خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه آثارخوشنویسی استاد محمد شهبازی افتتاح شد.

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۸۴۴

نمایشگاه آثارخوشنویسی محمد شهبازی با عنوان«چهل سال عمرم به خط شد»، در گالری جاوید با حضور اساتید برجسته هنرخوشنویسی و علاقمندان به آثاراین هنرمند معاصر افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین امیرخانی، کیخسرو خروش، عباس اخوین، محمدحسین عطارچیان، غلامرضا مشعشعی و آیدین آغداشلو ازجمله هنرمندانی بودند که در آیین گشایش این نمایشگاه حضورداشتند. در این نمایشگاه که حاصل چهل سال ممارست و مشق مستمر محمد شهبازی است، چهل اثر خوشنویسی از او به نمایش درآمد.

محمد شهبازی پس از چهل سال تلمذ نزد اساتید و کسب آموزش و تعلیم در عرصه هنر خوشنویسی اقدام به برپایی اولین نمایشگاه اختصاصی خود نموده و از خوشنویسان صاحب‌نام معاصر و اساتید برتر این هنر در کشور است.

آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه، نشان دهنده سیر هنری این هنرمند در هنر خوشنویسی و دربرگیرنده مضامین عرفانی، فلسفی و اخلاقی هستند و توانایی و مهارت این هنرمند خوشنویسی را در ادامه شیوه و سبک خوشنویسی میرعماد به نمایش درآورده است.

آثار غبارنویسی، چلیپا، سطر و کتابت‌های ارائه شده در این نمایشگاه در کنار برخی آثار دیگر که توانایی این هنرمند را در ایجاد ترکیب‌های خلاقانه و ابداعی حروف به رخ کشیده، موجب تحسین صاحب‌نظران و اساتید شد. استفاده بجا و درست از هنر تذهیب، گل و مرغ و تشعیر در اغلب آثار، جلوه دلنشین‌تری به آنها بخشیده بود.

محمد شهبازی متولدسال 1346 تهران و هنرآموخته محضر استادان عباس اخوین، محمد احصایی و غلامحسین امیرخانی است. وی دارای مدرک درجۀ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در کسوت استادی این هنر، به پرورش خوشنویسان جوان نیز می‌پردازد، سابقه داوری چندین دوره بینال و جشنواره خوشنویسی ملی و بین‌المللی را در کارنامه هنری خود دارد. وی در میان اساتید کشور و منطقه، ازجمله هنرمندان شاخص معاصر شناخته می‌شود که در مکتب میرخوشنویسی می‌کند.

 این نمایشگاه خوشنویسی تا دوم اسفندماه در گالری جاوید واقع در خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای خیابان زرتشت غربی، کوچه یزدان، شماره 17، واحد یک و از ساعت 16 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز