خبرگزاری کار ایران

آغاز پژوهش‌های باستان شناسی در شهر قومس دامغان

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۰۳۹

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: پژوهش‌های باستان شناسی در شهر قومس دامغان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مهدی قاسمی (رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان) با اعلام خبر آغاز پژوهش‌های باستان شناسی در شهر قومس، گفت: هیئتی از باستان شناسان پژوهشکده باستان شناسی به سرپرستی کوروش روستایی پژوهش‌های خود را در محوطه موسوم به شهر قومس آغاز کردند.

 وی گفت: این محوطه باستانی که در حدود ۳۰ کیلومتری غرب دامغان واقع شده، یکی از بزرگ‌ترین محوطه‌های باستانی ایران است که محدوده‌ای بیش از ۱۰۰۰ هکتار را در بر می‌گیرد و شواهدی از استقرارهای انسانی از دوران پیش از تاریخ، دوره عصر آهن، هخامنشی، اشکانی، ساسانی و دوره سلجوقی قابل مشاهده است.

قاسمی افزود: این پژوهش‌ها با هدف مستندسازی بقایای باستانی محوطه از طریق سنجش از دور و مشاهدات میدانی انجام می‌شود و پی بردن به علل شکل گیری محوطه از اهداف این پروژهش چندساله است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: محوطه قومس در دهه‌های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ توسط هیئت باستان شناسی بریتانیا به سرپرستی جان هانسمن و دیوید استروناخ به مدت چهار فصل به طور گسترده کاوش شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز