خبرگزاری کار ایران

سفر مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به قم

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۰۱۵

مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در دیدار با هیات مدیره خانه مستند قم تاکید کردند که کشف استعداد مستندسازان جوان بومی و تلاش برای ارتقاء سطح تولید فیلم مستند در سطح استان، از اهم وظایف خانه‌های مستند است.

به گزارش  ایلنا، در این نشست که صبح چهارشنبه گذشته با حضور عباس اسداللهی (معاون اداری، مالی و حقوقی مرکز گسترش)، سیدمجید رحیمی (مدیر پژوهش)، شهنام صفاجو (مدیر روابط عمومی)، سیدمحمدحسین هاشمی (رئیس خانه مستند قم)، محمدتقی رحمتی (نایب رئیس)، روح‌‍الله مولوی (خزانه‌دار) و بلال الفت (عضو هیات مدیره) در خانه مستند قم برگزار شد، چگونگی فعالیت این خانه مستند، برگزاری ورک‌شاپ‌های تخصصی و نمایش فیلم مستند، چشم‌انداز همکاری با اداره‌کل ارشاد قم و مرکز گسترش در معرفی و همراهی استعدادهای جوان استان مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

عباس اسداللهی علت این حضور و نشست با اعضای خانه مستند قم را ایجاد انگیزه برای این تشکل غیر دولتی مردم‌نهاد عنوان کرد و افزود: سازمان سینمایی با اداره‌کل استان‌ها تفاهم‌نامه‌ای امضاء کرده تا طرح‌های مستند با معرفی خانه‌های مستند و ارسال آن توسط ادارات کل، در شورای مستند مرکز گسترش بررسی شوند و بهترین طرح‌ها به مرحله تولید درآید. البته این طرح‌ها باید از موضوعات استانی برخوردار بوده و فیلمساز هم بومی استان باشد.

وی ادامه داد: نگاه دولت و وزارت ارشاد این است که به استان‌ها توجه خاص شود و به همین منظور اعلام شده که 50 درصد اعتبارات تولید مستند در مرکز گسترش به استان‌ها اختصاص پیدا کند.

محمدتقی رحمتی هم در این نشست گفت: حضور شما در شهر قم باعث دلگرمی ما است. خانه مستند قم 70 عضو دارد. حدود 10 ماه است که با قلب‌مان درگیر مسائل این خانه هستیم تا مستندسازان استان را دورهم جمع کرده و زمینه‌ی رشد سینمای فرهنگی قم را فراهم آوریم.

وی یادآور شد: طی این مدت، چند جلسه نمایش و تحلیل فیلم مستند برگزار کردیم و 4 کارگاه آموزشی هم پیش‌بینی کردیم که کارگاه «تحقیق و پژوهش کاربردی در مستند» با تدریس دکتر غفوری و «طرح و فیلمنامه» با حضور مهرداد اسکویی برگزار شده و دو کارگاه کارگردانی مستند (مهرداد اسکویی) و تدوین مستند (فرید دغاغله) را نیز در پیش داریم.

رحمتی تاکید کرد که خانه مستند قم نیاز به استقلال بیشتر و بودجه مکفی دارد تا بتواند پاسخگوی مستندسازان استان باشد.

وی افزود: طی این مدت 4 طرح مستندسزان استان قم مورد تایید خانه مستند قم قرار گرفته و به اداره کل ارشاد ارجاع شده تا برای بررسی و تصویب به مرکز گسترش ارسال شود.

در این جلسه رحیمی نیز در سخنانی، با ذکر این موضوع که خانه‌های مستند باید فعالیت‌های جاری خود را زیر نظر ادارات کل ارشاد استان‌ها دنبال کنند، اظهار کرد: خانه‌های مستند برای اعضای هیات مدیره و سایر مستندسازان اعتبار می‌آورد؛ ضمن این که اولویت بررسی طرح‌ها در شورای مستند مرکز، با اعضای خانه‌های مستند است. از سوی دیگر شما می‌توانید در مراوده با استانداری، شهرداری و... نسبت به همکاری با این نهادها هم اقدام کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز