خبرگزاری کار ایران

با حضور علی سرتیپی در نوفل لوشاتو؛

«اپرای ۹۰» آغاز شد/ توصیف شیرینی تئاتر از زبان تهیه‌کننده سینما

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۰۴۷

نمایش «اپرای ۹۰» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی عباس عبدالله‌زاده با حضور علی سرتیپی اجرای خود را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، نمایش «اپرای ۹۰» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی عباس عبدالله‌زاده از ساعت ۲۱:۱۵ روز گذشته مصادف با سه‌شنبه ۲۲ بهمن ماه اجرای خود را در در سالن اصلی عمارت نوفل لوشاتو آغاز کرد.

در ابتدای این اجرا که با حضور علی ‌سرتیپی همراه بود، از پوستر این نمایش که توسط مهدی نقاش زاده طراحی شده بود، رونمایی شد.

سپس علی سرتیپی در ادامه این مراسم به ارائه توضیحاتی درباره اهمیت تئاتر پرداخت و اظهار داشت: ترجیح دادم که به جای جشنواره فیلم فجر، برای افتتاح این نمایش در این سالن حضور داشته باشم. سال‌هاست در سینما کار می‌کنم و شاید بتوان گفت که نزدیک به 500 فیلم تولید، پخش یا سرمایه‌گزاری کرده‌ام ولی خیلی با تئاتر ارتباط نداشته‌ام. اما چند وقتیست که ارتباطم با دوستان فعال در تئاتر نیز برقرار شده و بعد از سال‌ها متوجه شده‌ام که تئاتر تا چه اندازه شیرین است و حضور جوان‌ها در آن تا چه اندازه به مجموعه هنر گرمی می‌دهد.

وی ادامه داد: همیشه ارتباط را بین سینما و تلویزیون می‌دیدم. یعنی ما هرچه عوامل و بازیگر می‌خواستیم، از تلویزیون بود اما در دو سه سال گذشته؛ این کار تفاوت پیدا کرده و ارتباط بین تئاتر و سینما شکل گرفته است. اکنون بازیگران، کارگردانان، طراحان صحنه و گریم و بسیاری عوامل دیگر که در سینما کار می‌کنند، از تئاتر به سینما تزریق شده و معمولا جز تاثیرگزاران هم هستند.

سرتیپی در ادامه با مثبت خواندن فعالیت سالن‌های خصوصی تئاتر که در منطقه رودکی، انقلاب و لاله‌زار فعال هستند، بیان کرد: شرایط کنونی که در این مناطق فراهم شده، حاصل تلاش فعالان این حوزه بوده که اکنون مسئولان را به این نتیجه رسانده که به تئاتر اهمیت بیشتری دهند. چراکه این وضعیت سبب شده تا جمعیتی که حتی از این مناطق در حال رفتن بودند، به این مناطق بازگردند. همه این موضوع به دلیل پشتکاری است که دوستان و جوانان این حوزه به وجود آورده‌اند که امیدوارم ادامه پیدا کند و تئاتر و سینمای ما در آینده نزدیک شاهد شکوفایی بیشتری شود.

این اثر نمایشی، اقتباسی از نمایشنامه «اپرای سه پولی» برتولد برشت است که عبدالله‌زاده علاوه بر حفظ فضای روایی آثار این نویسنده، قرائتی ایرانی نیز از این اثر کمدی موزیکال داشته است.

این نمایشنامه توسط درام‌نویس آلمانی، الیزابت هاوپتمن و بر اساس ترجمه‌ای از اپرای باله جان گی به نام «اپرای گدایان» توسط برشت روی صحنه رفته است و از جمله آثار موفق و شناخته شده وی به حساب می‌آید.

موسیقی این نمایش به صورت زنده و تلفیقی نواخته می‌شود و داستان آن درباره رییس کمپانی دزدهاست که دختر رییس کمپانی گداها را می دزدد و می‌خواهد او را در فروشگاه الکس فرگوسن به عقد خود در بیاورد. به این ترتیب نزاعی بین کمپانی دزدها و کمپانی گداها در می‌گیرد که لحظات مفرحی را رقم می‌زند.

حمید رضا الماسی، بهنام امینی، علی ایزدی، نازنین بابایی، شهاب بهرامی، پریوش جاوید، عرفان حق روستا، علیرضا حیدری، آتنا حیدری، فائزه خانزاده، حسام خانعلی، صادق خداپناه، عباس خضری پور، امیر داودی منش، محسن زرآبادی پور، شبنم شاهسون، تینو صالحی، سروش طاهری، سولماز غنی، تیماه کلاته، احمدرضا محمدی، سارا محمدی، سهیلا مقدم، شقایق مهاجر، محمد مهدوی، پارمیس نیری، علیرضا نیکخواه، اکبر همراهی از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این اثر نمایشی می‌توان به تهیه‌کننده: ایرج نیک پور، مدیر تولید: حمیدرضا ثنائی، آهنگساز: امیر حسام زبردست، گروه کارگردانی: احمدرضا محمدی، عرفان حق روستا، فاطمه گوشه، آیلارشجری، آیناز شجری، امیر داودی، طراح لباس: سینا ایرانپور، طراح گریم: سهیلا جوادی، طراح پوستر و گرافیست: مهدی نقاش زاده، دکور: امیر رئیسیان، عکاس: محسن بیده اشاره کرد.

علاقمندان به تماشای این اثر می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز