خبرگزاری کار ایران

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره تئاتر هامون/جشنواره‌ای که نزدیک به ۳۳۰ میلیون تومان هزینه داشت

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۴۴۴

نخستین جشنواره تئاتر هامون شامگاه شنبه ۲۶ بهمن، با معرفی برگزیدگان و با حضور جمعی از چهره‌های تئاتری و سینمایی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نخستین جشنواره تئاتر هامون شامگاه شنبه ۲۶ بهمن، با معرفی برگزیدگان و با حضور جمعی از چهره‌های تئاتری و سینمایی به کار خود پایان داد.

هنرمندانی چون امیر آقایی، محمد رحمانیان، محمدحسین مهدویان، نیکی کریمی، محمد بحرانی، امیر سلطان‌احمدی، محمد لقمانیان، مسعود دلخواه، حبیب احمدزاده، حسین پارسایی و مدیرانی همچون شهرام کرمی (مدیر اداره‌کل هنرهای نمایشی)، علیرضا تابش (مدیر بنیاد سینمایی فارابی) و مجید رجبی‌معمار (مدیر خانه هنرمندان ایران) از جمله چهره‌های حاضر در مراسم اختتامیه این جشنواره بودند.

هادی حجازی‌فر (مدیر تئاتر هامون و دبیر این جشنواره تئاتر) در ابتدای مراسم از استقبال جوانان تئاتری از این جشنواره، استقبال کرد و گفت: اصلا فکر نمی‌کردیم قرار است چنین اتفاقی رخ بدهد.

او ادامه داد: چون اولین‌ها همیشه محل آزمون و خطا هستند. البته این استقبال را لزوما نشانه اعتماد به خود نمی‌دانیم بلکه برای وضعیت سخت‌افزاری تئاتر کشور یک هشدار محسوب می‌شود.

حجازی‌فر با بیان اینکه «وقتی جشنواره‌ای هم‌زمان با جشنواره تئاتر فجر این‌گونه مورد استقبال قرار می‌گیرد، نشانه کمبودهای سخت‌افزاری است که در تئاتر داریم.» تصریح کرد: رویاهای بزرگی داریم و امیدواریم با کمک جوانانی که در این جشنواره همراه ما بودند، بتوانیم این رویاها را محقق کنیم.

این هنرمند تئاتر و سینما تاکید کرد: این جشنواره راهی است که تازه آغاز شده و پایان آن نیست و بعد از این، برنامه‌های مهمی در زمینه آموزش داریم.

حجازی‌فر ادامه داد: از حضور جوانانی که به صورت نیروهای داوطلب با این جشنواره همکاری داشته‌اند، بسیار خوشحالم.

او با بیان اینکه «به شفاف بودن همیشه اعتقاد دارم.» به ارائه گزارشی از وضعیت مالی جشنواره پرداخت.

مدیر تماشاخانه هامون توضیح داد: این جشنواره نزدیک ۳۳۰ میلیون تومان هزینه داشت و در ۱۰ روز برگزاری آن میزبان ۲۵۰۰ تماشاگر بودیم. از آنجا که قیمت بلیت نمایش‌ها ۲۰ هزار تومان بود، ۴۰ میلیون تومان از محل فروش بلیت به دست آمد و در ادامه اول‌مارکت هم ۱۰۰ میلیون تومان به جشنواره کمک کرد و حامی ما شد.

حجازی‌فر همچنین با اشاره به روند برگزاری جشنواره خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین استعدادها را هم نادیده نگرفتیم. قرار بود ۱۰ نمایش در جشنواره اجرا شود اما ۲۲ کار به این جشنواره راه پیدا کرد.

در ادامه جوایز بخش‌های مختلف نخستین جشنواره تئاتر هامون اهدا شد.

جایزه بخش نمایشنامه‌نویسی با حضور محمد رحمانیان به سینا شفیعی برای نمایشنامه «پدرخوانده» اهدا شد.

مهیار شیروانی برای نمایشنامه «ببو»، مریم منصوری برای نمایشنامه «رودخانه یا آمده بودیم اینجا بمیریم»، مصطفی فراهانی برای نمایشنامه «پینت‌بال» و نجمه اسعدی برای نمایشنامه «قسامه» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

سینا شفیعی به هنگام دریافت جایزه‌اش از هادی حجازی‌فر قدردانی کرد و گفت: بسیاری از دوستانی که از تئاتر و سینما هجرت می‌کنند، نانی را بر سر سفره سینما می‌برند اما هادی حجازی‌فر جزو معدود هنرمندانی است که بعد از ورودش به سینما نانی را بر سر سفره مهجور تئاتر آورده و این قابل ستایش است.

در ادامه جایزه بازیگری زن با حضور ژاله صامتی اهدا شد که جایزه این بخش به سارا شاهرودیان برای نمایش «امان» رسید.

جایزه بازیگری مرد هم در ادامه با حضور علی سرابی به آروین شاه‌حسینی برای نمایش «اختلال» اهدا شد.

در ادامه بهار توفیقی و صالح علوی‌زاده برای نمایشنامه «مثال نغز» و حامد حمدی‌پور برای نمایشنامه «گردن» و شهریار صولتی برای نمایشنامه «روال عادی»به عنوان نامزدهای بهترین نمایشنامه معرفی شدند اما هیأت داوران در این بخش برگزیده‌ای نداشت.

سپس جایزه بهترین کارگردانی با حضور مسعود دلخواه اهدا شد.

در این بخش، جایزه به امیرمحمد ابراهیمی برای نمایش «دوستان کمدی» اهدا شد. سیدمجتبی جدی برای نمایش «امان»، آرمین حمدی‌پور برای نمایش «گردن»، محمدنژاد برای نمایش «اختلال» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

مسعود دلخواه در سخن کوتاهی از برگزاری این جشنواره ابراز خرسندی کرد و گفت: متاسفانه به دلیل همزمان شدن این جشنواره با جشنواره‌های تئاتر و فیلم فجر نتوانستم کاری در این جشنواره ببینم و امیدوارم این جشنواره سال آینده همزمان با جشنواره‌های فجر نباشد.

در بخش پایانی برنامه جایزه اثر برگزیده با حضور هادی حجازی‌فر، نیکی کریمی، امیر آقایی، محمدحسین مهدویان و شهرام کرمی به نمایش «دوستان کمدی» اهدا شد و در پایان هنرمندان نام‌برده با گروه برگزیده عکس یادگاری گرفتند.

جایزه برگزیدگان نخستین جشنواره تئاتر هامون، شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون تومان و جایزه کار برگزیده نیز ۱۰ میلیون تومان است.

همچنین نامزدهای همه بخش‌ها مبلغ یک میلیون تومان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز