خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری سلامت به ایلنا خبر داد:

شرایط ایران برای سرمایه‌گذاری مناسب نبود؛ بیمارستان هوشمند را در عمان ساختم/ حاضر هستم در کرمانشاه سرمایه‌گذاری کنم/ توریسم درمانی،‌ متولی زیاد دارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۳۷۵

یکی از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری سلامت با اشاره به آنکه به دلیل نامناسب بودند شرایط سرمایه‌گذاری در ایران، عمان را برای ساخت بیمارستان تمام هوشمند انتخاب کرده است،‌ گفت: اگر شرایط فراهم شود در کرمانشاه سرمایه‌گذاری خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ این روزها خبرها از ساخت یک بیمارستان تمام هوشمند در عمان حکایت دارند. بیمارستانی که توسط سرمایه‌گذاری ایرانی که یکی از فعالان گردشگری سلامت است،‌ ساخته می‌شود.

اولین بیمارستان تمام هوشمند خاورمیانه در حالی توسط علیرضا خنفری در مراحل پایانی کار است که او قصد داشت که این سرمایه گذاری را در ایران به انجام برساند. در این بیمارستان هوشمند، اعمال جراحی با ربات انجام می‌شود و خطای انسانی تا حد ممکن به صفر می‌رسد.

با این وجود، این سرمایه‌گذار ایرانی،‌ عمان را برای ساخت این بیمارستان انتخاب کرد. خنفری متعقد است: گردشگری سلامت در حال حاضر در زمره رو به رشدترین انواع صنعت گردشگری به حساب می‌آید.

او افزود: در حالی گردشگری سلامت در کشورمان به عنوان یکی از شاخه‌های صنعت گردشگری نخستین گام‌ها را در راه شکوفایی و توسعه برمی‌دارد که توریسم پزشکی در برخی از کشورها به منبع درآمدی پر‌اهمیت تبدیل شده و به اقتصاد آن‌ها کمک شایان توجهی کرده است.

 خنفری گفت: توریسم درمانی را می‌توان به عنوان امری بین دستگاهی دانست که به علت داشتن متولیان متعدد نیاز به هماهنگی بیشتر دارد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه، وزارت رفاه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از جمله دستگاه‌هایی هستند که با توجه به حوزه اختیارات خود هر کدام به نوعی در این موضوع تصمیم گیرنده محسوب می‌شوند.

این فعال صنعت گردشگری سلامت افزود: از اهدافی که می‌تواند گردشگر را برانگیزد تا عزم سفر کند، مسافرت برای کسب سلامتی است، چیزی که از آن به گردشگری سلامت تعبیر می‌کنند. در حقیقت گردشگری سلامت، نوعی از گردشگری است که به منظور حفظ، بهبود و حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد به مدتی بیشتر از ۲۴ ساعت و کمتر از یک سال صورت می‌گیرد. به این ترتیب یک گردشگر سلامت با مسافرت از محل زندگی خود می‌تواند از خدمات درمانی مقصد استفاده کند تا سلامت جسمی و روحی‌اش را به دست بیاورد. نوعی از گردشگری که این روزها خوشبختانه در ایران به ویژه کرمانشاه و تهران رواج پیدا کرده و توریست‌های زیادی را از کشورهای منطقه برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی و درمانی ایران به کشورمان می‌کشاند.

او افزود: اما در میان تعریف‌های سازمان جهانی گردشگری، اصطلاحات دیگری نظیر گردشگری تندرستی، گردشگری پزشکی و گردشگری درمانی هم وجود دارند که دامنه گردشگری سلامت را گسترده‌تر می‌کنند.

خنفری خاظرنشان کرد: استان کرمانشاه به‌عنوان یکی از مناطق مرزی که بیش از ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و البته نقطه اتکای غرب کشور در ارائه خدمات درمانی است، علاوه بر تأمین نیاز بهداشتی و سلامتی استان خود، روزانه از استان‌های هم‌جوار و حتی کشور هم‌ مرز خود نیز پذیرای بیماران مختلف است. در حال حاضر با دارا بودن بیش از ۲۳بیمارستان در سطح استان، از قابلیت‌های منحصربه‌فردی درزمینه‌ بهداشت و درمان برخوردار است. اگر مسئولان آن شرایط را فراهم کنند حاضرم در کرمانشاه سرمایه‌گذاری کنم.

وی افزود: مناطق جنوبی و شمالی و شرقی ایران هم شرایط مناسب و منحصر به فردی را برای رونق گردشگری سلامت دارا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز