خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل موسسه تصویرشهر مطرح کرد:

پردیس ملت ۱۲ سالنه شد/ اضافه شدن فرهنگسراها به چرخه اکران/ عدم تولید فیلم از سال ۹۶

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۶۰۵

میرزاخانی می‌گوید: متاسفانه به دلیل عدم برخورداری از بودجه کافی از سال 1396 تولید فیلم در موسسه انجام نشده و شاید هم دلیل آن سرمایه‌گذاری قبلی موسسه روی فیلم‌های کم‌بازده بوده که برگشت مالی نداشته است.

به گزارش ایلنا، نشست خبری مدیرعامل موسسه تصویرشهر روز سه‌شنبه اول بهمن ماه با حضور هاشم میرزاخانی (نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه)، مدیران ستادی، پردیس‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد.

هاشم میرزاخانی با اشاره به تجهیز پردیس‌های سینمایی وابسته شهرداری تهران گفت: پردیس‌های سینمایی تماشا، راگا و رازی که در جنوب شهر تهران قرار دارند  مورد توجه ویژه قرار  گرفتند و تجهیزات نمایش فیلم، تهویه، سرویس‌های بهداشتی بهینه و نوسازی شده است. پردیس رازی نسبت به سال گذشته 44 درصد افزایش درآمد داشته است و در سال جاری تاکنون 36 هزار تماشاگر در این سینما به تماشای فیلم نشسته‌اند. این درحالی است که قیمت بلیت در این سینما نیم بها شده و همین امر موجب افزایش استقبال 28 درصدی مخاطب را به همراه داشته است.

 وی ادامه داد: صندلی‌های پردیس سینما گالری ملت 90 درصد نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است. به ازای هر صندلی طبق عرف باید مبلغ 15 تا 20 میلیون تومان هزینه کرد اما ما موفق شدیم هزینه ساخت و ساز به ازای هر صندلی را تقریبا به 10 میلیون تومان کاهش دهیم که کلیه هزینه‌های عمرانی توسط منابع درآمدی ایجاد شده در موسسه طی این یک سال تأمین شد.

میزاخانی گفت: سینما ملت به پارگینگ با ظرفیت 700 ماشین 7 سالن نمایش جدید با ظرفیت 485 نفر، سالن چندمنظوره (سینما، تئاتر، موسیقی و همایش) با ظرفیت 237 نفر، فودکورت با ظرفیت 800 صندلی مجهز شده است و سیستم‌های پخش، خدمات‌دهی، سرویس‌های بهداشتی، تهویه، سرمایش و گرمایش بروز رسانی شده است

وی ادامه داد: طبق سیاست‌های جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بنا شده است که کلیه سالن‌ها و آمفی‌تئاترهای استاندارد نمایش فیلم در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی این مجموعه مجهز به سیستم‌های اکران فیلم شده و به چرخه نمایش اضافه شوند. انشاا... با مساعدت ریاست محترم سازمان به زودی در هر ماه شاهد یک تا دو افتتاح در زیرمجموعه سازمان خواهیم بود.

 میزراخانی با اشاره به برگزاری مطبوع جشنواره فیلم شهر در سال 98 گفت: موضوع تولید فیلم در بخش‌های مختلف از دیگر وظایف این موسسه است که متاسفانه به دلیل عدم برخورداری از بودجه کافی از سال 1396 تولید فیلم در موسسه انجام نشده و شاید هم دلیل آن سرمایه‌گذاری قبلی موسسه روی فیلم‌های کم‌بازده بوده که برگشت مالی نداشته و منجر شده است تا این بخش تنها جنبه مصرفی داشته و عدم برگشت سرمایه مالی مانع تولیدات جدید و انگیزه در این بخش شده باشد.

وی با اشاره به اینکه طبق درخواست موسسه از ریاست محترم سازمان فرهنگی و هنری و شهردار محترم تهران درخواست بودجه مستقل برای تولید شده است، گفت: انشاا... موسسه تصویرشهر به زودی و تا قبل از پایان سال قدم‌های محکم و تاثیرگذاری را با مشارکت در ساخت یک سریال تلویزیونی با اهداف مدیریت شهری آغاز خواهد کرد.

وی نیز در رابطه با بازرگانی و توزیع آثار تولید شده گفت: در حال بررسی وضعیت فیلم‌ها و تولیدات قبلی موسسه هستیم تا با فروش حق نمایش تلویزیونی و یا VOD  بتوانیم از سویی زمینه نمایش بیشتر آثار را فراهم کنیم و از سوی دیگر بازگشت سرمایه جهت تولیدات بعدی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز