خبرگزاری کار ایران

اپرای فانتزی کودک منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۰۹۴

اپرای فانتزی کودک با تنظیم مجید درخشانی و طراحی سازهای کوبه‌ای از پژمان حدادی با آهنگسازی شیوا الله‌وردی یکم اسفندماه سال جاری منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا، اپرای فانتزی کودک یکم اسفندماه سال جاری منتشر می‌شود.

این مجموعه که با تنظیم مجید درخشانی و طراحی سازهای کوبه‌ای از پژمان حدادی آراسته و اجرا شده است، اثری است از شیوا الله‌وردی آهنگساز، شاعر و نوازنده سنتور. همچنین سامان احتشامی (نوازنده پیانو) و آتِنا اشتیاقی (نوازنده ویلنسل) از دیگر همکاران این مجموعه‌اند.

مجید درخشانی در کتابچه آلبوم‌های این اثر می‌نویسد: امروز بسیار خرسندم از اینکه اهداف این مجموعه را در ارتباط با کودکان، دقیقا همانطور می‌بینم که همیشه به آن اعتقاد داشتم و از ویژگی‌های خوب آن می‌توانم اشاره کنم به سادگی و روانی در نوع کلام، موسیقی و تنظیم، همچنین انتخاب و چیدمان مناسب سازها در بخش ملودیک و بخش کوبه‌ای، که به شکلی مجزا اما کاملا هماهنگ با هم پیش رفته است.

برای مثال ساز سنتور که به عنوان تنها ساز ملودیک ایرانی در این مجموعه به صورت کاملا آگاهانه و دقیق انتخاب شده است، به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص ازجمله طنین صدا و نوع مضرابهای آن، به زیبایی قادر است کودکان را جذب کرده و عامل موثری در علاقمندی آنها به سازهای ایرانی باشد.

پژمان حدادی نیز یادآور می‌شود: در زمانى که پروژه اپراى فانتزى کودک به بنده معرفى و باب آشنایى با خالق این اثر، سرکار خانم شیوا الله‌وردى شد، با شنیدن ساخته‌هاى ایشان مشتاقانه بر آن شدم که آنچه در توان دارم را در این اثرِ خوب و ارزنده به کار برم. همچنین حضور استاد مجید درخشانى که تنظیم بخش ملودیک این مجموعه را به عهده داشتند و تمامی نوازندگان چیره‌دستی که در نواختن قطعات این اثر نقش آفرینى کرده بودند، انگیزه من را برای طراحی و اجرای بخش کوبه‌ای دو چندان کرد.

شیوا الله‌وردی آهنگساز و مولف اثر متذکر می‌شود: این مجموعه که نتیجه بیش از یک دهه تحقیق، تجربه و تدریس در کلاسهای آموزش موسیقی به کودکان است، در اصل نقشه‌ای است از مسیری که هنرآموزانِ کودک و نو پایم نشانم داده‌اند و در واقع راهی است که از روی نیازها و نکات ضعف و قدرت آنها ترسیم و طراحی شده و پس از آن توسط همکارانم که مربیانی دلسوز و با تجربه هستند، در کلاس‌های آموزش موسیقی به کودکان، در داخل و خارج از سرزمین‌مان، زیر نظر بنده مورد امتحان و آزمایش قرار گرفت تا جزئیات آن بررسی شده و به شکلی کارآمدتر ارائه و در دسترس عموم قرار گیرد.

«اپرای فانتزی کودک» توسط موسسه فرهنگی هنری «نقطه تعریف» منتشر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز