خبرگزاری کار ایران

معاون سیما:

مطالب مطرح شده در برخی برنامه‌های زنده باعث تشویش افکار عمومی می‌شد/ نهادهای امنیتی تذکر می‌دادند

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۶۳۴

مرتضی میرباقری درباره حواشی زنده و تولیدی بودن برنامه‌ها گفت: این برنامه‌ها ضرورتی برای زنده بودنشان نبود. در این موارد هم افکار عمومی حساس بود و هم نهادهای بالادستی، امنیتی و فرهنگی تذکر می‌دادند.

به گزارش ایلنا، مرتضی میرباقری (معاون سیما) با حضور در نشست رونمایی از انیمیشن جدید سازمان صداوسیما درباره‌ تولیدی شدن برنامه‌های زنده بیان کرد: برنامه‌ زنده، یعنی تولید و پخش برنامه همزمان باشد؛ مثل بسیاری از برنامه‌های خبری که همزمان پخش می‌شود و یا مسابقات فوتبال که همزمان روی آنتن می‌رود و ما ساعات بسیار زیادی برنامه زنده داریم که به لحظه‌هایی مثل شهادت سردار سلیمانی، زدن پایگاه عین‌الاسد و ... پرداخته شد و ضرورت هم دارد زنده باشد. ما ضوابطی را در زمینه با برنامه‌های زنده اعلام کردیم؛ اینکه برنامه‌هایی که ضرورت ندارد زنده پخش شود ضبط شود و یک یا دو ساعت بعد پخش شود.

وی با اشاره به حواشی پیش آمده در برخی برنامه‌های زنده در هفته‌های اخیر، عنوان کرد: در برخی موارد مطالبی را کارشناسان و مهمانان ناخواسته مطرح می‌کردند که باعث تشویش افکار عمومی می‌شد و خودشان بعدا می‌گفتند که نمی‌خواستند آن را بیان کنند و یا در مواردی مجری نتوانسته بود به طور مناسب صحنه را هدایت و کنترل کند.

معاون سیما تصریح کرد: در این موارد هم افکار عمومی حساس بود و هم نهادهای بالادستی، امنیتی و فرهنگی تذکر می‌دادند. ما هم به این دلیل که هم این برنامه‌ها ضرورتی برای زنده بودنشان نبود و هم این خطاها استمرار داشت به این نتیجه رسیدیم که نیاز نیست این برنامه‌ها همزمان که تولید می‌شوند، پخش هم بشوند. در این صورت ایرادی که به‌وجود می‌آید می‌تواند گرفته شود.

میرباقری یادآور شد: پس بحث این نیست که چنین برنامه‌هایی وجود نداشته باشد؛ اینها برنامه‌های خوب و قوی هستند و برخی‌شان برنامه‌هایی انقلابی هستند اما به دلیل اینکه زنده بودن آنها لطماتی را به رسانه، برنامه و افکار عمومی وارد می‌کند سازمان صداوسیما تصمیم گرفت این برنامه‌ها باشند و خطاهایشان به حداقل برسد. این تصمیمی است که سازمان گرفته است و قانونی است. همه باید به قانون عمل و تمکین کنیم چون تصمیمی حرفه‌ای و کارشناسی است. این برنامه‌ها جزو برندهای صداوسیما هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز