خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم «خورشید» مطرح شد:

امیدوارم مسئولان لیاقت این مردم را داشته باشند/ جشنواره هیچ استثنایی برای ما قائل نشد

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۶۰۹

مجید مجیدی گفت: قطعا حق مردم ماست که به آنها بیشتر توجه شود و من هم در آثارم همواره سعی کردم به مشکلات مردم بپردازیم. امیدوارم مسئولان لیاقت این مردم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم «خورشید» با حضور مجید مجیدی (نویسنده و کارگردان)، علی نصیریان، طناز طباطبایی، جواد عزتی، ابوالفضل شیرزاد (بازیگران)، هومن بهمنش (مدیر فیلمبرداری) و برخی عوامل دیگر در سالن رسانه‌های پردیس ملت برگزار شد.

امیر بنان درباره دیر رسیدن فیلم به جشنواره گفت: ما خودمان در این موضوع ضرر کردیم. چراکه دوست داشتیم در ابتدا فیلم برسد تا در آرای مردمی نیز مورد قضاوت قرار گیرد. ما بخش عمده‌ای از فیلم را که آماده شده بود را به هیات داوران داده بودیم و از این جهت فیلم برای فجر انتخاب شده بود. جشنواره هیچ استثنایی برای ما قائل نشده و فیلم‌های دیگری هم همچون ما به جشنواره دیر رسیده‌اند و اکنون در مسابقه حضور دارند.

مجید مجیدی درباره برخی دیالوگ‌های شعاری فیلم بیان کرد: ابتدا به زعم خودم به شهدای جنگ ادای احترام می‌کنم که با خون خودشان امنیت را برای ما فراهم کردند تا اکنون اینجا بنشینیم. همچنین در روزهای گذشته کشور ما با اتفاقات تلخی همچون ترور سردار سلیمانی و سقوط هواپیما همراه بود. به روح پاک تمام این عزیزان درود می‌فرستیم و امیدواریم سال آینده سال بهتری برای مردم ما باشد. قطعا حق مردم ماست که به آنها بیشتر توجه شود و من هم در آثارم همواره سعی کردم به مشکلات مردم بپردازیم. امیدوارم مسئولان لیاقت این مردم را داشته باشند.

وی درباره آماده نشدن فیلم در زمان مقرر گفت: فیلم ما به جهت تایم طولانی فیلمبرداری که داشت، من به جد معتقد بودم که این فیلم از لحاظ کیفیت مد نظر خودم به جشنواره نمی‌رسد. اما از آنجا که در جایی زندگی می‌کنیم که سوءتفاهمات زیاد است، همچنین خودم همیشه دوست داشتم که ابتدا فیلم‌هایم در کشور خودم به نمایش گذاشته شود و از این جهت تلاش کردیم و عوامل یاری کردند که فیلم در جشنواره حاضر شود. در طول تاریخ جشنواره فجر نیز فیلم‌هایی بودند که دیر به جشنواره رسیده و در آن به نمایش گذاشته شدند.

 مجیدی در واکنش به برخی دیالوگ‌های شعاری فیلم اظهار داشت: این نظر بوده و به هر حال شخصیت‌ها در مواقع‌ مختلف قسمت‌های تازه‌ای از خودشان را نشان می‌دهند.

علی نصیریان نیز درباره بازی در فیلم بیان کرد: داستان را دوست داشتم و از این همکاری راضی هستم.

طناز طباطبایی درباره بازی در این فیلم اظهار داشت: امسال دو پیشنهاد ویژه داشتم که یکی از آنها فیلم آقای مجیدی بود که به هیچ وجه نمی‌خواستم همکاری با ایشان را از دست بدهم. همچون یک خطی نقش مادری که تیمارستان است برایم جذاب بود. همچنین حضور بچه‌های کار دلیلی بود که خیلی دوست داشتم در این کار حضور پیدا کنم چراکه هنرمندان هم رسالتی برعهده دارند که باید آن انجام دهند. علاوه بر این موارد نمی‌توان به صرف کوتاهی نقش بازی در داستان‌هایی این چنین را از دست داد.

مجیدی درباره پایان ناامید داستان این فیلم بیان کرد: پایان این فیلم به هیچ وجه تلخ نیست. شاید بتوان به این برداشت رسید که همه این بچه‌ها گنجی در درون خود دارند که آن را پیدا می‌کنند. من به این بچه‌ها، کودکان کار نمی‌گویم؛ اینها نان‌آوران با غیرت خانواده هستند که می‌توانند الگوهای خوبی در جامعه باشند. اینکه مسئولان در قبال این افراد وظیفه دارند، شکی نیست اما هر کدام از ما نیز در قبال این افراد وظیفه دارند.

وی در ادامه درباره برگشت به سینمای خاص خود بعد از دو فیلم آخر توضیح داد: می‌توان گفت هر فیلمسازی در زندگی یک فیلم می‌سازد و فیلم‌های دیگر شاخه‌هایی هستند که به او اضافه می‌شود. این فیلم در راستای فیلم‌های قبلی من بود اما در این میان پروژه محمد به میان آمد که دغدغه شخصی خودم هم بود. حتی فیلمی که در هند ساختم نیز در راستای فیلم‌های قبلی است.

مجیدی همچنین درباره همکاری با علی نصیریان در این فیلم گفت: همکاری با علی نصیریان شبیه معجزه‌ای بود که رخ داد چراکه ایشان درگیر چند فیلم بودند و به سختی با هم هماهنگ شدیم. انرژی ایشان واقعا ستودنی بود و بعضا من و افراد گروه را نیز غافلگیر می‌کردند.

روح‌الله زمانی بازیگر شخصیت اصلی فیلم درباره بازی در این فیلم بیان کرد: خدا خیلی کمکم کرد که توانستم در این کار بازی کنم. مادرم خیلی حمایتم کرد و من نوکر او هستم. از پدرم تشکر می‌کنم که با آن وضعیت من را به اینجا رساند.

هومن بهمنش (مدیر فیلمبرداری) در ادامه بیان کرد: روح‌الله در یک ماه فیلمبرداری پایش در گچ بود و بازی می‌کرد. من در ۲۵ سال دوران کاری‌ام به هیچ وجه چنین معرفتی ندیده بودم. روح‌الله از تمام جانش برای فیلم گذاشت و به هیچ وجه به این صورت نبود که حس کنیم اولین بار است جلوی دوربین آمده است.

نیما جاویدی درباره تحقیقاتی که برای فیلمنامه این اثر انجام شده، توضیح داد: چه لذتی بیشتر از اینکه قرار باشد درباره همچین موضوعی با آقای مجیدی که معتقدم قلب بزرگی دارند، فیلمنامه‌ای بنویسیم. سه ماه برای این فیلمنامه زمان گذاشتیم. در بین همکاران مثل خودم کسی را ندیده بودم که روی فیلمنامه وسواس داشته باشد ولی آقای مجیدی روی دست من زد. ساعت ۶ صبح من را از خواب بیدار می‌کرد و با هم برای تحقیقات می‌رفتیم. تمام قد پشت این فیلمنامه می‌ایستم و از این همکاری به شدت راضی هستم. خوشحالم که این فیلم با مخاطبین ارتباط بر قرار کرده و امیدوارم برای این فیلم به خاطر حضور کودکان کار سرزمینم اتفاق خوبی رخ دهد.

علی نصیریان درباره انصراف مهرجویی و کیمیایی از جشنواره فجر اظهار داشت: آقای مهرجویی قبل از ماجرای تحریم جشنواره اعلام کرده بود که فیلم را به جشنواره نمی‌دهد. آقای کیمیایی و هر کارگردان دیگری نیز مختار است که فیلم خود را به جشنواره ندهد و من به تصمیم همه احترام می‌گذارم.

مجیدی درباره اظهارات بازیگر بچه‌های آسمان توضیح داد: متاسفانه فضاهای ناصواب و ژورنالیستی به وجود می‌آید که درست نیست. صحبت‌های فرخ هاشمی به هیچ وجه درست نیست. این درست بوده که ما وظیفه انسانی برای بازیگران تازه خود داریم اما کارگردان نمی‌تواند تا آخر عمر افراد را دنبال کند.

مجیدی در پایان گفت: یک سالی است که من درگیر یک موضوع اجتماعی تلخ شدم که در آن غزاله شکور، دختر جوان به دست پسری جوان به قتل رسید. خانواده او رنج‌ فراوانی کشیدند و حکم اعدام هم باید اجرایی شود. الان یک ماه حکمِ تعویق افتاده به موعد اجرا رسیده و یکبار دیگر از این خانواده ‌محترم که حق قصاص دارند، عاجزانه تقاضا می‌کنم این جوان را ببخشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز