خبرگزاری کار ایران

جلد پنجمِ کتاب «سنتور و تکنیک» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۲۶۹

محسن غلامی نویسنده کتاب «سنتور و تکنیک» درباره جزییات این اثر می‌گوید: در این کتاب بیست قطعه تمرینی در جهت فراگیری تکنیک‌های معمول تکیه، ریز، تریل و زینت، در نوازندگی سنتور نوشته شده و مترونوم و سرعت اجرایی آن نیز به طور دقیق تنظیم شده است. در قطعات انتخابی برای این مجموعه نیز بیشتر از آثار ساخته شده قدیم خود استفاده کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلد پنجم کتاب «سنتور و تکنیک» نوشته محسن غلامی (مدرس و نوازنده سنتور) منتشر شد.

محسن غلامی که تاکنون چهار جلد از این مجموعه را منتشر کرده، درباره جلد پنجم کتاب «سنتور و تکنیک» گفت: مجموعه حاضر جلد پنجم  کتاب «سنتور و تکنیک» است که برای تمرین تکنیک‌های ریز، تریل، تکیه و زینت در نوازندگی سنتور در نظر گرفته شده است.

غلامی افزود: این قسمت از تکنیک‌ها در سنتور، از مهمترین بخش‌های نوازندگی این ساز به شمار می‌آید که احتیاج به تلاش و ممارست بسیاردارد، تا به این ترتیب نوازنده به پختگی و توانایی اجرای این تکنیک‌ها برسد.

محسن غلامی در ادامه گفت: با توجه به روال جلدهای قبلی، سعی شده از قطعات متنوعی استفاده شود تا آشنایی کلی برای هنرجویان به وجود آید. همچنین در این کتاب سعی شده از قطعاتی با الگوهای ساختاری پیش‌درآمد یا تصنیف استفاده شود که تکنیک‌های گفته شده بیشترین کاربرد را داشته باشند.

غلامی درباره فصل‌بندی و بخش‌ها و تمرینات جلد پنجم «سنتور و تکنیک» گفت: در این کتاب بیست قطعه تمرینی برای فراگیری تکنیک‌های معمول تکیه، ریز، تریل و زینت، در نوازندگی سنتور نوشته شده و مترونوم و سرعت اجرایی آن نیز به طور دقیق تنظیم شده است. در قطعات انتخابی برای این مجموعه بیشتر از آثار ساخته شده قدیم خود استفاده کرده‌ام که با ساختار تکنیک‌ها تناسب داشته باشد. همچنین در این اثر از تکنیک سر مضراب نیز استفاده مکرر شده که قبلا در جلد سوم به آن پرداخته شده است.

نگارنده کتاب «سنتور و تکنیک» اذعان داشت: لوح صوتی اجرای کتاب نیز توسط خانم رویا باقرزاده با توجه به مترونوم اصلی قطعات اجرا شده و ضمیمه اثر شده است.

محسن غلامی در پایان گفت: امیدوارم این اثر تا حدی  بیانگر شیوه‌ها و تکنیک‌های متدوال نوازندگی سنتور باشد و برای علاقمندان به این ساز مفید واقع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز