خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه عکس خوشه راهی برای فرهنگسازی مصرف نان

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۷۹۸

نمایشگاه سومین دوره مسابقه عکس خوشه عصر جمعه در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه سومین دوره مسابقه عکس خوشه با شعار «از مزرعه تا سفره» عصر جمعه ۴ بهمن ماه با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و جمعی از عکاسان در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.

یزدان سیف (معاون وزیر صنعت معدن و تجارت) با اشاره به آنکه اصلاح رفتار در قبال نان یکی از دلایل برگزاری این نمایشگاه هنری است، گفت: از طریق فرهنگ و هنر می‌توان در رفتار جامعه تغییر ایجاد کرد. نباید فراموش کرد که مخاطبان حوزه نان در کشور ما، بیش از هشتاد میلیون نفر هستند که باید نسبت به چرخه خوراک خود حساس باشند. در این میان یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر  به صورت مستقیم در این حوزه شاغل هستند و حوزه‌ای وسیع پیش روی ما قرار دارد که می‌توان از طریق هنر و عکاسی آنرا در معرض دید عموم گذاشت.

وی بیان کرد: با برگزاری جشنواره عکس خوشه به دنبال این بودیم که توجه مردم به چرخه گندم آرد نان و محصولات جنبی آن جلب کنیم. هم کشاورز، هم نانوا، هم صنعتگر این چرخه باید بدانند در یک زنجیره قدسی حضور دارند و باید در کیفیت کار دقت بیشتری داشته باشند. امروز سومین مسابقه را در سطح حرفه‌ای‌تر برگزار کردیم.

به گفته وی، علاقه‌مندان می‌توانند از امروز برای دور چهارم این جشنواره برنامه ریزی انجام دهند و توجه به چرخه تولیدو توزیع نان را نیز مورد توجه قرار دهند تا بتوانیم گام‌هایی برای اصلاح فرهنگ مصرف عموم جامعه برداریم.

مهدیه خاکی صدیق (دبیر سومین مسابقه عکس خوشه) نیز با ارائه آماری از این مسابقه، گفت: امسال ۶۸۰ شرکت‌کننده داشتیم که برخی در رشته‌های مختلف شرکت کردند. در مجموع ۳ هزار و ۵۰ عکس به دبیرخانه ارسال شد که از بین اینها ۱۳ مجموعه عکس، ۵۰ تک عکس، ۲۱ عکس موبایلی و ۱۰ عکس زیر ۱۵ سال انتخاب شدند. در نهایت نیز ۱۴۴ عکس در نمایشگاه به نمایش درآمد.

وی درباره جوایز این مسابقه توضیح داد: جوایز مجموعه عکس، ۷ میلیون تومان، جوایز بخش تک عکس ۴، ۳ و ۲ میلیون تومان، بخش موبایلی به ترتیب ۳، ۲ و ۱ میلیون تومان و بخش زیر ۱۵ سال رقابتی نبود و به هر سه نفر یک میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

مراسم اختتامیه سومین مسابقه عکس خوشه ۱۴ بهمن ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. در این مراسم برگزیدگان این دوره مسابقه نیز معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز