خبرگزاری کار ایران

خسرو نشان مطرح کرد:

جزئیات برپایی کارگاه آموزش فیلمسازی خلاق

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۶۳۵

مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی فیلمسازی خلاق در راستای فعالیت‌های سینمایی جشنواره بین‌المللی فیلم کیش (موج) برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا، خسرو نشان (مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش) با بیان این مطلب برگزاری کارگاه‌های آموزش فیلمسازی خلاق را مسیری متفاوت برای فیلسازان جوان در جغرافیای جزیره کیش عنوان کرد و گفت: فیلمسازی در جغرافیای متفاوت و خاص همیشه برای فیلمسازان جذاب  بوده است و تجربه حضور کارگردان صاحب‌نام سینمای ایران مانند تقوایی برای ساخت فیلم و همچنین مستندسازانی چون کامران شیردل که از بانیان برپایی جشنواره فیلم در جزیره کیش بودند، مبین این مطلب است و از سوی دیگر علاقمندی جوانان برای یادگیری فیلسازی در مکان‌های مختلف با جاذبه‌های منحصر به فردی که دارد باعث شد طرح برپایی سلسله کارگاه‌های آموزش فیلمسازی خلاق از «ایده تا اجرا» اجرایی شود و نخستین کارگاه از این مجموعه امروز 4 بهمن ماه با حضور محمدعلی سجادی و آرش خزایی در جزیره کیش آغاز شد و تا 10 بهمن ماه ادامه دارد.

وی در توضیح کم و کیف برپایی کارگاه فیلمسازی خلاق بیان کرد: در دو روز نخست کارگاه‌ها آرش خزایی فیلمسازی تک نفره را تدریس می‌کند که در ابتدا آشنایی هنرجویان با هریک از اساتید و میزان شناخت آنها از دانش سینمایی و معرفی کارگاه و چگونگی شیوه مطرح می‌شود و در ادامه از لوکیشن‌های در نظر گرفته شده بازدید به عمل می‌آید و هنرجویان کارگاه با محیط آشنا می‌شوند و موضوعات کار برای هنرجویان شرح می‌شود. توضیح فیلمنامه‌های انتخابی هنرجویان و سنجش آمادگی آنها برای فیلمبرداری، آغاز فیلمبرداری زیر نظر اساتید، تدوین فیلم‌های تصویربرداری شده هنرجویان و نمایش فیلم‌های کوتاه تدوین شده و رفع اشکالات احتمالی آنها مراحله دیگر این کارگاه است و در پایان مجموع فیلم‌های ساخته شده در مدت تعیین شده نمایش داده می‌شود و فیلم‌های برتر انتخاب و گواهینامه‌های پایان دوره به آنها اعطا می‌شود.

نشان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تجربه برپایی کارگاه آموزش فیلمسازی خلاق توسط زنده‌یاد عباس کیارستمی گفت: برای برپایی کارگاه آموزشی موفق باید دریافت که شرکت‌کنندگان برای یادگیری چه چیزی در کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند که آگاهی از انگیزه حضور هنرجویان در کارگاه‌ها کمک می‌کند بهترین موضوعات برای بحث در کارگاه آموزشی انتخاب شود و به این ترتیب است که پایگاه کارگاه آموزشی به خوبی گذاشته می‌شود. عباس کیارستمی فیلمساز فقید سینمای ایران به همین منوال کارگاه آموزش فیلمسازی خلاق را در کشورهای اسپانیا و کلمبیا برپا کرد و به گواه کتاب نوشته شده و فیلمهای ساخته شده با موضوع کارگاه درس این فیلمساز تجربه موفقی بوده است.

این مدیر امور هنری تاکید کرد: در واقع برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی فیلمسازی خلاق در راستای فعالیت‌های سینمایی جشنواره بین المللی فیلم کیش (موج) برپا می‌شود و قرار نیست این جشنواره سینمایی تنها به نمایش یک هفته فیلم معطوف شود و ابعاد گسترده‌تری دارد. تولید فیلم براساس آموزش‌هایی که هنرجویای در کارگاه آموزش فیلمسازی خلاق دیده‌اند و همچنین حمایت از تولید فیلم‌هایی که با موضوع کیش و یا در جغرافیای کیش روایت می‌شوند از دیگر فعالیت‌های فرهنگی است که توسط سازمان منطقه آزاد کیش انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز