‌های دهه ۵۰ مازندران با نگاهی به آثار خوانده شده توسط بیش از ۲۰ خواننده قدیمی این استان و با نام «سرواد» به بازار نشر عرضه شد.

این کتاب و آلبوم حاصل حدود چهار سال پژوهش و گردآوری اشعار توسط محمدابراهیم عالمی (خواننده، نوازنده و پژوهشگر موسیقی مازندران) است که بتازگی توسط نشر «نُت» منتشر شده است. انتشار آلبوم موسیقی مربوط به این کتاب نیز توسط شرکت فرهنگی هنری «نسیم مهرآوا» انجام شده است.

در این کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای بیش از یکصد ترانه قدیمی شامل ترانه‌های فولکوریک و قطعه‌های ساخته شده در موسیقی مازندران طی اواخر دهه ۴۰ و دهه ۵۰ همراه با برگردان فارسی و آوانگاری قرار دارد. علاوه بر این قطعه‌ها، زندگینامه ۲۵ هنرمند قدیمی مازندران نیز به طور مختصر در این کتاب گنجانده شده و ترانه‌های خوانده شده توسط هر خواننده، پس از شرح زندگینامه او قرار دارد.

همچنین در آلبوم مربوط به این کتاب نیز حدود ۲۰ ترانه در دو حلقه سی‌دی  گنجانده شده که از ترانه‌های دهه ۵۰ مازندران محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر کمتر شنیده شده یا حتی به گوش بسیاری از مخاطبان موسیقی مازندران هم نرسیده است. قطعه‌های موجود در این آلبوم پس از پالایش صوتی، با کیفیتی بهتر نسبت به نسخه‌های کاست به بازار موسیقی عرضه شده است.

منصور ایزدی، احمد بختیاری، حسین حسین‌زاده، سهراب خورشیدی، جعفر دادیان آهنگر، محمد دنیوی، اکبر زاغی، رمضان شکارچیان، نظام شکارچیان، حسینعلی طالبی ماه‌فروزی، حسین طیبی، اسماعیل عبدی‌لارمایی، اصغر کتولی، محمدعلی گلپور‌رودی، رقیه دارابی‌قادیکلایی، گوهر صدیقه‌ماهوتی، ماری محمدی، موسی آقارجبی، حسن دیان، رضا مدویی و کیومرث وندادی خوانندگانی هستند که در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ قطعاتی در موسیقی مازندران خوانده بودند و در این کتاب مختصری از زندگینامه آنان ثبت و منتشر شده است.

این کتاب قرار بود ۱۳ اسفند در ساری رونمایی شود که مراسم رونمایی آن به دلیل لغو همه برنامه‌های فرهنگی و هنری در کشور برگزار نمی‌شود. این مجموعه در روزهای آتی برای عرضه به مراکز معتبر فروش کتاب و آثار موسیقایی عرضه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز