خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری «عامه‌پسند» مطرح شد؛

بیرقی: زن‌ها دچار طغیان دست‌جمعی هستند/ هیچ‌وقت علیه زنان فیلم نمی‌سازم/ شکیبا: نقش‌ها را وجبی انتخاب نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۸۱۷

نشست خبری فیلم «عامه‌پسند» در سالن رسانه‌های پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم «عامه‌پسند» با حضور سهیل بیرقی(نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان)، هوتن شکیبا و باران کوثری (بازیگران)، حسین جعفریان (مدیر فیلمبرداری)، آنتونیا شرکا (منتقد)، کریستف رضاعی (آهنگساز) و آنتونیا شرکا (منتقد) در سالن رسانه‌های پردیس ملت برگزار شد.

 آنتونیا شرکا (منتقد) در ابتدای این نشست گفت: شخصیت اصلی این فیلم که فاطمه معتمدآریا آن را بازی می‌کند به طور مشخص تلاش می‌کند تا شرایط خود را تغییر دهد و برای حفظ شأن خود سختی‌های زیادی را به جان می‌خرد. کارگردان در این فیلم ما را در جایگاه مردانی می‌نشاند و این وضعیت که ما چه نقشی در به وجود آوردن وضعیت زن این فیلم داریم.

وی ادامه داد: یکی از مشخصه‌های اصلی فیلم‌های بیرقی خلق روابط غیر متعارفی همچون خانم سن بالا با مرد جوان است.

باران کوثری در این نشست بیان کرد: کار کردن با سهیل بیرقی یکی از خوش‌شانسی‌های هر بازیگری است. او به‌رغم داشتن وسواس‌هایی که مختص به خودش است، دست بازیگر را خیلی باز می‌گذارد. همچنین باید بگویم میانه کار مادربزرگم را از دست دادم و اگر حمایت هوتن شکیبا و فاطمه معتمدآریا نبود، شاید نمی‌توانستم کار را ادامه دهم و از این بابت از آنها خیلی ممنونم.

سهیل بیرقی درباره انتخاب فرم این فیلم گفت: خواستم قالب‌های ناشناخته را تجربه کنم و همچنین از نوع زندگی شخصیت اصلی فیلم برای انتخاب فرم وام گرفتم و به همین دلیل روایت خطی را انتخاب نکردم.

وی همچنین درباره اینکه آیا این فیلم در تخریب خانم‌هاست یا بزرگی آنها، توضیح داد: هیچ‌وقت تصمیم نمی‌گیرم برای زنان یا بر خلاف آنان فیلم بسازم. این فیلم اعتقاد جمعی تمام عوامل است. به هیچ وجه برنامه‌ریزی برای این موضوعات نکرده و براساس شرایط قصه عمل می‌کنم.

بیرقی همچنین درباره انتخاب شهررضا برای لوکیشن این فیلم گفت: شهررضا زادگاه مادری من است. همچنین این شهر با توجه به اینکه همچون شمال و جنوب کشور خیلی برای فیلم‌ها انتخاب نشده بود و محیطی ناشناخته به شمار می‌آمد که از این جهت جذاب بود.

کریستف رضاعی (آهنگساز) درباره این فیلم بیان کرد: بیرقی خیلی دقیق می‌دانست چه می‌خواهد که مقداری طول کشید به موسیقی این فیلم برسم. به‌نوعی در این کار خلاقیت یک آهنگساز در خدمت یک کارگردان قرار گرفته است.

هوتن شکیبا درباره دلیل ایفای نقش در این فیلم گفت: بعد از سیمرغ خدارا شکر پیشنهادات زیادی داشتم و از طرفی وسواس هم گرفته بودم اما نقش جذاب و بسیار سخت بود و دغدغه آن را خیلی دوست داشتم. همچنین به‌طور کل نقش‌ها را وجبی انتخاب نمی‌کنم و با توجه به اینکه شخصیت میلاد را خیلی دوست داشتم، بازی در این نقش را پذیرفتم.

سهیل بیرقی همچنین درباره اینکه آیا در آثارش به زن معترض اعتقاد ندارد، گفت: وجود زن معترض خیلی احساس می‌شود و احساس می‌کنم زن‌ها دچار طغیان دست‌جمعی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز