خبرگزاری کار ایران

بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر؛

«خورشید» مجید مجیدی جایزه‌ها رو درو کرد/ ملکان با روز صفر روی سن رفت

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۴۲۲

مراسم پایانی بخش تجلی اراده ملی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با اهدای جوایز به برگزیدگان برگزار شد و فیلم سینمایی دریافت بیشترین جایزه در این بخش شود.

به گزارش ایلنا، مراسم اهدای جوایز بخش تجلی اراده ملی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه و مدیران، دست‌اندرکاران و گروهی از داوران جشنواره فیلم فجر در تالار ایوان شمس برگزار شد.

 در بخش اول اهدای جوایز قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها، هیأت داوران قوه‌قضاییه متشکل از سیدمحمدرضا خوشرو، مهدی افتخاری، علیرضا پاشایی، محمد شهریاری، امیر اکبرزاده، جواد طوسی و هیأت داوران سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور متشکل از احمد افروز، حسن ضیا آذری و فرهاد درودگر معرفی شدند. 

جایزه اول هیات داوران قوه قضائیه به دلیل طرح دغدغه مندانه آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم توجه به موضوع کودکان کار و پیشگیری از وقوع جرم و ضرورت مشارکت و همگرایی مردم و مسئولین در حل معضلات اجتماعی به فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی و فیلمنامه مجید مجیدی و نیما جاویدی اهدا شد.  

 جایزه بعدی هیات داوران قوه قضائیه به‌دلیل توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده نوجوانان و راهکار اصلاح عالمانه مجرمان و بازپروری آنان به منظور بازگشت موثر به جامعه، به فرزاد خوشدست کارگردان مستند «خط باریک قرمز» اهدا شد. خوشدست از همکاری قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها در ساخته شدن مستند خود تشکر کرد و اعلام کرد کار بعدی خود را نیز با همکاری این سازمان خواهد ساخت.

هیأت داوران قوه قضائیه، از بازیگران کودک و نوجوان فیلم سینمایی «خورشید» قدردانی کرد و جوایزی به آنها اهدا کرد.

همچنین سازمان زندان‌ها جایزه خود را به فرزاد خوشدست کارگردان مستند «خط باریک قرمز» اهدا کرد.

در بخش بعدی هیأت داوران بنیاد شهید متشکل از فرزاد مولازاده، سیدمرتضی حسینی و  محمدتقی فهیم و هیأت داوران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، متشکل از هارون یشایایی، مجید کریمی، سیدجمال ساداتیان، کیانوش جهانپور و خسرو نقیبی معرفی شدند.

داوران بنیاد شهید، جایزه اول خود را به دلیل نمایش موفق مشارکت اقوام مختلف در دفاع مقدس به مهرداد خوشبخت کارگردان  آبادان یازده 60 اهدا کرد.

هیأت داوران بنیاد شهید جایزه بعدی خود را به‌دلیل پرداخت نفس‌گیر جانفشانی‌های محافظان امنیت کشور، به سعید ملکان برای روز صفر تقدیم کرد. او با حضور روی سن جایزه خود را دریافت کرد.

در ادامه جایزه داوران وزارت بهداشت به‌دلیل روایت ایثار مادرانه و عشق پدرانه که برای حفظ خانواده و تالش برای سلامت کودک و تجلی ازخودگذشتی برای زندگی بخشیدن به کودکانی که آینده این سرزمین هستند، به حمیدرضا قربانی کارگردان مغز استخوان اهدا شد.

 جایزه بعدی وزارت بهداشت به دلیل تمرکز بر یک داستان در حوزه سلامت و طرح مسأله‌ای مهم با ارائه راهکارها و توانمندی‌ها در این بخش که نشان از دغدغه‌مندی برای ارائه تصویر درست یک «خانواده سلامت ایرانی» دارد به بهرنگ دزفولی‌زاده کارگردان فیلم «بی‌صدا حلزون» اهدا شد. 

همچنین جایزه بعدی این وزارتخانه، به دلیل به تصویر کشیدن ازخودگذشتگی و ماندن بر سر اصولِ سپیدجامه‌گانی که در سخت‌ترین سال‌های جنگ تحمیلی پای سوگند و شرافت خود ایستادند، به محمدحسین مهدویان برای فیلم «درخت گردو» اهدا شد.

 در ادامه مراسم اختتامیه  تجلی اراده ملی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، نماهنگی از فیلم‌های حاضر در این دوره جشنواره پخش شد. 

 در بخش بعدی مراسم «حسین انتظامی» رئیس سازمان سینمایی روی سن حاضر شد و با خیرمقدم به حضار، مسئولان عالی‌رتبه و سینماگران، از همتی که دستگاه‌های مختلف و سمن‌ها در شکوه‌بخشی به بخش جنبی جشنواره که خود جشنواره‌ای مستقل و باشکوه شده سخن گفت و اظهار داشت: امسال تعداد زیادی از دستگاه‌های خواستار حضور در این بخش بودند.  جشنواره فیلم فجر در کنار استعدادیابی که یکی از اهداف مهم آن است، می‌تواند با گزینش درست، اولویت‌ها را به مولدان هر حوزه معرفی کنند تا هدایت‌ها در این زمینه صورت گیرد، استقبال از این بخش نشان داد که نهادها و سازمان‌ها از ظرفیت هنر سینما با خبر هستند و از آن استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان سینمایی از هیأت‌های داوری بخش تجلی اراده ملی تشکر کرد و از دستگاه‌ها خواست جهت‌گیری‌های خود را اعلام کنند تا با توجه به اینکه تولیدات سینمایی سال آینده شروع نشده، سینماگران فرصت لازم برای پرداختن به این اولویت‌ها را داشته باشند و طرح این جهت‌گیری‌ها برای تولیدات سال 99 سینمای ایران اثرگذار باشد.

 

در ادامه هیأت داوران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، متشکل از نازنین فراهانی، ابراهیم صادقی‌فر، فیاض زاهد، عباس رافعی و هیأت داوران وزارت ورزش و جوانان متشکل از اعظم کریمی، شاهین مظفری و مجید توکلی معرفی شدند.

جایزه اول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل توجه به مولفه‌های فرهنگ کار از قبیل وجدان کاری و مسئولیت‌پذیری، رعایت اخلاق و اصول حرفه‌ای به غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» اهدا شد.

 جایزه دوم وزارت تعاون، کار و راه اجتماعی نیز به دلیل توجه به مقوله آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در محیط کار و مولفه‌های فرهنگ کار از قبیل وجدان کاری به شهرام مسلخی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پدران» اهدا شد.

 جایزه سوم این بخش به دلیل توجه به مولفه‌های فرهنگ کار از قبیل وجدان کاری و مسئولیت پذیری، رعایت اخلاق و اصول حرفه‌ای و اهمیت به سلامت جسم و روان به مجید برزگر برای فیلم سینمایی «ابر بارانش گرفته» اهدا شد.

 جایزه وزارت ورزش و جوانان به دلیل توجه به نقد استفاده از داروهای روان‌گردان و رفتارهای هنجارشکن به سالم صلولتی برای پدران اهدا شد. مسلخی تهیه‌کننده این فیلم از حمایت بنیاد سینمایی فارابی در تولید این فیلم تشکر کرد.

جایزه بعدی وزارت ورزش و جوانان به دلیل نگاه دغدغه‌مند به ازدواج و خانواده به هادی حجازی‌فر برای فیلمنامه  آتابای اهدا شد.

 جایزه بعدی وزارت ورزش و جوانان برای نگاه نو به ورزش بانوان در عرصه قهرمانی به سام کلانتری برای فیلم جایی برای فرشته‌ها نیست اهدا شد.

 در ادامه هیأت داوران فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی و هیأت داوران سازمان بهزیستی متشکل از مسعود آسیما، سعید بابایی، عباس حق‌شناس، پوران درخشنده معرفی شدند.

جایزه فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی، به دلیل زنده نگه داشتن راه جوانان غیور آبادان و خرمشهر، به حسن کلامی تهیه‌کننده آبادان یازده60 اهدا شد.

 همچنین جایزه این فراکسیون به دلیل احترام و نگاه ویژه به فرهنگ و اقوام ایرانی به نیکی کریمی کارگردان فیلم آتابای اهدا شد که او با حضور روی سن این جایزه را دریافت کرد.

 جایزه سازمان بهزیستی کشور به دلیل ترویج نگاه انسانی به کودکان کار و خیابان، به مجید مجیدی برای فیلم خورشید اهدا شد.

 جایزه بعدی سازمان بهزیستی به خاطر توجه به مقوله اشتغال معلولین و توجه به ناشنوایان به بهرنگ دزفولی‌زاده برای بیصدا حلزون اهدا شد.

 داوران سازمان بهزیستی نیز جایزه خود را به گروه بازیگران کودک و نوجوان فیلم سینمایی خورشید اهدا کرد.

در بخش بعدی مراسم اختتامیه تجلی‌اراده‌ملی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، آیتم طنز امیرحسین غیاثی از حواشی روزهای برپایی جشنواره سی و هشتم برای حضار پخش شد.

 در ادامه هیأت داوران سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران متشکل از نرگس رجایی، سعید مرادی‌کیا، سیدحسین حقگو، هیأت داوران شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه متشکل از رضا میرزاخانی، میثم سلطانعلی، احسان سالم، هیأت داوران شرکت سهامی بیمه ایران متشکل از سیدعلیرضا سادات‌میر،  منصور صالحی، حامد افشارزاده، هیأت داوران انجمن ویرایش و درست‌نویسی متشکل از شراره خشکنابی، معین پایدار و احمد عبداله‌زاده معرفی شدند.

 جایزه اول سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به دلیل توجه ویژه به بازیافت پسماند و کودکان کار به مجید مجیدی و امیربنان تهیه‌کنندگان فیلم خورشید اهدا شد.

 جایزه دوم این سازمان برای توجه به استفاده از پسماندهای شیشه‌ای و بازیافت، به بهتاش صناعی‌ها برای قصیده گاوسفید اهدا شد.

 جایزه سوم سازمان مدیریت پسماند، به دلیل توجه به کیسه‌های خرید پارچه‌ای به مجید برزگر برای فیلم دشمنان اهدا شد.

 برای استفاده از پیام‌های زیست‌محیطی، جایزه بعدی این سازمان به ساسان سالور تهیه‌کننده سه کام حبس اهدا شد.

 جایزه اول داوران شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، به دلیل توجه به کودکان کار و مهاجرین به مجید مجیدی برای خورشید اهدا شد. جایزه دوم این شرکت نیز به بازیگران کودکان و نوجوان فیلم خورشید اهد اشد.

 جایزه اول شرکت سهامی بیمه ایران به دلیل توجه به هوشیاری در مبارزه با فساد به بهروز شعیبی کارگردان فیلم روز بلوا اهدا شد. 

هیأت داوران انجمن ویرایش و درست‌نویسی برای توجه به ویژگی‌های زبانی شخصیت‌ها، جایزه خود را به مجید مجیدی و نیما جاویدی برای فیلمنامه فیلم خورشید اهدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز