خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم روز صفر مطرح شد؛

دوست داشتم برای آدم‌هایی که برای امنیت ما تلاش می‌کنند، فیلم بسازم/ اولین فیلم اکشن ضدامنیتی در سینمای ایران

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۶۵۶

نشست رسانه‌ای فیلم «روز صفر» با حضور سعید ملکان (نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان)، پوریا ذوالفقاری (منتقد)، امیر جدیدی، ساعد سهیلی، مهدی قربانی (بازیگران) و برخی عوامل دیگر این فیلم در سالن رسانه‌های پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست رسانه‌ای فیلم «روز صفر» با حضور سعید ملکان (نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان)، پوریا ذوالفقاری (منتقد)، امیر جدیدی، ساعد سهیلی، مهدی قربانی (بازیگران) و برخی عوامل دیگر این فیلم در سالن رسانه‌های پردیس ملت برگزار شد.

سعید ملکان درباره این فیلم گفت: شاید من بیشتر فیلم آخری به حساب بیایم تا فیلم اولی. طرح این فیلمنامه از آقای اصفهانی و بر مبنای واقعیت بود.

ساعد سهیلی هم درباره بازی در شخصیت مالک ریگی گفت: برای خودم بسیار کنجکاوی‌برانگیز بود که بخواهم این شخصیت را بازی کنم و قدری پایم را پیش‌تر گذاشته و به این فکر می‌کردم که چه اتفاقی سبب می‌شود تا او چنین کارهایی را انجام دهد.

امیر جدیدی نیز درباره بازی در این فیلم توضیح داد: توانایی فیزیکی که لازمه ایفای این نقش بود، برایم جذاب بود و از بازی در این فیلم خوشحالم.

سعید ملکان درباره چگونگی تامین بودجه این فیلم بیان کرد: در ابتدا قرار بود که بخشی از بودجه فیلم را فارابی تامین کند اما بدقولی کردند و مجبور شدم آن بخش را از طریق چند نفر از دوستانم تامین کنم.

سهیل دانش اشراقی(طراح صحنه) درباره این فیلم گفت: اکثر لوکیشن‌های فیلم در ایران بود و در اینجا ساخته شده است. آقای ملکان از ابتدا می‌دانستند چه می‌خواهند و ما سعی کردیم که به ذهنیت ایشان نزدیک شویم.

پوریا ذوالفقاری(منتقد) درباره این فیلم گفت: اساسا چیزی که منتقد در این جلسه می‌گوید نقد نیست چون نقد به صورت مکتوب انجام می‌شود. ما در طول سال به دلیل لو رفتن قصه با خلاصه داستان‌‌های گنگی از فیلم‌ها طرف هستیم. در این شرایط رفتن به سمت داستان ریگی ریسک و جذاب در آوردن این قصه کار سختی بود که به نظرم موفق بوده است. دو شخصیت اصلی داستان به صورت انتقام شخصی عمل می‌کنند و همین موضوع به کشمکش فیلم کمک می‌کند.

ملکان در پاسخ به سوالی درباره اغراق در شخصیت اصلی داستان که امیر جدیدی آن را بازی می‌کرد، توضیح داد: ما اغراقی برای این فیلم انجام ندادیم، نمونه واقعی شخصیت اصلی وجود دارد. در هالیوود اغراق‌های خیلی بیشتری را شاهد هستیم اما آنها را قبول می‌کنیم و این ایرادی به کار نیست.

میثم مولایی درباره تدوین این فیلم بیان کرد: وظیفه هر تدوینگر است که نسبت به فیلم مدیریت داشته باشد. کار کردن در کنار آقای ملکان خیلی لذت بخش بوده و من خیلی چیزها یاد گرفتم. ما در فیلم با دو ریتم طرف هستیم. نیمه اول فیلم با ریتم کند شروع شده و در ادامه فیلم تند می‌شود.

سعید ملکان درباره انگیزه از ساخت این فیلم گفت: برخی دلایل شخصی است اما یکی از دلایل ساخت این بود که من دوست داشتم برای آدم‌هایی که برای امنیت ما در حال تلاش هستند فیلمی بسازیم که ثبت شود.

در ادامه جلسه مسعود فراستی به نشست اضافه شد و گفت: اولین فیلم اکشن ضدامنیتی بود که در سینمای ایران ساخته شد و از این بابت به سینمای ایران تبریک می‌گویم. البته با تدوین فیلم قدری مشکل دارم که بعدتر درباره آن خواهم گفت.

وی در ادامه بیان کرد: کل فیلم بر مبنای واقعیت بوده و ما هیچ جای آن را تخیل نکردیم. شخصیتی که امیر جدیدی آن را بازی می‌کند نماینده تفکر یک قشر بوده که دوست ندارند حتی مردم صدای گلوله‌ای را بشنوند.

ملکان همچنین درباره دلیل انتخاب امیر جدیدی برای نقش مامور امنیتی گفت: به جز امیر جدیدی شخصیت دیگری نمی‌توانست این نقش را بازی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز