خبرگزاری کار ایران

با اعلام صفرعلی رمضانی انجام شد؛

تایید فوت دو برادر موسیقیدان لاهیجانی در اثر کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۰۴۶

محمد و مجید جمشیدی برادران موسیقیدان اهل استان گیلان بر اثر ابتلا به کرونا درگذشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ساعاتی پیش محمد شمس لنگرودی شاعر معاصر در صفحه شخصی خود از مرگ دو موسیقیدان اهل استان گیلان به‌دلیل ابتلا به بیماری کرونا خبر داده بود که با پی‌گیری‌های انجام شده، صحت این خبر توسط دوست و شاگرد یکی از این دو هنرمند تایید شد.

محمد و مجید جمشیدی دو برادر موسیقیدان ساکن لنگرود و لاهیجان هستند که روزهای گذشته به فاصله کمتر از یک هفته بنا به گفته‌ها به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند. برخی رسانه‌ها نوشته‌اند دلیل مرگ محمد جمشیدی در گواهی فوت آنفولانزا عنوان شده است.

صفرعلی رمضانی که  از شاگردان محمد جمشیدی بوده و با او و برادرش ارتباط  خانوادگی دارد، در ابتدا گفت: طی اتفاقی که برای این دو برادر افتاد، در ابتدا زنده‌یاد محمد جمشیدی که استاد من نیز  بود، دار فانی را وداع گفت و سپس چند روز پس از ایشان، برادرشان مجید از دنیا رفتند و علت مرگ هردو کرونا بوده است.

رمضانی افزود: طی تماس‌هایی که روز گذشته و پیش از آن با خانواده این دو مرحوم داشتم، متوجه شدم که آقای محمد جمشیدی به دلیل تماس مستقیم با باجناق شان به بیماری کرونا مبتلا شده ‌اند و و سپس برادرشان و دیگر اعضای خانواده را مبتلا کرده اند. 

رمضانی در ادامه گفت: من با سامان فرزند استاد جمشیدی صحبت کردم و از او درباره بیماری های قبلی محمد جمشیدی پرسیدم که گفتند پدرشان دچار بیماری قلبی و ریوی نبوده‌ و هیچ عارضه جسمی و زمینه‌ای نداشته و این اتفاق طی مدت زمانی کوتاه برای ایشان رخ داده است.

صفرعلی رمضانی با بیان اینکه، مدت زمان بیماری و فوت آقای محمد جمشیدی دو تا سه روز بوده است، گفت: طبق گفته پزشکان، ریه ایشان عفونی شده و همین اتفاق باعث مرگش شده است.

رمضانی در پاسخ به این سوال که آیا مرگ این دو برادر موسیقیدان بر اثر کرونا، توسط مراکز پزشکی تایید شده است یا خیر، گفت: علائم بیماری در هر دو مرحوم دیده شده است و با این که مرگ بر اثر کرونا هنوز اعلام رسمی نشده  اما شک نکنید که این این اتفاق ها بر اثر بروز بیماری کرونا بوده است.

رمضانی گفت: دو یا سه روز پس از فوت آقای محمد جمشیدی با خانواده ایشان تماس تلفنی گرفتم و  همان روز مجید مریض بود و خانواده تصور می‌کردند که آنفولانزا دارد و با استراحت بهبود می یابد، که متاسفانه این طور نبود و اگر رعایت می کردند شاید الان او زنده بود.

او ادامه داد: روز گذشته نیز  با یکی از اعضای خانواده مرحوم صحبت کردم و ایشان اذعان داشتند که در زمینه رعایت اصول ایمنی برای عدم شیوع بیماری کوتاهی کرده‌اند و حال متاسفانه همسر زنده‌یاد محمد جمشیدی نیز به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند.

رمضانی درباره فوت مجید جمشیدی برادر محمد جمشیدی، که او نیز از فعالان عرصه موسیقی گیلان است، گفت: ایشان نیز به دلیل ارتباط مستقیمی که با برادر برادر شان داشتند، روزهای گذشته به بیماری کرونا مبتلا شدند و دیروز غروب  چهارشنبه ششم اسفند ماه از دنیا رفتند.

رمضانی درباره فعالیت‌های هنری برادران جمشیدی گفت: استاد محمد جمشیدی طی سالهای حیاتشان شاگردان بسیاری را تربیت کرد و بی اغراق در موسیقی منطقه تاثیر گذار بود. ایشان و برادرشان مجید که هردو آهنگ ساز بودند در لاهیجان و استان گیلان افرادی خوش نام هستند.

رمضانی توضیح داد: روزی که آقای جمشیدی فوت کردند، ما شنیدیم که این اتفاق برای بیش از ده نفر افتاده است. همه اینها براساس آنچه خودمان شاهدش بوده‌ایم گویای آن است که اوضاع بسیار به هم ریخته است.

صفر‌علی رمضانی در پایان با تاکید بر اینکه شهر لاهیجان در زمینه شیوع بیماری کرونا در صف اول استان گیلان قرار دارد، گفت: طبق آخرین خبر رسمی تعداد افراد مبتلا به کرونا  نفر در لاهیجان 7 نفر اعلام شده، اما اصل مطلب این است که آمار اصلی خیلی بیشتر از این تعداد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز