خبرگزاری کار ایران

با موافقت مجلس؛

روزنامه‌ها و نشریات از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۸۵۴

نمایندگان، چاپ و انتشار روزنامه‌ها اعم از کاغذی و الکترونیکی، چاپ کتاب و خدمات نشر و توزیع آن‌ها و هر گونه تبلیغات در روزنامه‌ها و نشریات را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کردند.

به گزارش ایلنا، مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، بندهایی از ماده ۹ را در ارتباط با معافیت های مالیاتی و خدمات تصویب کردند.

بنابر مصوبه مجلس در بند الف ماده ۹؛ عرضه کالاها و از جمله انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مطابق با فهرستی که هر سال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان دی ماه برای اجرا در سال بعد به سازمان امور مالیاتی ارسال می کند؛  تخم مرغ نطفه دار و تبدیل آن به جوجه یک روزه و  انواع شمش طلا (وارداتی و داخلی) و انواع حواله های کاغذی یا الکترونیکی دارای پشتوانه صددرصد طلا از پرداخت مالیات معاف هستند.

همچنین نمایندگان در بند ب ماده ۹ خدماتی مشمول معافیت مالیاتی را مشخص کردند؛ خدمات زینک، چاپ و انتشار روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، چاپ کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها و هرگونه تبلیغات در روزنامه ها و نشریات به استثنای موسسات کمک آموزشی و کنکور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

بنابر این مصوبه؛ کلیه مراحل خدمات تهیه، تولید، پخش و عرضه فیلم، سریال و موسیقی و کلیه خدمات مربوط به تجهیز و راه اندازی امور صوت و تصویر سالن های نمایش فیلم و تئاتر و موسیقی؛ خدمات مالی و اعتباری اعطای تسهیلات توسط صندوق های حمایتی، ضمانت ادارات، سرمایه گذاری، بیمه ای و پژوهش و فناوری که به موجب قانون یا با مجوز قانون تاسیس شده یا می شوند در چهارچوب اساسنامه آنها و همچنین خدمات انتشار و نقل و انتقال سهام، حق تقدم، سهم الشرکه و سایر اوراق بهادار موضوع بند ۲۴ ماده ۱ قانون بازار اوراق  بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱ آذر ۱۳۸۴ با اصلاحات بعدی آن از پرداخت مالیات معاف شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز