خبرگزاری کار ایران

آرش گوران در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد؛

با رپورتوارهای اختصاصی ارکستر را برکزار می‌کنیم/ اگر مجوزمان زودتر آماده شود زمان و جزییات کنسرت را اعلام خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۰۹۵

آرش گوران (نوازنده، آهنگساز و موسس و رهبر ثابت ارکستر فیلارمونیک تهران) درباره ویژگی‌های کنسرت جدید ارکسترش می‌گوید: در کنسرت پیش‌رو تکنواز نداریم و رپرتوار کاملا به خود ارکستر اختصاص داده شده و تصورم این است که کنسرت پس از اعلام رپرتوار برای مخاطبان جذاب باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ آرش گوران (نوازنده، آهنگساز و رهبر ارکستر) درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های ارکستر فیلارمونیک تهران گفت: من به اتفاق اعضای ارکستر قرار است پس از طی مراحل معمول، در نیمه دوم اسفندماه امسال کنسرت داشته باشیم.

آرش گوران درباره اخذ مجوز کنسرتش توضیح داد: تقریبا یکی دو هفته‌ای است که توسط تیم اجرایی برای اخذ مجوز اقدام شده و ما برای انجام این روند تمام فرم‌ها را پرکرده‌ایم و مدارک لازم نیز ارائه شده‌اند. لذا در صورت اخذ مجوز ارکستر فیلارمونیک تهران در نیمه دوم اسفندماه کنسرت خواهد داشت.

گوران در ادامه، درباره روز و ساعت اجرای کنسرت ارکستر «فیلارمونیک» اذعان داشت: اگر مجوز ما زودتر آماده شود می‌توانیم تاریخ و ساعت دقیق برگزاری کنسرت، همچنین رپرتوارها را اعلام کنیم.

گوران درباره روال معمول صدور مجوز و پروسه‌ای که برای اخذ آن طی می‌شود، توضیح داد: با توجه به فعالیت سیزده، چهارده ساله‌ام در زمینه همکاری با ارکستر،‌ برایم تعجب برانگیز است که چرا پروسه اخذ مجوز نسبت به دیگر پروژه‌ها طولانی‌تر شده است لذا امیدوارم دوستان کارها را جهت اخذ مجوز تسریع بخشند تا به این ترتیب ما بتوانیم مخاطبان را در جریان تاریخ دقیق کنسرت بگذاریم و جزییات آن را شرح دهیم.

آرش گوران درباره ویژگی‌های کنسرت آینده ارکستر فیلارمونیک نیز گفت: کنسرت پیش‌‌رو با کنسرت‌های قبلی ما تفاوت‌هایی دارد. در کنسرت جدیدمان تکنواز نداریم و رپرتوار کاملا به خود ارکستر اختصاص داده شده و تصورم این است که کنسرت پس از اعلام رپرتوار برای مخاطبان جذاب باشد.

گوران گفت: در کنسرت اسفندماه قرار است آثاری را از دو آهنگساز اجرا کنیم و این در حالی است که تاکنون اثری از آنها اجرا نشده است. به طور کلی رپورتوار ما با کنسرت‌های قبلی ارکستر فیلارمونیک تهران بسیار متفاوت است.

آرش گوران در بخش دیگر از صحبت‌هایش درباره وضعیت فعلی ارکستر فیلارمونیک شهر تهران که طی ماه‌های گذشته توسط برج میلاد تشکیل شده بود و او را به واکنش و انتشار نامه سرگشاده واداشته بود، گفت: چندی پیش مسئولان ذیربط در بخش فرهنگی برج میلاد از من و مدیر اجرایی ارکستر فیلارمونیک تهران دعوت به عمل آوردند و طی آن جلسه‌ای شفاهی برگزار شد. در آن جلسه مسئولان مربوطه به نوعی از ما دلجویی کردند و گفتند تشابه اسمی پیش آمده، اشتباهی سهوی بوده است.

گوران با اشاره به اینکه مشکلات پیش آمده تقریبا حل شده است، گفت: مسئولان و مدیران مربوطه در برج میلاد حتی به ما پیشنهاد همکاری‌هایی نیز داده‌اند.

آرش گوران طی توضیحات بیشتر افزود: البته نقد من همچنان باقی است. ای کاش خبر و نتایجی که درباره آنها توضیح دادم به صورت رسمی به رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها اعلام می‌شد. همچنین کاش تبلیغات ارکستر فیلارمونیک شهر تهران را پس از صحبت‌هایی که با برج میلاد داشتیم حذف یا متوقف می‌کردند که این اتفاق نیفتاد. اما در کل دوستان در برج میلاد حسن نیتشان را نشان دادند.

آرش گوران در پایان گفت: امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. بحث به هیچ وجه من درباره نام و عنوان گروه نیست، بلکه موضوع سوابق گروه‌ها و احترام به مخاطبان است. بهتر است در اینگونه موارد مخاطبان را در نظر بگیریم و به آنها احترام بگذاریم.

آرش گوران که تا چند سال پیش رهبری ارکستر فیلارمونیک ایرانیان را به عهده داشته و از سال 1390 ارکستر فیلارمونیک تهران را تشکیل داده، در سال 1394 طی حضور در مسابقه رهبری «دریای سیاه» جزو 20 رهبر جوان ارکستر قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز